• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4353 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

خبر

رسيدگي به پرونده فوت آيت‌الله هاشمي متوقف شده است

پس از درگذشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در سال 95، فاطمه هاشمي فرزند او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاين اعلام كرد كه در جسد پدرش و حوله‌اي كه با آن او را به بيمارستان منتقل كردند، مقدار قابل توجهي از راديواكتيو كشف شده است. فاطمه هاشمي همچنين گفته بود با بررسي نهادهاي امنيتي مشخص شده بدن او و مادرش هم آغشته به راديواكتيو است. بعد از اين، فرزندان مرحوم هاشمي‌رفسنجاني از تشكيل پرونده‌اي در شوراي عالي امنيت ملي براي بررسي علت فوت او خبر دادند. به گزارش ايرناپلاس، حالا رجايي كه در زمان حيات آيت‌الله هاشمي مشاورش بود، بعد از گذشت بيش از دو سال از تشكيل اين پرونده در شوراي عالي امنيت ملي مي‌گويد: «به آقاي روحاني گفته بودند كه پرونده را مختومه اعلام كند، اما رييس‌جمهوري موافقت نكردند.» به گفته رجايي با اينكه اين پرونده همچنان در شوراي عالي امنيت ملي باز است، اما هنوز به نتيجه نرسيده و رسيدگي به آن فعلا متوقف شده است.

 

لاريجاني قانون «اقدام متقابل دربرابر امريكا» را به دولت ابلاغ كرد

علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي قانون اقدام متقابل دربرابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان سازمان تروريستي توسط ايالات متحده امريكا رابه رييس‌جمهور ابلاغ كرد. به گزارش ايلنا، او طي نامه‌اي به حسن روحاني، قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان سازمان تروريستي توسط ايالات متحده امريكا كه در جلسه روز سه شنبه مورخ ۳ ارديبهشت ۹۸‬ مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده بود را جهت اجرا ابلاغ كرد.

 

راهي غير از اتكا به مردم نيست

محمد توسلي، دبيركل نهضت آزادي ايران معتقد است كه امروز راهي غير از اتكا به مردم نيست. به گزارش آزادي، او ادامه داد: «قبل از ارايه راهكارهاي اقتصادي بايد به ترميم روابط دولت و مردم فكر كرد. لازمه آن نيز تامين آزادي و برگزاري انتخابات آزاد است. اين نظارت استصوابي كه باعث ايجاد احساس بيگانگي در مردم شده بايد حذف شود. شكاف بين ملت و دولت تنها با ايجاد احساس آزادي و حاكم شدن مردم بر سرنوشت خود طبق اصول فصل پنجم به ويژه اصل 56 قانون اساسي ممكن است. » توسلي گفت: «در دوران دكتر مصدق نيز با همين تحريم‌ها روبه‌رو بوديم. دولت امريكا و به خصوص ترامپ با هماهنگي كشورهاي عربي منطقه و اسراييل به دنبال سلطه خود در منطقه هستند و اين شايد با سياست‌هاي انگلستان در آن دوره تا حدودي هماهنگ باشد. تفاوت اما اين بود كه انگلستان آن زمان دنبال براندازي نظام شاهنشاهي ايران نبود اما امروز اينها دنبال براندازي هستند و خروجي اين رويداد فروپاشي و بحران‌هاي منطقه‌اي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون