• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4365 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت

NBA در ايستگاه ماقبل آخر

نويد خرم‌خورشيد| در زمان نگارش اين نوشته NBA تقريبا به ايستگاه ماقبل پاياني رسيده است. در هر دو كنفرانس تيم‌هاي اول جدول رده‌بندي در فصل عادي با شكست دادن حريفان خود فيناليست شده‌اند و هر دو تيم منتظرند تا رقابت تيم‌هاي دوم و سوم جدول رده‌بندي را در ديدار هفتم مرحله نيمه‌نهايي ببينند تا بالاخره تكليف فيناليست‌هاي دو كنفرانس مشخص شود.

 

گلدن‌استيت‌ بدون دورنت؛ باز هم مهار‌نشدني

تيم پرستاره گلدن‌‌استيت با پيروزي ۴ بر ۲ مقابل هيوستون‌راكتس به عنوان اولين فيناليست غرب شناخته شد. گلدن‌استيت كه مسابقات پلي‌آف را بدون دماركوس كازينز سنتر آينده‌دار خود آغاز كرد در حالي موفق به شكست دادن هيوستون شد كه در بازي پنجم كوين دورنت را هم به دليل مصدوميت از دست داد و مشخص نيست كه دورنت را براي چه مدت در اختيار ندارد. سري گلدن‌استيت و هيوستون در نيمه‌نهايي كنفرانس غرب به‌شدت جذاب دنبال شد. در چهار ديدار اول هر تيم دوبار در زمين خود موفق به كسب پيروزي شدند؛ گلدن‌استيت در دو بازي اول و هيوستون در دو بازي دوم عملكرد بهتري نسبت به حريف از خود نشان دادند و موفق به ثبت پيروزي شدند.

بازي پنجم در زمين گلدن‌استيت پاياپاي پيش مي‌رفت تا اينكه دورنت مصدوم شد و از بازي بيرون رفت. بازيكنان گلدن‌استيت در زمين خودي توانستند بازي را كنترل كرده و پيروز از زمين خارج شوند. بازي ششم گلدن‌استيت و هيوستون اما بسيار ديدني و داراي نكات عجيبي بود. گلدن‌استيت بدون كوين دورنت موفق به انجام كاري شد كه با دورنت از پس آن بر‌نيامده بود؛ شكست دادن هيوستون در زمين حريف. در طول مسابقات اين فصل گلدن‌استيت هرگز موفق به شكست دادن هيوستون در تگزاس نشده بود.

بازي ششم علاوه بر حساسيت بالا نكات جالب توجهي داشت. اول از همه عجيب‌ترين عملكرد سال‌هاي اخير استفن‌كري را شاهد بوديم. او در ابتداي كوارتر اول دو فوله شد و استيو كر، سرمربي تيم براي حفظ او تا آخر نيمه اول بسيار كم به كري بازي داد. استفن در نيمه اول بازي ۱۲ دقيقه بازي كرد و هيچ امتيازي به دست نياورد. اما در نيمه دوم گويا موتور خاموش او روشن شد. كري در نيمه دوم ۲۲ دقيقه از ۲۴ دقيقه را بازي و موفق به كسب ۳۳ امتياز شد و نقش مهمي در پيروزي تيمش ايفا كرد. نكته قابل توجه ديگر اين بازي عملكرد بسيار خوب ذخيره‌هاي گلدن‌استيت بود. لوينگستون و كوان لوني از روي نيمكت موفق به ثبت مجموعا ۲۵ امتياز شدند و جردن بل نيز در دقايقي كه بازي كرد عملكرد بي‌نظيري در دفاع داشت. عملكرد شاگردان استيو كر آنچنان جذاب و ديدني بود كه استيو كر در مصاحبه پس از بازي براي توصيف شاگردانش مجبور شد از كلماتي نامتعارف استفاده كند؛ البته او پس از آن توصيف كذايي از مادرش نيز به خاطر به كار بردن آن كلمات عذرخواهي كرد.

 

گوزن‌هاي ميلواكي در انتظار رقيب

سبزپوشان شهر ميلواكي اين فصل بهترين تيم فصل عادي بودند و با ثبت ركورد ۶۰ پيروزي و ۲۲ شكست در كنفرانس شرق رتبه اول را كسب و برتري در تعداد ميزباني از بازي‌هاي پلي‌آف در تمامي مراحل را براي خود تضمين كردند. پس از آن هم تنها يك بار به باستن در زمين خودي باختند و بقيه بازي‌ها را چه در زمين خودشان و چه در خانه حريف با اقتدار پيروز شدند. تيم يك دست ميلواكي با ستاره خود يانيس آنته‌توكمپو حالا منتظر پيروز سري فيلادلفيا و تورنتو است تا در فينال كنفرانس شرق با آنها رقابت كند. بدون شك ميلواكي توانايي دردسر ساختن براي هر كدام از آن دو تيم را دارد و با توجه به امتيازي كه در ميزباني بيشتر دارد شانس اول قهرماني در كنفرانس شرق است.

به نظر مي‌رسد كه تيم پر‌ستاره گلدن‌استيت باز هم بتواند قهرمان كنفرانس غرب شود و اين‌بار پس از سه سال شاهد يك رقيب جديد در فينال NBA باشد. با توجه به روند مسابقات هيچ بعيد نيست كه گلدن‌استيت مقام قهرماني خودش در NBA را تكرار كند؛ مگر اينكه علاوه بر نرسيدن دورنت به بازي‌هاي فينال يكي از سه تيم كنفرانس شرق توانايي رقم زدن معجزه را داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون