• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4351 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ ارديبهشت

دومين مجمع همكاري بين‌المللي طرح «كمربند و جاده»

دومين مجمع همكاري بين‌المللي طرح «كمربند و جاده» در حالي از روز گذشته جمعه با حضور روساي جمهور روسيه و چين در شهر پكن افتتاح شد كه رييس‌جمهور روسيه در سخنراني خود در افتتاحيه اين اجلاس از جامعه بين‌الملل خواست با سياست اعمال تحريم‌هاي يك‌جانبه برخورد كنند. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيك، دومين مجمع بين‌المللي كمربند و جاده با حضور ۳۷ تن از رهبران كشورهاي جهان و مقام‌ها و فرستاده‌هاي چندين كشور ديگر از 27-25 آوريل در شهر پكن برگزار مي‌شود.

از جمله رهبران شركت‌كننده در اين اجلاس روساي جمهور بلاروس، جمهوري آذربايجان، ازبكستان و نخست‌وزيرهاي ايتاليا، پاكستان، ميانمار و اتيوپي هستند. همچنين انگليس، آلمان و فرانسه مقام‌هايي در سطح وزيران خود را براي شركت در اين اجلاس فرستاده‌اند اما از امريكا هيچ مقامي قرار نيست در اين اجلاس شركت داشته باشد. رييس‌جمهور روسيه روز گذشته تاكيد كرد جامعه بين‌الملل بايد با ظهور سياست حمايت از صنايع داخلي و تحريم‌هاي غيرقانوني يك‌جانبه پاسخ دهد.

ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه در مراسم افتتاحيه نشست كمربند و جاده در پكن گفت: بسيار مهم است كه به خطرات از هم پاشيدن فضاي سياسي، اقتصادي و فناوري جهان، تشديد سياست حمايت از صنايع داخلي با استفاده مكرر تحريم‌هاي يك‌جانبه غيرقانوني و حتي بدتر از آن، جنگ‌هاي تجاري كه با دور زدن شوراي امنيت سازمان ملل به خطرناك‌ترين شكل ممكن اعمال شده‌اند، پاسخ موثر دهيم. شي جين‌پينگ، رييس‌جمهور چين نيز در سخنراني خود در افتتاحيه اين اجلاس وعده داد كه كشورش از استانداردهاي سطح بالاي مالي براي پيشبرد ابتكار عمل زيرساختي «كمربند و جاده» استفاده خواهد كرد. او گفت: پكن خواهان يك همكاري باز، پاك و سبز براي اين پروژه همراه با تحمل صفر نسبت به فساد است. شي جين‌پينگ تاكيد كرد: اين ابتكار عمل قرار نيست يك باشگاه انحصاري باشد و حامي توسعه و موفقيت مشترك است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون