• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4348 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

خبر

تمهيدات براي برگزاري «نمايشگاه كتاب بدون خودرو»

محسن پورسيدآقايي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در گفت‌وگو با ايسنا، با تشريح تمهيدات شهرداري تهران براي پوشش حمل و نقل نمايشگاه كتاب كه از روز چهارم ارديبهشت كار خود را در مصلي تهران آغاز مي‌كند، گفت: اما امسال شعار نمايشگاه كتاب بدون خودرو را در دستور كار قرار داديم. وي با بيان اينكه بر همين اساس همه مسوولان ذي‌ربط تاكيد داشتند كه امسال هيچ خودرويي غير از تاكسي وارد نمايشگاه نشود، گفت: تمام پاركينگ‌هاي اطراف مصلي به حمل و نقل عمومي اختصاص داده شده و حتي براي ناشران نيز تمهيداتي در نظر گرفته شده است كه آنها هم با حمل و نقل عمومي به نمايشگاه بيايند.مترو دو خط در اطراف مصلي دارد كه همشهريان مي‌توانند از آن استفاده كنند،همچنين اتوبوس در ميادين اصلي شهر مستقر است تا علاقه‌مندان را به نمايشگاه كتاب بياورد.امسال تدابير براي كنترل ترافيك در اين محدوده شديدتر شده و حتي محدوديت‌هايي نيز براي ناشران در نظر گرفته شده است تا آنها هم از حمل و نقل عمومي استفاده كنند.پورسيدآقايي با بيان اينكه مردمي كه با استفاده از حمل و نقل عمومي به نمايشگاه مي‌آيند در داخل نمايشگاه با خودروهاي سبك‌تر و برقي جابه‌جا مي‌شوند، گفت: همچنين افرادي كه كتاب خريده‌اند نيز مي‌توانند با مراجعه به غرفه‌هاي باربري كه داخل نمايشگاه است، كتاب‌هاي‌شان را به منازل‌شان پست كنند. معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه تنها خودروهايي كه مي‌توانند وارد مصلي شوند تاكسي هستند، افزود: سرويس‌دهي مترو نيز در اين خطوط چهار دقيقه خواهد بود و شهروندان مي‌توانند از حمل و نقل عمومي استفاده كنند.

 

توزيع بسته‌هاي يك‌ ماهه غذايي در استان‌هاي سيل‌زده

علي‌اصغر پيوندي؛ رييس جمعيت هلال احمر از توزيع بسته‌هاي يك ‌ماهه غذايي در استان‌هاي سيل‌زده به مناسبت ماه رمضان خبر داد و در حاشيه بازديد از اردوگاه اسكان اضطراري ناصرخسرو اهواز گفت:«هدف از توزيع اين بسته‌هاي غذايي آمادگي براي ورود به ماه مبارك رمضان و تامين امنيت غذايي سيل‌زدگان در اين ماه پربركت است. اميد است سيل‌زدگان هر چه زودتر به خانه‌هاي خود برگردند ولي كمك‌رساني اين نهاد تا پايان بحران سيلاب و پس از آن همچنان ادامه دارد. وظيفه جمعيت هلال احمر پس از امدادرساني، اسكان و تغذيه اضطراري است و با توجه به خسارتي كه سيلاب به سيل‌زدگان وارد كرده اين روند تا زماني كه مردم به ما نياز داشته باشند، ادامه دارد.»

به گفته وي در سيل اخير در سطح كشور به ۴۵۰ هزار نفر امدادرساني شد و ۲۲۰ هزار نفر اسكان اضطراري شدند و برآورد اوليه خسارت ناشي از سيل در كشور ۴۰۰ هزار ميليارد ريال است. باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون