• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4353 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

وزير علوم با اشاره به اصلاحيه آيين‌نامه انضباطي دانشجويان:

نگراني براي ورود به حريم شخصي افراد وجود ندارد

منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اينكه اصلاحات آيين‌نامه انضباطي دانشجويان جزيي و در حد دو تا سه كلمه است، خاطرنشان كرد: نگراني در مورد ورود به حريم شخصي افراد در فضاي مجازي وجود ندارد و بررسي‌ها تنها مربوط به تخلفات در دوران دانشجو بودن فرد و در حوزه دانشجويي از جمله هك كردن بعضي سايت‌ها و دسترسي به مستندات و مدارك ديگران است.

به گزارش ايسنا، منصور غلامي در حاشيه همايش بين‌المللي آينده جهان اسلامي در افق ۱۴۱۴ شمسي و در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اصلاحات آيين‌نامه انضباطي دانشجويان كه اظهار نظرهاي زيادي پيرامون آن صورت گرفته، تاكيد كرد: اصلاحات اين آيين‌نامه هنوز تصويب نشده بلكه پيشنهاد اصلاحيه آيين‌نامه قبلي و افزودن عبارتي تحت عنوان بررسي تخلفات حرفه‌اي مطرح بود.

وي با بيان اينكه عبارت «تخلفات حرفه‌اي» در آيين‌نامه قبلي مشمول تخلفات در برخي رشته‌ها از جمله پزشكي، دامپزشكي و... بود، اظهار كرد: در قالب اصلاحيه حدود دو تا سه كلمه به اين بخش اضافه شد و آن اينكه با توجه به رايج شدن استفاده از كامپيوتر و فعاليت‌هاي حوزه كامپيوتري و اينترنتي، تخلفاتي همچون هك كردن بعضي سايت‌ها يا دسترسي به مستندات و مدارك ديگران نيز مورد توجه قرار گرفته و تحت عنوان «تخلفات رايانه‌اي» به آيين‌نامه قبلي اضافه شود.وزير علوم با تاكيد بر اينكه بحثي تحت عنوان اينكه كسي تخلفي در فضاي مجازي بكند مطرح نيست، افزود: قطعا دليلي براي نگراني در مورد رفتن به فضاي شخصي افراد وجود ندارد چراكه با توجه به حقوق شهروندي كه در كشورها وجود دارد چنين مساله‌اي تحت عنوان مراقبت از حوزه خصوصي افراد ديده شده و آيين‌نامه فوق در نظر ندارد به چنين بخش‌هايي ورود پيدا كند.

وي با اشاره به اينكه اين اصلاحات در تخلفاتي كه در حين دانشجو بودن فرد و در حوزه دانشجويي اتفاق مي‌افتد متمركز شده است، گفت: متأسفانه بعضي سايت‌ها و گروه‌ها از اين موضوع سوءاستفاده كردند و راجع به آيين‌نامه‌اي كه هنوز تصويب نشده، بحث كرده و توجهات را به مواردي كه در اين آيين‌نامه ديده نشده، هدايت كردند.

غلامي خاطرنشان كرد: قطعا در جلسه‌اي كه همين اصلاحات جزئي(حدود دو تا سه كلمه‌اي) بخواهد در آيين‌نامه قبلي درج شود، مراقبت‌هاي لازم صورت مي‌گيرد. وي با اشاره به اينكه اصلاحيه مورد نظر به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال نشده است، گفت: هر زمان كه آيين‌نامه به شوراي عالي ارسال شده و تصويب شود همان زمان نيز ابلاغ خواهد شد. وي تصريح كرد: متأسفانه مصاحبه بي‌موقع همكاران ما اين شبهه را به وجود آورده بود كه اين آيين‌نامه تصويب شده همچنين راجع به آن صحبت‌هاي غيرمرتبطي صورت گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون