• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4353 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

از انتخاب يك پروژه معماري تا سينما در ماه رمضان

فيلم تارانتينو سريال شد

گروه ادب و هنر

برگزيده شدن يك پروژه معماري ايراني در يك جشنواره جهاني، رونمايي از تبديل يك اثر سينمايي به سريال، سرقت بزرگ از يك گالري در نيويورك و تعيين قيمت بليت سينماها در ماه ‌رمضان، خبرهايي هستند كه مي‌خوانيم.

انتخاب پروژه معماري احياي خيابان انقلاب

با اعلام رييس مسابقه معماري بنياد آقاخان در شهر كازان روسيه پروژه معماري احياي خيابان انقلاب جزو ۲۰ پروژه منتخب جايزه‌ معماري جهان در مرحله اول انتخاب شد. جايزه معماري بنياد آقاخان يكي از معتبرترين جوايز حال حاضر معماري جهان است كه هر سال جايزه اول خود را به پروژه برگزيده در اقصا نقاط دنيا كه اصول معماري را با استاندارد‌هاي جهاني به همراه داشته باشد، توسط يك تيم داوري بين‌المللي بررسي و اعلام مي‌كند. پروژه احياي محور خيابان انقلاب به عنوان پروژه شهري و حائز اهميت ارزش‌هاي تاريخي و اجتماعي براي شهر تهران با بيش از ۱۱۴ ساختمان و ۵۴ بلوك كه داراي ارزش‌هاي معماري، تاريخي و فرهنگي است
اين بار توانست توجه داوران يكي از معتبرترين جوايز معماري جهان را به خود جلب كند.

رونمايي از سريال هشت نفرت‌انگيز

نسخه‌ طولاني از فيلم «هشت نفرت‌انگيز» هشتمين ساخته بلند «كوئنتين تارانتينو» در قالب چهار قسمت از سوي كمپاني نتفليكس رونمايي شد. نسخه طولاني اين فيلم با بازي «ساموئل ال. جكسون»، «كرت راسل»، «جنيفر جيسون لي»، «تيم راث»، «مايكل مدسن» و «برون درن» در قالب چهار اپيزود حدودا
۵۰ دقيقه‌اي (در مجموع ۲۱۰ دقيقه) از سوي كمپاني نتفليكس عرضه شده و شامل صحنه‌هايي ديده نشده در نسخه سينمايي ۱۶۷ دقيقه‌اي است.

سرقت 16 هزار دلاري

پليس نيويورك از دزديده شدن مجسمه ۱۶ هزار دلاري خبر داد. سارق اين مجسمه در روز روشن و مقابل دوربين‌هاي حفاظتي بي‌آنكه چهره خود را بپوشاند اقدام به دزدي كرده است. يك مرد كه هويت او هنوز مشخص نشده، در عصر پنجشنبه وارد گالري «بارتوكس» نيويورك شد و مجسمه را از زاويه‌اي كه از ديد دوربين خارج است حمل و از گالري خارج كرده است. گفتني است اين مجسمه كه اثر هنري «فرد آلرد» هنرمند فرانسوي است، به شكل يك سبد خريد سنتي و از زنجيرهاي طلايي ساخته شده است و بطري‌هايي از جنس نقره در آن قرار داده شده‌اند. اين مجسمه در مجسمه بزرگ‌تري كه به شكل يك كيف است، قرار داده شده بود.

بليت‌ سينماها در ماه رمضان نيم‌بهاست

در جلسه روز يكشنبه هشتم ارديبهشت‌ماه شوراي صنفي سينماهاي كشور قرار شد بليت سينماها در ماه مبارك رمضان تا ساعت ۲۰ به صورت نيم‌بها در تمام سينماها به مخاطب عرضه شود و پس از آن هم بهاي بليت تمام‌بها خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون