• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4368 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ ارديبهشت

عدد و رقم

60 درصد

كاهش مصرف آب شهري پالايشگاه‌ها

معاون بهره‌برداري شركت فاضلاب تهران گفت: در طرح انتقال پساب تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران از مرداد ماه سال۹۷ تاكنون بيش از يك ميليون و ۱۰هزار متر مكعب پساب به پالايشگاه نفت تهران تحويل داده شد.

به گزارش وزارت نيرو، عباسعلي مُصرزاده گفت: انتقال پساب تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به پالايشگاه نفت تهران بر اساس قرارداد سال ۱۳۹۴ به مدت ۳۰ سال با دبي متوسط حدود ۶۰۰ ليتر بر ثانيه خواهد بود. بر پايه اين طرح سالانه ۲۰ ميليون متر مكعب پساب تصفيه ‌شده به پالايشگاه نفت تهران تحويل داده مي‌شود. او با بيان اينكه 5 درصد ظرفيت تصفيه‌خانه جنوب تهران به‌ منظور مصارف صنعتي و آبياري فضاي سبز توسط شركت فاضلاب تهران به شركت پالايش نفت تهران ارايه مي‌شود، گفت: با اجراي اين پروژه ۶۰ درصد از آب شرب شهري مصرفي در پالايشگاه به شبكه آب شهري بازمي‌گردد. عمليات اجرايي خط انتقال آب پالايشگاه به‌ طول ۳۵۰۰ متر و قطر ۸۰۰ ميلي‌متر از محل كانال خروجي تصفيه‌خانه به پالايشگاه در مرداد سال ۱۳۹۷ با اعتباري بالغ بر ۲۰۰ ميليارد ريال به پايان رسيد.

27 هزار ميليارد ريال

اعتبار براي سيل‌زدگان كشاورزي

هيات وزيران مبلغ ۲۶ هزار و ۹۱۰ ميليارد و ۵۰ ميليون ريال به صورت هزينه‌اي براي جبران خسارت بخش‌هاي كشاورزي خسارت‌ديده ناشي از سيل سال ۱۳۹۸ در استان‌هاي كشور اختصاص داد. به گزارش وزارت جهاد كشاورزي، هيات وزيران به پيشنهاد وزارت كشور و تأييد سازمان برنامه و بودجه كشور با اختصاص مبلغ ۲۶ هزار و ۹۱۰ ميليارد و ۵۰ ميليون ريال به صورت هزينه‌اي براي جبران خسارت بخش‌هاي كشاورزي خسارت‌ديده ناشي از سيل سال ۱۳۹۸ در استان‌هاي كشور موافقت كرد. بر اساس اين مصوبه اين مبلغ در اختيار سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها قرار مي‌گيرد تا برابر قوانين و مقررات مربوط هزينه شود. همچنين سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها مكلفند ضمن نظارت بر روند پيشرفت فيزيكي، گزارش عملكرد خود را در مقاطع زماني 3 ماهه به سازمان برنامه و بودجه كشور ارايه نمايند تا آن سازمان متناسب با عملكرد، تخصيص اعتبارات مذكور را به استان ذي‌ربط ابلاغ كند. وزارت جهاد كشاورزي موظف است ضمن نظارت فني و اجرايي بر روند انجام بازسازي، گزارش عملكرد خود را در مقاطع زماني 3 ماهه به وزارت كشور(سازمان مديريت بحران كشور) و سازمان برنامه و بودجه كشور ارسال كند.

2 هزار و 520 ميليارد تومان

اعتبار براي واحدهاي توليدي

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از تصويب برنامه اشتغال سال جاري در كميسيون تخصصي شوراي اشتغال خبر داد و گفت: با تصويب اين برنامه توسط رييس‌جمهوري 2 هزار و 520 ميليارد تومان اعتبار براي صيانت از اشتغال موجود و ايجاد اشتغال جديد به واحدهاي توليدي اختصاص مي‌يابد.

محمد شريعتمداري در اين خصوص گفت: 2 هزار و 520 ميليارد تومان اعتبار از محل بودجه عمومي و محل تبصره 18 قانون بودجه 98 كل كشور در حوزه فعاليت‌هاي مربوط به كمك‌هاي فني و تخصصي اختصاص مي‌يابد. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: همچنين پرداخت يارانه سود تسهيلات اعطايي به واحدهاي توليدي براي صيانت از اشتغال موجود و ايجاد اشتغال جديد نيز با تصويب اين برنامه اختصاص مي‌يابد، همچنين 25 هزار ميليارد تومان از تسهيلات بانكي استفاده خواهد شد. شريعتمداري ادامه داد: هفته جاري اسامي دريافت‌كنندگان وام با تسهيلات 4، 6 و 10 درصد به صندوق توسعه ملي را اعلام كرديم تا مردم در جريان باشند كه در هر استان چه تعدادي با چه ميزان وام براي ايجاد چه ميزان از اشتغال و چه مقدار از منابع ارزان قيمت دريافت كردند تا نظارت عمومي هم بر فعاليت‌هاي خوبي كه در اين زمينه آغاز شده به عمل آيد و هم مسير شفافيت ادامه يابد. او يادآور شد: در دوره دوم اين وام‌ها كه از ماه جاري ارايه آنها آغاز خواهد شد، منابع جديدي از محل صندوق توسعه ملي- يعني مابقي آن 750 ميليون دلاري كه در گذشته به حساب واريز شده بود- واريز خواهد شد و با اين روش جديد از ابتدا اسامي افرادي كه از منابع صندوق براي فعاليت‌هاي اشتغالزايي در مناطق روستايي و بخش‌هاي زير 10 هزار نفر بهره مي‌برند در سايت قرار مي‌گيرد.

۵ ميليارد دلار

ايجاد بازار براي توليدكنندگان داخلي با ممنوعيت واردات

معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ممنوعيت واردات ۱۳۹۰ قلم كالا در سال گذشته گفت: در سال گذشته با ممنوعيت واردات ۱۳۹۰ قلم كالا بالغ بر ۵ ميليارد دلار بازار براي محصولات داخلي مشابه اين كالاها در كشور ايجاد شد. فرشاد مقيمي در جلسه كارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان سمنان در بخشداري ايوانكي شهرستان گرمسار گفت: در سال جاري نيز اين ميزان ممنوعيت به ۱۵۳۰ قلم افزايش خواهد يافت. او افزود: با توجه به شعار سال كه توسط مقام معظم رهبري تعيين شد، موضوع ساخت و توليد داخل يكي از موارد محوري است كه در سياست‌ها و برنامه‌هاي وزارت صمت قرار گرفته است، صاحبان صنايع نياز است تا به موضوع بومي‌سازي و توليد داخلي و قطع وابستگي به خارج از كشور توجه جدي داشته باشند. معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: نياز است تا مجموعه نيازمندي‌هايي كه ما در آن حوزه وابستگي به خارج از كشور داريم و البته توان توليد آن در داخل كشور وجود دارد طي نمايشگاهي براي صاحبان صنايع و سرمايه‌گذاران به نمايش گذاشته شود و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز از حضور سرمايه‌گذاران در اين عرصه و قطع وابستگي به خارج از كشور به صورت ويژه حمايت خواهد كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون