• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4374 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ خرداد

خبر

ديدار دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي با رهبر انقلاب

هزاران نفر از دانشجويان و نمايندگان تشكل‌ها و اتحاديه‌هاي دانشجويي عصر روز گذشته، طبق روال هر ساله در ماه مبارك رمضان، با رهبر معظم انقلاب ديدار كردند. به گزارش فارس، هزاران نفر از دانشجويان و نمايندگان تشكل‌ها و اتحاديه‌هاي دانشجويي عصر روز گذشته (چهارشنبه اول خرداد ماه ۹۸) طبق روال هر ساله در ماه مبارك رمضان، با رهبر معظم انقلاب در حسينيه امام خميني(ره) ديدار كردند. در اين مراسم نمايندگان تشكل‌ها و اتحاديه‌هاي مختلف دانشجويي در محضر مقام معظم رهبري به بيان ديدگاه‌ها و دغدغه‌هاي خود پرداختند. خبرگزاري فارس در گزارشي پيش از آغاز اين مراسم نوشته است: در اين ديدار پيام مرادي به نمايندگي از اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، نرگس سادات‌حسيني به نمايندگي از اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت)، محمدامين مهدي‌پور به نمايندگي از اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، محمدحسين صبوري به نمايندگي از اتحاديه جنبش عدالتخواه دانشجويي، عليرضا شريفي به نمايندگي از بسيج دانشجويي و مهرداد پولادي به نمايندگي از انجمن دانشجويي اصلاح‌طلب در محضر رهبر معظم انقلاب سخنراني كردند. گفتني است دانشجويان در مراسم ديدار روزگذشته، افطار را ميهمان رهبر معظم انقلاب بودند.

 

پاسخ آيت‌الله مكارم به شايعه «تجارت شكر» و ارتباط با «مدلل»

در پي انتشار شايعاتي در شبكه‌هاي اجتماعي مبني بر ارتباط آيت‌الله مكارم‌شيرازي با تجارت شكر كه چندي پيش توسط مايك پمپئو، وزير امور خارجه ايالات متحده امريكا مطرح شده بود، دفتر اين مرجع عاليقدر شيعيان به اين موضوع واكنش نشان داد كه متن آن به شرح زير است: «اين سخنان كذب محض است و بارها اين مسائل را تكذيب كرده‌ايم. نه يك سهم از كارخانه‌اي در اختيار آيت‌الله‌العظمي مكارم‌شيرازي است و نه يك گرم شكر.» در ادامه اين نامه آمده است: «در مورد تصاوير منتشر شده نيز مساله اين است كه بيش از بيست سال قبل جمعي از خيرين سهامي از آن كارخانه را براي حوزه علميه خريداري كردند. بعد از مدت كوتاهي كه ديدند، نمي‌توانند مشكلات را برطرف كنند، آن را به ديگران واگذار كردند و وجه آن براي ساختن مسجد، مدرسه و خانه عالم در مناطق محروم مصرف شد و معظم‌له يك ريال از آن را در اختيار نداشته و ندارند و اين مساله در همان زمان (بيش از بيست سال قبل) خاتمه يافته است.» دفتر آيت‌الله مكارم‌شيرازي همچنين در بخش ديگري از نامه پاسخ اين مرجع تقليد به شايعه ارتباط او با فردي به نام «مدلل» كه از بدهكاران كلان بانكي نيز محسوب مي‌شود، آورده است: «در مورد فردي به نام مدلل بايد توجه داشته باشيد كه آيت‌الله‌العظمي مكارم‌شيرازي نامبرده را نديده و نمي‌شناسند و هيچ‌گونه رابطه‌اي با نامبرده نداشته و ندارد و به‌طور كلي در خانواده و اطرافيان معظم‌له هيچ فردي مرتبط با اين فرد و ساير امور مطرح‌ شده در نامه وجود ندارد. توجه داشته باشيد كه كساني كه نه ايمان دارند و نه وجدان از تكرار دروغ‌هاي خود ابا ندارند و اين نشانه بي‌ايماني، بي‌تقوايي و نداشتن شرافت انساني است.» در بخش پاياني پاسخ اين مرجع تقليد شيعيان به شايعات مطرح شده، آمده است: «عجيب آنكه اين شايعات و دروغ‌ها تا آنجا پيش رفته كه وزير امور خارجه امريكا هم اين دروغ را تكرار كرده است، البته اين دروغ‌هاي مضحك سبب مي‌شود كه همه آزادانديشان دنيا نسبت به خبرهاي آنها بي‌اعتماد شوند و در دام توطئه‌هاي آنها گرفتار نشوند.»

 

انهدام باند قاچاق مواد مخدر در سيستان و بلوچستان

مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي از انهدام يك باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان هيرمند استان سيستان و بلوچستان و دستگيري تعدادي از عناصر باند خبر داد. در اطلاعيه منتشر شده توسط اين نهاد آمده است كه طي اقدامات اطلاعاتي و عملياتي سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان با همكاري هنگ مرزي، يك باند كلان مواد مخدر در شهرستان هيرمند مورد ضربه قرار گرفت و تعدادي از عناصر باند قاچاق با هماهنگي مراجع قضايي دستگير شدند. بر اساس اين گزارش، در اين عمليات چند دستگاه خودرو حاوي محموله قاچاق توقيف و مقدار ۹۲۸ كيلوگرم مواد مخدر از قبيل ترياك و شيشه كشف و ضبط شد.

 

توضيحات وكيل مسعود كاظمي درباره جلسه دادگاه ديروز

سيدعلي مجتهدزاده، وكيل مسعود كاظمي، روزنامه‌نگاري كه روز گذشته بازداشت شد، درباره دلايل اين مهم اظهار كرد: «اتهاماتي در جلسه امروز وارد كردند كه پيش‌تر در دادسرا مطرح نشده بود.» او درباره جزييات جلسه امروز دادگاه مسعود كاظمي به ايرنا گفت: «نوع برخوردي كه امروز از قاضي شعبه 28 ديدم، در هيچ جلسه دادگاهي نديده بودم. در پايان جلسه اجازه دفاع به بنده دادند. در جلسه عرض كردم دادگاه از عدالت خارج شده است. با اين حال بنده لايحه‌اي ارايه خواهم كرد.» او ادامه داد: «اتهاماتي در جلسه امروز وارد كردند كه پيش‌تر در دادسرا مطرح نشده بود و براي اتهام تبليغ عليه نظام، قرار منع تعقيب صادر شده بود.»

اين وكيل دادگستري در پاسخ به اينكه چه موارد اتهامي جديدي درباره اين روزنامه‌نگار مطرح شد، گفت: «اجتماع و تباني و اقدام عليه امنيت ملي را نيز تفهيم اتهام كردند كه موضوع اين دادگاه نبود.» اين وكيل دادگستري با بيان اينكه قاضي اعلام كرد قرار كفالت 100 ميليوني براي متهم كم است، گفت: «ايشان بر همين مبنا، ميزان كفالت را به يك ميليارد تومان افزايش دادند.» مجتهدزاده همچنين در پاسخ به اين پرسش كه جلسه آينده دادگاه چه زماني برگزار مي‌شود، اظهار كرد: «جلسه ديگري برگزار نمي‌شود، اما ايشان يك هفته فرصت دارد لايحه دفاعيه را ارايه كند تا حكم نهايي صادر شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون