• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4349 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

ميلواكي - باستن؛ نبرد جارو به دستان در نيمه‌ نهايي

نويد خرم‌خورشيد

 

 

وقتي از جذابيت دنياي بسكتبال در امريكا حرف مي‌زنيم، گفته‌هاي‌مان محدود به توصيف جذابيت يك مسابقه خاص يا رويارويي دو تيم قدرتمند نيست. جذابيت NBA بيش از آنكه معطوف به قدرت تيم‌ها و هنرمندي بازيكنان و سوپراستارهاي اين ورزش باشد، به يك سيستم دقيق مديون است كه با قانونگذاري هوشمندانه همواره حافظ جذابيت اين مسابقات بوده است.

ساختار برگزاري مسابقات NBA به‌گونه‌اي طراحي شده است تا يك تيم نتواند تنها با تكيه به تمكن مالي همه ستارگان را در خودش جمع كند و با آنها انواع و اقسام افتخارات را درو كند. البته كه پيش مي‌آيد يك تيم بتواند در دوره‌اي چند ساله در اوج بماند، اما براي بازسازي خود راهي ندارد جز آنكه وارد يك دوره گذار شود و از اوج فاصله بگيرد. نمونه‌اش همين تيم ليكرز كه دومين تيم پرافتخار NBA است و سال‌هاست كه حسرت حضور در مرحله پلي‌آف را دارد و حتي امسال با جذب پادشاه جيمز هم نتوانست به اين مهم دست يابد و بازيكنان اين تيم همچون سال‌هاي گذشته بايد مسابقات دور حذفي را از تلويزيون ببينند.

در نقطه مقابل ليكرز، دو تيم فيلادلفيا و ميلواكي قرار دارند كه با اتكا به جوان‌هاي‌شان امروز با فرم خوبي در مسابقات حذفي حضور دارند. ميلواكي باكس با درخشش ستاره جوان و مهار نشدني خودش يعني «يانيس آنته‌توكومپو» ملقب به هيولاي يوناني توانست پس از هجده سال به جمع چهار تيم برتر كنفرانس شرق راه يابد. ميلواكي براي راهيابي به اين مرحله موفق شد تيم ريشه‌دار دترويت پيستونز را در يك سري بازي يك طرفه با نتيجه 4 بر صفر شكست دهد تا پس از باستن دومين جاروي پلي‌آف اين فصل را رقم بزند. (بازي‌هاي مرحله حذفي NBA به صورت 4 از 7 برگزار مي‌شود بدين صورت كه دو تيم 7 بار با هم بازي مي‌كنند و اولين تيمي كه به چهار پيروزي برسد به مرحله بعد صعود مي‌كند. پيروزي 4 بر صفر را اصطلاحا جارو كردن مي‌گويند.)

برنامه مدوني كه امروز ميلواكي را به عنوان صدرنشيني كنفرانس شرق رسانده است از اواسط فصل 2014-15 شكل گرفت؛ وقتي كه مسوولان ميلواكي متوجه شدند كه انتخاب 15 مراسم ياركشي سال 2013 جواهري به نام يانيس آنته‌توكومپو به آنها تقديم كرده است. از آن پس تا به امروز يانيس جوان محوري‌ترين نقش را در ميلواكي ايفا كرده و حتي خريد بازيكن‌هاي ديگر بر اين مبنا صورت گرفته است كه امكان هماهنگي و بازي مفيد را با هيولاي يوناني داشته باشند. برنامه ميان‌مدت و البته موفق ميلواكي باعث شده است تا اين تيم در نيمه ‌نهايي كنفرانس شرق به مصاف باستن سلتيكسي برود كه با پيروزي مشابه 4 بر صفر در مقابل اينديانا به اين مرحله رسيده است. ديداري كه اكثر كارشناسان دوست داشتند در فينال كنفرانس شرق ببينند، چند روز ديگر در مرحله نيمه ‌نهايي برگزار خواهد شد. به عنوان يك طرفدار تيم باستن كه به‌ شدت دوست دارم پس از سال‌ها تيم محبوبم رنگ فينال NBA را ببيند، مي‌توانم بدون در نظر گرفتن علاقه‌ام بنشينم و از مبارزه اين دو تيم لذت ببرم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون