• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4348 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

خبر

جلسه شوراي نظارت بر صداوسيما لغو شد

بر اساس اعلام قبلي دبيرخانه شوراي نظارت بر صداوسيما، مقرر شده بود تا چهارصدوشصتمين جلسه اين شورا ساعت ۱۵ روز گذشته با دستور كار بررسي گزارش تهيه شده توسط كارشناسان اين شورا و همچنين پاسخ‌هاي واصله از سازمان صداوسيما در محل دبيرخانه اين شورا برگزار شود، اما به دليل غيبت نمايندگان قوه قضاييه (محسني‌اژه‌اي و محمدجواد لاريجاني) و نمايندگان قوه مقننه (قاضي‌زاده هاشمي و كاتب)، اين جلسه براي سومين هفته متوالي در سال 98 لغو شد.

جلسه شوراي هماهنگي اطلاعات كشور برگزار شد

يكصد و هشتاد و پنجمين جلسه شوراي هماهنگي اطلاعات كشور در هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) به رياست وزير اطلاعات و با حضور همه روساي جامعه اطلاعاتي كشور در محل وزارت اطلاعات برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در اين جلسه ضمن بزرگداشت روز سرباز گمنام امام زمان و تبريك ميلاد باسعادت آقا، ولي‌الله‌الاعظم حضرت مهدي(عج)، گزارشي از آخرين وضعيت مناطق سيل‌زده توسط معاون محترم امنيتي انتظامي وزارت كشور و مسوولان ذي‌ربط در ستاد بحران ارايه شد و اعضاي جلسه پيرامون ابعاد اقتصادي و اجتماعي آن به تبادل نظر پرداخته و تدابير لازم در رابطه با تمهيدات مورد نياز را اتخاذ كردند.

در ادامه جلسه آثار و تبعات تروريستي قلمداد كردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توسط استكبار جهاني در سطح داخلي و بين‌المللي توسط فرماندهان عالي سپاه مورد بررسي قرار گرفت و نسبت به پيشنهادات اقدامات مقابله‌اي، بحث و تبادل نظر صورت گرفت. در اين جلسه ضمن حمايت كامل و يكپارچه تمامي اعضاي جامعه اطلاعاتي از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بر ضرورت اقدامات آفندي و مقابله‌اي با امريكاي جنايتكار تاكيد شد.

انتخاب هيات‌ رييسه جديد
خانه احزاب

در جلسه عصر روز گذشته خانه احزاب ايران اعضاي هيات‌ رييسه و روساي جديد كميته‌هاي خانه احزاب با راي اعضاي شوراي مركزي انتخاب شدند. به گزارش ايرنا، بر اين اساس عبدالحسين روح‌الاميني رييس خانه احزاب از اصولگرايان، حسين كمالي نايب‌رييس اول از اصلاح‌طلبان، قدرتعلي حشمتيان نايب‌رييس دوم از مستقلين و اعتدالگرايان، يدالله طاهرنژاد منشي از اصلاح‌طلبان و مهدي پورنامدار خزانه‌دار از مستقلين و اعتدالگرايان به عنوان اعضاي جديد هيات رييسه خانه احزاب انتخاب شدند.

همچنين رييس كميته بانوان خانم محمدزاده، رييس كميته بين‌الملل ميثم نيكفر، رييس كميته آموزش و تحقيقات حجت‌الاسلام محمد ملكي، رييس كميته انتخابات احمد حكيمي‌پور، رييس كميته پشتيباني و مالي فرج كميجاني، رييس كميته اطلاع‌رساني محسن صفرپور و رييس كميته حقوقي بهنود نادري به عنوان رييس كميته‌هاي خانه احزاب انتخاب شدند.

چهارمين جلسه رسيدگي به اتهامات حسين فريدون برگزار شد

چهارمين جلسه رسيدگي به اتهامات حسين فريدون، در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ويژه كاركنان دولت به‌رياست قاضي عاليشاه روز گذشته به ‌صورت غيرعلني برگزار شد. به گزارش ايلنا، بر اين اساس جلسه اول و دوم اين محاكمه به قرائت كيفرخواست و دفاع متهم ديگر پرونده گذشت و از جلسه سوم، رسيدگي به اتهام حسين فريدون آغاز شده است.

ساخت سريالي درباره

جيسون رضاييان

تا امروز فيلم‌ و سريال‌هايي با مضامين سياسي كم ساخته نشده، اما تعداد انگشت‌شماري از آنها توانسته است، جذب مخاطب كند با وجود اين گويا صدا و سيما قرار است در كنار برنامه‌هاي تحليلي و خبري كه بيشترين انتقادات را متوجه خود كرده است، ريسك پخش سريال‌هاي سياسي از جنس قلاده‌هاي طلا را هم به جان بخرد.

هنوز حرف ‌و حديث‌ها درباره حذف برنامه 90 از شبكه سه تمام نشده بود كه بحث ساختن سريال «گاندو» با موضوع «جيسون رضاييان» مطرح مي‌شود. آن‌طور كه خبرگزاري‌ها درباره آن نوشتند اين سريال به كارگرداني جواد افشار در 30 قسمت قرار است، پخش شود كه فيلمبرداري آن در ايران و تركيه است. «گاندو » اسم يك گونه تمساح پوزه كوتاه است كه در جنوب شرقي آسيا (ايران، هندوستان، پاكستان و ...) ديده مي‌شود.

اما جواد افشار كيست؟ اگر در معرفي افشار بگوييم او يكي از كارگردان‌هاي محبوب مديران ساختمان جام‌جم است، گزاف نگفته‌ايم، چرا كه از سال 79 تا امروز توانسته است 13 سريال، 11 فيلم تلويزيوني و 2 فيلم سينمايي روي آنتن ببرد. آنام، برادر، كيميا، مادرانه، پول كثيف از نمونه‌ سريال‌هايي است كه در اين سال‌ها ساخته شد.

اما درباره جيسون رضاييان بايد گفت او خبرنگار ايراني- امريكايي واشنگتن‌‌پست بود كه بهمن ماه 92 در تهران به همراه همسرش بازداشت شد. يگانه صالح همسر رضاييان مهرماه 93 از زندان آزاد شد اما خود او تا ماه‌ها در بازداشت به سر برد. در جريان مذاكرات ميان ايران و امريكا درباره برجام، وزارت خارجه امريكا در بيانيه‌اي اعلام كرد كه چهار شهروند امريكايي در ايران آزاد شده و در مقابل هفت نفر، شامل6 ايراني و يك ايراني-امريكايي، مورد عفو قرار گرفته‌اند. در همان مقطع دادستان عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد كه در راستاي مصوبات شوراي عالي امنيت ملي ايران و مصالح كلي نظام، چهار زنداني ايراني دوتابعيتي در چارچوب مبادله زندانيان آزاد شدند. از اين‌رو جيسون رضاييان دي ماه ۹۴ از زندان آزاد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون