• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4357 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ ارديبهشت

احمد خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:

با مردم امريكا دعوا نداريم

«با مردم امريكا دعوا نداريم» اين را حجت‌الاسلام احمد خاتمي خطيب موقت نماز جمعه تهران مي‌گويد. او در خطبه‌هاي ديروز نماز جمعه عنوان مي‌كند: «ترامپ مدام مي‌نالد از اينكه مردم ايران مرگ بر امريكا مي‌گويند. مرگ بر امريكا يعني مرگ بر شما زورگوها. با مردم امريكا دعوا نداريم. ما نقشه خاورميانه جديد امريكا را به فضل خدا درهم شكستيم.» او ادامه مي‌دهد: «ما با ديوانه‌اي طرف هستيم كه اگر يك قدم عقب بنشينيم، ده قدم جلو مي‌آيد؛ بايد سر اين ديوانه را به سنگ كوبيد. تنها كسي هم كه مي‌تواند سر اين ديوانه را به سنگ بكوبد، ملت بزرگ ايران است. در چنين شرايطي، مذاكره به معناي تسليم است و تسليم يعني ذلت و ملت عاشورايي ايران ذلت‌ناپذير است و شعار ملت عاشورايي ما، هيهات منه الذله است. ابزار اين روزهاي ترامپ، تهديد است؛ تهديدهايي كه بسيار نخ‌نما شده است و اگر در هر كشوري اثر داشته باشد اينجا اثر ندارد. چهل سال است گوش‌مان از اين تهديد‌ها
پر است. يكي از اين تهديدها به صفر رساندن صادرات نفت ايران است. امريكا به خوبي مي‌داند و خود را به ناداني مي‌زند؛ به فضل خدا نظام ما هرقدر بخواهد نفت توليد مي‌كند و به كوري چشم شما هرقدر بخواهد صادر مي‌كند. امريكا اين را هم بداند كه اين شيطنت‌ها بي‌پاسخ نمي‌ماند.» او ادامه داد: با اين همه شيطنت احمق‌ترين نظام دنيا از آن امريكاست. در اوج محبوبيت سپاه و در زماني كه نيروهاي مسلح ما به ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در قصه سيل، خوش درخشيده و خدمت ارزشمندي به مردم كرده‌اند و در جان مردم جا گرفته‌اند، اين نيرو را به عنوان گروه تروريستي معرفي مي‌كنند و سبب مي‌شوند حتي آنهايي هم كه چندان با سپاه ميانه‌اي نداشتند، يكدست و متحد شوند در مقابل امريكا و محبوبيت سپاه بالا برود. ترديد نكنيد امريكا و قدرت آن در حال افول است و آنكه ماندني است ملت بزرگ ايران است.

خاتمي در بخش ديگري از صحبت‌هايش به موضوع قتل طلبه هم اشاره مي‌كند و مي‌گويد: اتفاق ديگر هفته گذشته شهادت طلبه ۴۶ ساله همداني توسط يكي از اشرار سابقه‌دار زنداني است، آن طلبه به فيض عظيم رسيد خوش به حالش. به خانواده‌اش بايد از اين بابت تبريك گفت و از سوي ديگر به خاطر ازدست دادن عزيز تسليت گفت. از مردم همدان تشكر مي‌كنم كه در تشييع پيكر اين شهيد سنگ‌تمام گذاشتند. از همه مسوولان استان همدان كه خوب وارد صحنه شدند به‌خصوص نيروي انتظامي كه در كمتر از ۲۴ ساعت قاتل جنايت را به‌ سزاي اعمالش رساندند، تشكر مي‌كنم. اين جنايت پشت صحنه دارد، مسوولان فضاي مجازي به اين موضوع رسيدگي كنند كه اين فضا جز آسيب به نظام چيز ديگري ندارد و قاتلان پشت صحنه را به سزاي ننگينش برساند.

آرايش جنگي

آيت‌الله علم‌الهدي نيز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد به موضوع آرايش جنگي كه رهبري در ديدار با فرهنگيان به آن اشاره كرد، پرداخت و گفت: «در هفته‌اي كه گذشت ما دو مناسبت روز كارگر و روز معلم را گذرانديم. مقام رهبري در فرمايشات خود نكته‌اي را تذكر دادند و گفتند ما در مقابل آرايش جنگي دشمن بايد آرايش جنگي بگيريم. اين فرمايش يك توصيه نبود؛ ايشان فرمانده كل قوا بوده كه حجت امام زمان و فرمانده از طرف وجود اقدس بقيه‌الله هستند و فرمان صادر كردند كه ما آرايش جنگي بگيريم. اين آرايش جنگي هم شامل حال مسوولان و مديران قوه قضاييه و هم شامل حال تك‌تك مردم ما مي‌شود. در صف مقدم اين جبهه هم دو قشر معلم و كارگر وجود دارند، يعني كارگر و معلم بايد به ميدان بيايند و آرايش جنگي بگيرند. «اين آرايش جنگي در مرحله نخست متوجه مسوولان است. ما اگر جنگ نظامي داشته باشيم همه سلاح‌هاي خود را به ميدان مي‌آوريم. حال اگر در عرصه اقتصادي بخواهيم آرايش جنگي بگيريم بايد تمام ظرفيت‌هاي انساني را به ميدان بياوريم. اين اشكال متوجه مديران ماست. چرا هنوز جريان‌هاي سياسي ما مغزشان را با انديشه‌هاي غرب‌گرايي پيوند داده‌اند. وقتي رهبري مي‌گويد اقتصاد مقاومتي يعني خبر دارند در داخل چه خبر است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون