• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4373 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱ خرداد

گرت بيل مجبور است مادريد را ترك كند

تنهايي جانكاه شاهزاده ولزي

علي كربلايي

 

 

پنج فصل پيش چشم تمام دنيا به مادريد بود تا فلورنتينو پرس از گران‌قيمت‌ترين بازيكن تاريخ تا آن روز رونمايي كند. شاهزاده ولزي قرار بود بيايد تا بعد از سلطان پرتغالي در برنابئو پادشاهي كند. يك ستاره 25 ساله كه آزمون بزرگي را در تاتنهام پشت‌سر گذاشته و در چندين پست توانايي‌هايش را به رخ كشيده بود. همه‌ چيز آماده بود تا بهترين بازيكن ليگ برتر انگليس وارد آزمون بزرگ‌تر شود و خودش را آماده فتح بزرگ‌ترين عناوين دنياي فوتبال كند.

همه ‌چيز مطابق انتظار پيش نمي‌رفت، اما فاجعه هم نبود. برچسب صد ميليوني، سنگيني زيادي روي شانه‌هاي گرت بيل انداخته بود.
تا به فضا خو بگيرد مدت زمان زيادي طول كشيد، اما در هفته‌هاي پاياني فصل اول حضور در مادريد ارزش‌هايش را
به رخ كشيد.

گل انفرادي او به بارسلونا در فينال كوپا دل‌ري با يك استارت بي‌نظير 60 متري و عبور از مارك بارترا هنوز در تيتراژ برخي برنامه‌هاي ورزشي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در ديدار پاياني فصل مقابل اتلتيكومادريد در فينال ليسبون، بعد از اينكه راموس گل تساوي‌بخش را به ثمر رساند، اين بيل بود كه گل قهرماني را به سختي به ثمر رساند. رئال‌مادريد در انتهاي اولين فصل حضور گرت بيل، بعد از 12 سال طلسم حضور در فينال و قهرماني ليگ قهرمانان را شكست و «لادسيما» را فتح كرد.

بعد از چنين شروع بي‌نظيري، تصور اين بود كه شاهزاده ولزي جايگاه مستحكمي در مادريد پيدا كند، اما مشكلي در ميان بود. برخلاف ظاهر پولادين بيل، استخوان‌هاي او از شيشه بودند و با هر آسيبي براي هفته‌ها خانه‌نشين مي‌شد. اين مصدوميت‌ها پاياني براي دوران درخشش بيل در مادريد بودند؛ فصلي يك يا دو بازي درخشان و دوباره همان آش و همان كاسه. با حضور زيدان روي نيمكت رئال، اوضاع براي بيل وخيم‌تر شد. فلورنتينو پرس نمي‌توانست زيدان را وادار به استفاده از بيل كند و مرد فرانسوي تنها چيزي كه برايش اهميت داشت درخشش بازيكنان در تمرينات بود. بيل در مادريد تبديل به يك نيمكت‌نشين و دوران حضور زيدان در تيم برايش به يك كابوس بدل شد، اما در آخرين بازي فصل گذشته فوتبال اروپا، اوضاع كمي براي بيل دگرگون شد. او در ديدار مقابل ليورپول در فينال كي‌يف اوكراين، با دو سوپرگل و به ارمغان آوردن قهرماني براي تيمش ارزش‌هايش را بار ديگر ثابت كرد. رئال به سيزدهمين قهرماني اروپا رسيد و بيل در پنجمين فصل حضورش در مادريد، چهارمين ليگ قهرمانانش
را برد‌.

اين فصل همه ‌چيز براي شاهزاده ولزي مهيا بود. زيدان و از آن مهم‌تر رونالدو از تيم رفته بودند و حالا بيل مرد اول تيم بود. همه منتظر بودند بيل با ارايه بهترين نمايشش نشان بدهد اين سال‌ها اگر مرد اول تيم مي‌شد چه كارها كه نمي‌توانست بكند، اما واقعيت اين بود كه او هيچ كاري نمي‌توانست بكند. در فصلي كه مادريد به او به‌شدت احتياج داشت، بيل با بي‌خيالي و روابط بد در رختكن كارش را روز به روز سخت‌تر كرد.

بيستم اسفند ماه سال گذشته زين‌الدين زيدان دوباره هدايت رئال را برعهده گرفت تا همه‌چيز براي بيل رسما به پايان برسد. زيدان در آخرين بازي بيل را به ميدان نفرستاد و بعد از پايان بازي گفت اگر يك تعويض ديگر داشتم باز هم بيل را به زمين نمي‌فرستادم. بيل هم در پاسخ گفته من تا پايان قراردادم در مادريد مي‌مانم و حتي اگر شده فقط گلف بازي مي‌كنم.

اما داستان بيل يك وجه بسيار غم‌انگيز دارد؛ در رختكن رئال‌مادريد همه يا اسپانيايي صحبت مي‌كنند يا پرتغالي. تمام بازيكنان تيم به اين دو زبان مسلط هستند و با همين زبان‌ها با يكديگر ارتباط برقرار مي‌كنند. گرت بيل به خاطر مشكل يادگيري در زبان اسپانيولي، در رختكن رئال‌مادريد تنهاست. بارها اشاره شده كه او در مادريد هيچ دوستي ندارد. او روزگار سختي در مادريد دارد. اين تنهايي در عكسي كه از او در آخرين حضورش روي نيمكت رئال گرفته شد بيش از هميشه به چشم مي‌آيد‌.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون