• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4375 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد

برنامه‌هاي ترنس ماليك و كوئنتين تارانتينو براي آثارشان

پرستاره‌ترين فيلم سال بلندتر خواهد شد

بهار سرلك

 

 

وقتي پروژه‌ فيلمي به مرحله تدوين مي‌رسد، فيلمسازها شبانه‌روزشان را در اتاق تدوين مي‌گذرانند تا تازه‌ترين ساخته‌شان را در موعد مقرر براي نمايش در جشنواره‌ها ارسال كنند و جاي تعجب نيست كه از نخستين اكران در رويدادي سينمايي تا اكران در سينماها كه گاه ماه‌ها زمان مي‌برد، فيلمساز دوباره روي اثرش كار كند. هفتادودومين جشنواره فيلم كن ميزبان دو فيلم مهم بود و براساس خبرها كارگردانان اين فيلم‌ها برنامه‌هاي متفاوتي براي آثارشان دارند.

به گزارش «فيلم استيج»؛ ترنس ماليك سال‌ها صرف تدوين فيلم «زندگي پنهان» كرد و قرار است اين فيلم 173 دقيقه‌اي را براي اكران عمومي كه كمپاني «فاكس» بر عهده گرفته است، دست‌نخورده نگه دارد. گرنت هيل، تهيه‌كننده فيلم در گفت‌وگو با «ددلاين» اين موضوع را تاييد كرده و درباره مرحله پس از توليد فيلم گفته است: «داستان عشقي در پيرنگ فيلم «زندگي پنهان» وجود داشت و هر چه جلوتر مي‌رفتيم، پررنگ‌تر و پررنگ‌تر مي‌شد.» كمپاني فاكس كه پس از نمايش «درخت زندگي» در سينماها بار ديگر با ماليك همكاري مي‌كند، اين فيلم را سال 2019 روي پرده خواهد برد كه انتظار مي‌رود از سال 2011 و زماني كه براي ساخت «درخت زندگي» برنده نخل طلا شد با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود.

اما كوئنتين تارانتينو، ديگر كارگردان مهمي كه امسال با فيلم «روزي روزگاري ... در هاليوود» در جشنواره كن حضور دارد، مشتاق است نسخه‌اي را كه از اين اثر در كن روي پرده رفته است، دستكاري كند. او پرستاره‌ترين فيلم سال را ساخته است اما اثري كه در كن به نمايش درآمد، نقش‌آفريني چند بازيگر- از جمله دني استرانگ، جيمز مردسن، جيمز رمار و تيم راث- از آن حذف شده بود.

تارانتينو در گفت‌وگو با آن تامسون، خبرنگار ايندي‌واير گفته است: «فيلم را طولاني‌تر مي‌كنم. احتمالا صحنه‌هايي را به فيلم برمي‌گردانم. مي‌خواستم فيلم خيلي كوتاه به كن بيايد. اگر قرار است اشتباه كنم، سفت و سخت اشتباه خواهم كرد.» در حالي كه زمان اين فيلم براي كن 2 ساعت و 39 دقيقه بود، تارانتينو مي‌گويد: فرد راسكين، تدوينگر فيلم، اثر را در 4 ساعت و 20 دقيقه جمع كرده است. «شغلش اين است كه تك‌تك صحنه‌هايي را كه گرفته‌ام، در فيلم بگذارد، همه چيز را به من بدهد. اين كار براي چنين فيلمي غيرعادي نيست.» بعد از اينكه تدوين اين صحنه‌ها به دو ساعت و 45 دقيقه رسيد، تارانتينو مي‌خواست فيلم كمي فشرده‌تر باشد. بنابراين به راسكين گفته بود: «2:45 دقيقه مثل فيلم‌هاي قديمي كوئنتين است. بگذار ببينيم مي‌شود از آن كوئنتين عبور كرد تا به فيلمي دوستانه‌تر برسيم و هر بيننده‌اي از آن خوشش بيايد.» تارانتينو گفته است يكي از بهترين‌ صحنه‌هايي را كه آل پاچينو در آن نقش‌آفريني مي‌كند، حذف كرده است. همچنين صحنه‌هايي كه شخصيت دي كاپريو در نسخه جايگزين «فرار بزرگ» ايفاي نقش مي‌كند.

احتمالا تارانتينو بيشتر از يك ماه فرصت دارد تا زمان فيلم را براي اكران عمومي در نظر بگيرد. پيش از اين نسخه فيلم «حرامزاده‌هاي لعنتي» را پس از نمايش در كن تغيير داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون