• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4359 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ ارديبهشت

عكس‌نوشت

«رويترز» به‌مناسبت روز جهاني آزادي مطبوعات، مجموعه عكسي تحت عنوان «روزنامه‌نگاري در آتش» منتشر كرده است. مجموعه عكسي كه گزارشگران و عكاسان جهاني را در گيرودار جنگ‌ها، تظاهرات و... نشان مي‌دهد و اينكه چطور اين روزنامه‌نگاران براي ثبت وقايع خود را به دل آتش مي‌زنند. عكس‌هاي اين مجموعه تكان‌‌دهنده است و انتخاب يك عكس از ميان آنها بسيار سخت، براي همين چهار عكس از اين مجموعه را با توضيح‌هاي كوتاه درباره آنها انتخاب كرده‌ايم.

 

روزنامه‌نگار افغان در جريان حمله يك بمب‌گذاري به روزنامه‌نگاران در 30 آوريل 2018 در كابل. حمله اول بمب‌گذاري در اوايل صبح رخ داده و در شرايطي كه گروهي از روزنامه‌نگارها براي پوشش اين خبر دور هم جمع شده‌اند، بمب‌گذاري دوم انجام مي‌شود. سخنگوي وزارت داخله بعدتر اعلام كرد كه روزنامه‌نگارها عمدا هدف اين بمب‌گذاري قرار گرفتند. 26 نفر در اين بمب‌گذاري‌ها كشته شدند.

 

روزنامه‌نگار زني بعد از حمله ارتش رژيم صهيونيستي در نوار غزه روي زمين افتاده است. عكس‌هاي بسياري از روزنامه‌نگاران در حملات اسراييل ثبت شده و معمولا اين عكس‌ها توجه افكار عمومي را جلب مي‌كند، اما همچنان باعث نمي‌شود تا روزنامه‌نگاران از اين حملات در امان بمانند. اين عكس در سال 2015 در نوار غزه گرفته شده است.

 

عكاس مجروح «رويترز» همچنان به عكس گرفتن ادامه مي‌دهد. اين عكس در سال 2013 و در جريان تظاهرات در حمايت از ادغام اتحاديه اروپا در كي‌يف گرفته شده است. شاهدان عيني مي‌گويند كه پليس اوكراين براي متوقف كردن تظاهرات‌كنندگان نه تنها از باتوم كه حتي از نارنجك‌ استفاده كرده است. نام اين عكاس «رويترز» گلب گارانيچ است.

 

اين عكس در ليبي گرفته شده است. دو عكاس از جمع عكاساني كه در اين عكس از پرتاب بمب توسط هواپيماهاي دولت ليبي فرار مي‌كنند، بعدتر كشته شده‌اند. نام اين عكاسان از راست به چپ اين است: تايلر هيكس و لنيس اداريو از نيويورك‌تايمز، جان مور از گتي‌ايميجز، هالي پيكت و فيلار پاپين عكاسان آزاد. دو روز بعد از اين عكس هيكس و اداريو همراه استفن فرل و آنتوني شاديد پس از سقوط نيروهاي معمر قذافي، از دست رفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون