• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4348 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

خبر

ماجراي ايمني خط 6 مترو چيست؟

خط ۶ متروي تهران در حال تكميل است؛ به گفته مسوولان شهري تا پايان امسال احتمالا كل خط تكميل و به بهره‌برداري مي‌رسد اما به نظر مي‌رسد عمليات ساختماني بخش‌هايي از اين خط از كيفيت لازم برخوردار نيست.

به گزارش خبرگزاري مهر، به تازگي بخشي از خط ۶ متروي تهران با حضور رييس‌جمهور به بهره‌برداري رسيده است، يك روز مانده به بهره‌برداري از اين خط محمد عليخاني رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران درخصوص ايمني بخش‌هاي آماده بهره‌برداري هشدار داد و در نامه‌اي از شهردار تهران درخواست كرد پيش از بهره‌برداري از خط ايمني آن تضمين شود.تاكيد محمد عليخاني بر نصب هواكش‌ها در اين بخش بود. سرانجام زماني كه به نظر مي‌رسيد حضور رييس‌جمهور در اين مراسم منتفي شده است، شهردار خود در خصوص ايمني اين بخش‌ها تضمين داد و اعلام كرد ايمني جان مسافران برايش در اولويت است.بر اساس تصاوير و اطلاعات موجود از وضعيت واقعي قطعه دوم خط ٦ در اين بخش، عايق‌بندي وضعيت مناسبي نداشته همچنين فاقد كنترل كيفيت (Qc) است. سازه‌هاي موقت از ايمني لازم برخوردار نيستند، در سقف تونل كه معمولا پوكه جهت چسبندگي با بتن استفاده مي‌شود يونليت استفاده شده است. در تصاوير منتشر شده كيفيت پايين بتن‌ريزي قابل مشاهده است.علي امام مديرعامل شركت مترو در خصوص نحوه نظارت در جريان ساخت تونل‌هاي مترو به مهر گفت:با پيمانكار طراحي و ساخت تونل‌ها، مشاوران همكاري دارند كه در نظارت همراهي‌شان مي‌كنند. هرچند مسووليت اصلي با خود پيمانكار است و موضوع ضمانت كار در قراردادهاي پيمانكاران وجود دارد.وي همچنين افزود: نظارت ديگري نيز از سوي مشاور كارفرما اعمال مي‌شود كه مشاور كارفرما امين تخصصي ما در پروژه است و كنترل و رصد دايمي بر كار پيمانكار دارد.امام در همين حال تاكيد كرد: اگر كوتاهي از سوي مشاور كارفرما در جريان نظارت رخ دهد با آن برخورد مي‌شود زيرا مرجع تخصصي امين ما در پروژه‌ها است.

تشريح علت واژگوني اتوبوس

سرهنگ نادر رحماني، رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا گفت: در پي خروج از جاده و واژگوني يك دستگاه اتوبوس بنز در استان لرستان ۵ تن كشته و ۳۵ تن مجروح شدند. به گزارش ايلنا، سرهنگ رحماني در اين باره توضيح داد: در كيلومتر ٢۵ محور درود - چالانچولان يك دستگاه اتوبوس بنز درون‌شهري از جاده خارج و واژگون شد.

كشف نوزاد يك‌روزه در صندوق عقب خودرو

سرهنگ محمود مالمير، رييس كلانتري ۱۲۱ سليمانيه گفت: صبح امروز طفل پسر يك روزه‌اي در صندوق عقب يك خودرو كشف شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين مقام انتظامي افزود: مرد راننده مدعي بود صبح امروز از فرودگاه مهرآباد تهران به محدوده پل چوبي دو مسافر خانم را رسانده و بعد از پياده كردن دو مسافر خانم و آقاي ديگري را نيز به مقصد بازار سوار خودروي خود كرده است اما پس از پياده شدن آنها در حالي‌كه قصد بازگشت به خانه را داشت متوجه صدايي از صندوق عقب خودرو و با بررسي ماجرا متوجه شده كه كودك يك‌روزه‌اي در صندوق عقب خودرو قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون