• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4367 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت

خبر

توصيه رهبري به آذري‌جهرمي درخصوص شبكه ملي اطلاعات

محمدجواد آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره توصيه رهبر معظم انقلاب اسلامي به وي درخصوص شبكه ملي اطلاعات توضيحاتي ارايه كرد و گفت: «بنده در ابتداي حضور خود در دولت به عنوان وزير، محضر رهبر معظم انقلاب شرفياب شدم. يكي از سوال‌هايي كه در آن جلسه از رهبر معظم انقلاب مطرح كردم، اين بود كه با توجه به اينكه مراجع مختلف، ديدگاه‌هاي متفاوت فرهنگي، اقتصادي، سياسي و امنيتي به شبكه ملي اطلاعات دارند و هر يك به دنبال تعريف خود از اين مساله هستند، تكليف اين كليدواژه چيست و ما بايد بر چه اساس عمل كنيم؟» به گزارش ايرنا، ‌آذري‌جهرمي ادامه داد: «فرمايش مقام معظم رهبري اين بود كه شوراي عالي فضاي مجازي براي همين موضوع تشكيل شده و شما بايد به مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي مستمسك شويد و پاسخ همه را به استناد آن مصوبات بدهيد.»

اولويت‌بخشي به 5 طرح امنيتي

حسن روحاني، رييس‌جمهور با تاييد مصوبات شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري (عتف)، مجوز داد تا چند طرح كلان ملي در حوزه‌هاي دفاعي و امنيتي در اولويت قرار بگيرند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين طرح‌ها كه در بيست و دومين جلسه شوراي عالي (عتف) از سوي اعضا مصوب شد و به تاييد رييس‌جمهور رسيده، عبارتند از: «- بومي‌سازي و توسعه فناوري‌هاي حوزه زيرسطحي،

- اكتساب فناوري طراحي، ساخت و تست موتور حامل فضايي با پيشرانه سرد،

- طرح معماري و راه‌اندازي مركز ملي دفاع سايبري و سامانه‌هاي زيرساختي فضاي سايبري (مدسا)،

- طرح جامع ايجاد و توسعه فناوري‌هاي مورد نياز جهت تجهيز و به‌‌روزرساني شبكه رادار‌هاي پدافند هوايي كشور،

- طرح توسعه علم و فناوري رمز كشور.

بنا بر اين مصوبه، سازمان برنامه و بودجه كشور موظف است، رديف هزينه‌اي با عنوان طرح‌هاي كلان ملي را در لايحه بودجه سالانه كشور در نظر گرفته و اعتبار مورد نياز را در چارچوب امكانات بودجه عمومي دولت تامين كند.»

 

برگزاري سه ماه يك‌بار نشست مشترك مجلس و قوه ‌قضاييه

فاطمه سعيدي، سخنگوي فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي درباره نشست مشترك مجلس با قوه قضاييه گفت: «اين جلسه يكي از جلسات بسيار خوب مجلس با ساير قوا بود. آقاي رييسي ديدگاه‌هاي بسيار خوبي داشت و احاطه، تسلط، تجربه و كارداني خوبي در زمينه مسائل قضايي داشت كه موجب بهبود عملكرد قوه قضاييه خواهد شد.» به گزارش مهر، نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه رييس قوه قضاييه بر آزادي قلم و بيان تاكيد كرد و معتقد به آزادي نمايندگان در بيان نظرات خود بود، ادامه داد: «او بر لزوم قانونگذاري در زمينه جلوگيري از خشونت عليه زنان هم تاكيد داشت.» به گفته سعيدي، قرار شد، جلسات مشترك ميان مجلس و قوه قضاييه هر سه ماه يك‌بار برگزار شود تا خروجي داشته باشد.

 

انهدام باند مرتبط با قاتل طلبه همداني توسط وزارت اطلاعات

باند شرارت به سركردگي ابراهيم محمديان كه ارتباط نزديكي با بهروز حاجيلو قاتل طلبه همداني داشتند و در فضاي مجازي با لقب پاشاخان هندي خط و نشان مي‌كشيدند توسط وزارت اطلاعات منهدم شد. به گزارش فارس، ابراهيم محمديان سركرده اين باند به همراه تعدادي از اعضا قصد داشتند در يكي از ويلاهاي منطقه وازيوار در شرق نوشهر محفل دورهمي و بزمي شبانه تدارك ببينند اما مورد شناسايي قرار گرفته و به درگيري مسلحانه با سربازان گمنام پرداختند كه طي تعقيب و گريز در محدوده ساحلي زير پل وازيوار در مسير جاده مواصلاتي نوشهر- رويان، ابراهيم محمديان كشته و ۱۰ نفر ديگر از اعضاي باند دستگير و ۲ نفر ديگر نيز متواري شدند. در پرونده اين باند درگيري مسلحانه، سرقت، آدم‌ربايي، تجاوز به عنف، خريد و فروش اسلحه و مواد مخدر نيز مشاهده مي‌شود. در پي اين اقدام، علي‌اكبر عليزاده دادستان عمومي و انقلاب نوشهر با اعلام اينكه شرور كشته‌ شده پيش از اين سابقه زورگيري، حمله مسلحانه و تشكيل باندهاي توليد و توزيع مواد مخدر صنعتي در مناطق همجوار شهرستان و همچنين مناطق اطراف تهران را هم دارد، گفت: «ابراهيم محمديان ارتباط و دوستي نزديكي با بهروز حاجيلو قاتل طلبه همداني داشت.»

 

تاكيد وزير كشور بر جلوگيري از ورود غيرقانوني اتباع خارجي

يازدهمين جلسه كميسيون ساماندهي اتباع خارجي روز گذشته به رياست عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور و با حضور نمايندگان ارشد دستگاه‌هاي عضو برگزار شد. به گزارش ايرنا، ‌در اين جلسه، ساماندهي اتباع خارجي، ضمن مرور آخرين وضعيت اتباع خارجي در ايران، روند اجرا و اقدامات صورت گرفته شده در جهت مصوبات جلسات پيشين اين كميسيون مورد بحث و بررسي قرار گرفت. وزير كشور در اين جلسه با تاكيد بر اهميت مراقبت بيشتر از مرزها در جهت جلوگيري از ورود غيرقانوني اتباع خارجي بر تسهيل روند ورود قانوني مهاجران تاكيد كرد.

 

واكنش فرمانده مرزباني به تهديدات امريكا

سرتيپ قاسم رضايي، فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينكه تهديدها، رجزخواني‌ها و ياوه‌سرايي‌هاي امريكا براي ما تازگي ندارد به ايرنا گفت: «ملت ايران 40 سال است با اين تهديدها روبه‌رو بوده‌اند و هيچ واهمه‌اي از ورود ناو هواپيمابر امريكايي به آب‌هاي منطقه نداريم. اين تهديدها ملت ايران را منسجم‌تر و متحدتر مي‌كند و امريكا هيچ كاري نمي‌تواند به پيش ببرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون