• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4376 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد

فرماندهان ارتش و سپاه از آخرين وضعيت دفاعي ايران گفتند

از جنگ نمي‌هراسيم

سالروز آزادسازي خرمشهر باعث شده يك بار ديگر رشادت‌ها و پيروزي‌هاي زمان جنگ را به ياد بياوريم. اين روزها هر مسوولي كه درباره آزادسازي خرمشهر صحبت مي‌كند، آن دوران را با جنگ اقتصادي امروز مقايسه مي‌كند و نويد مي‌دهد كه اگر آن روزهاي سخت رفته‌اند و پيروزي جاي‌شان را گرفته، اين روزها را هم مي‌توان پشت سر گذاشت و از آنها به سلامت عبور كرد. در دوران جنگ سپاه و ارتش دست به دست هم دادند و مقابل عراق ايستادگي كردند. امروز هم بعد از تحريم‌هاي امريكا و تهديدهاي‌شان باز هر دو با هم متحد شده‌اند و چيزي جز پيروزي در اين جنگ نمي‌خواهند. به همين دليل هم وقتي به حرف‌هاي روز گذشته اميرحسن سيفي، دستيار فرمانده كل ارتش و مرتضي قرباني، مشاور عالي فرمانده كل سپاه و فرمانده لشكر ۲۵ كربلا در دوران دفاع مقدس نگاه كنيم، مي‌بينيم هر دو معتقدند كه رفتارهاي امريكا به خصوص در خليج‌فارس، نمايشي بيش نيست.

اميرحسن سيفي، دستيار فرمانده كل ارتش درباره جنگ‌ رسانه‌اي و تهديدهاي دشمن گفت: «امروز دشمن با استفاده از شيوه‌هاي گوناگون از جمله رسانه و عوامل نفوذي به دنبال القاي ترس، ترديد و دودلي و عدم اعتماد به نفس در جامعه است. به همين دليل مدام مي‌گويند دشمن آمد، راهبرد خطرناكي است كه دل دوستان را هراسان و دشمنان را شاد مي‌كند، اما در پاسخ به آنها بايد گفت: بگذاريد دشمن بيايد و ضرب شست نيروهاي مسلح رسالت‌محور را تجربه كند.»

او ادامه داد: «آنچه در لبنان، غزه، افغانستان، بحرين و يمن تجربه كردند تنها ضربه سيلي نيروهاي مقاومت مردمي است كه از دانش، بينش و گرايش نظامي علمي، منطقي، روشمند و آموزش ديده برخوردار نيست. بايد دشمن توان رزمي قدرت مولفه‌هاي فيزيكي، توان مولفه‌هاي غيرفيزيكي و همچنين مولفه‌هاي برترساز جمهوري اسلامي را از نزديك مشاهده كند و به توان رزمي در ميدان رزم پي ببرد. بايد به دشمن گفت ملت ايران آماده و از خطرات و پيامدها هراسي ندارند.»

مرتضي قرباني، مشاور عالي فرمانده كل سپاه هم درباره نكته جنگ و تهديد دشمن چنين گفت: «امريكا سپاه را در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار داد، اما امريكايي‌ها بدانند كه ملت ايران آنها را «ابرتروريست» مي‌داند. جنايت‌هاي امريكا در كشور ما از سال ۱۳۳۲ آغاز شد. كشتند و خوردند و ترور كردند و بردند. منافقين با كارنامه سياه قتل ۱۷ هزار نفر از مردم كشورمان، روي پاي همين امريكايي‌ها رشد كردند و امروز هم در دامان آنها خوش‌رقصي مي‌كنند. سپاه مدافع مظلومان است و امروز به فضل الهي در اذهان همه ملت‌ها مي‌درخشد. اقتدار و عزت سپاه دست خداست، امريكا نمي‌تواند با اين طرح‌ها و اقدامات سپاه را متزلزل كند. سپاه فرشته نجات همه مظلومان جهان خصوصا مسلمانان عزيز است و از كسي جز خدا ترس ندارد. سپاه عمل به اجراي تكليف الهي را براي حفظ اسلام بر همه‌ چيز مقدم مي‌دارد. سپاه يعني همه ملت ايران. سپاه يعني جوانان قهرمان در سراسر كشور. همه جوانان ما بسيجي و سپاهي امام حسين (ع) هستند.»

او در ادامه با اشاره به تصميم امريكا مبني بر وارد كردن دو ناو هواپيمابر به خليج‌فارس گفت: «جمهوري اسلامي ايران يك جزيره قدرتمند در سطح منطقه غرب آسياست. حتي جزاير خاكي ما در دل دريا‌ها هم اعم از هرمز، خارك، ابوموسي، تنب بزرگ، تنب كوچك، هنگام و... ناوگان‌هاي استقراري خدادادي ما در خليج‌فارس هستند. دشمن در صورت انجام كوچك‌ترين حماقتي در آب‌هاي خليج‌فارس، مي‌فهمد كه ما او را چه كار خواهيم كرد. امريكايي‌ها از اين فيلم‌ها براي ما بازي نكنند كه مثلا ۲ ناو جنگي وارد منطقه كردند. اين ۲ ناو را در صورت كوچك‌ترين حماقتي با همه خدم و حشم و هواپيماهايش با دو موشك يا دو سلاح جديد و به كلي سري به قعر دريا مي‌فرستيم. دشمن براي ما گردن كلفتي نكند.»

سيفي هم معتقد است كه عملكرد ايران اسلامي در ۴ دهه گذشته نشان داده است كه امكان ندارد، امريكا بتواند اقدامي را عليه ايران اسلامي در منطقه انجام دهد و در آن اقدام پيروز شود. آنها جان افراد، تجهيزات‌شان و پرستيژ بين‌المللي براي‌شان بسيار مهم است و ايران اسلامي مي‌تواند هزينه‌هاي بسياري براي امريكا ايجاد كند و در نهايت به سرافكندگي امريكا منجر خواهد شد به همين دليل بر اين باوريم كه عقلاي امريكا و فرماندهان باتجربه‌اي كه دارند، نخواهند گذاشت كه عناصر تندرو آنان را به اين وادي كشانده كه بيرون آمدن از آن بسيار مشكل خواهد بود به همين دليل آنها وارد جنگ نخواهند شد و اگر چنين اشتباهي از آنان صادر شود، قطعا نيروهاي مسلح آمادگي دفاع از كشور را دارند و به بهترين شكل و با اقتدار كامل پاسخ خواهند داد.

نكته‌اي كه مرتضي قرباني، مشاور عالي فرمانده كل درباره آن گفت: «دشمن وقتي مي‌توانست در برابر ما گردن‌كلفتي كند كه شاه سر كار بود. امروز سپاه و ارتش مقتدر ما، با تجربه ۸ سال دفاع مقدس و مقاومت در برابر تمام دنيا، داراي بهترين نظم و انضباط و تخصص‌ها هستند. فقط در همين حد دشمن بداند كه ايران امروز، آن ايران گذشته نيست. ما متجاوز نبوده و نيستيم ليكن اگر كسي تجاوز بكند دهانش را خدا و ملت قهرمان و ولايتمدار ايران خرد خواهند كرد.»

سيف معتقد است كه دشمنان با انتشار خبر حضور ناو هواپيمابر امريكا در خليج‌فارس مي‌خواهند در جامعه ترس و وحشت ايجاد كنند، اما بايد بدانند مگر مي‌شود كشوري چهار دهه امريكا را دشمن خود بداند ولي براي رويارويي با آن چاره‌اي نينديشد. او ادامه داد: «دشمنان با انتشار خبر حضور ناو هواپيمابر امريكا در خليج‌فارس مي‌خواهند در جامعه ترس و وحشت ايجاد كنند تا انسان‌هايي كه ايمان واقعي ندارند و حاضر نيستند براي دفاع از كشور هزينه دهند را جذب خود كنند. سوال ما اين است مگر امريكا در جنگ ۳۳ روزه عليه لبنان و جنگ‌هاي عليه غزه نبود و از رژيم صهيونيستي حمايت نمي‌كرد؟ چطور شد كه مقابل نيروهاي محدود مقاومت شكست خورد؟ بحمدالله اين مقاومت‌ها موجب شد تا امريكايي‌ها بفهمند كه ترس، رعب و وحشت ديگر كارساز نيست و عده‌اي هستند كه از تهديدات آنها نمي‌ترسند و مقاومت مي‌كنند. مگر مي‌شود كشوري چهار دهه امريكا را دشمن خود بداند ولي براي رويارويي با آن چاره‌اي نينديشد.»

سردار قرباني هم درباره ترسي كه امريكا با خبر احتمال وقوع جنگ مي‌خواهد در دل مردم بيندازد، گفت: «صهيونيست‌ها، امريكايي‌ها و انگليسي‌ها بسيار فكر مي‌كنند كه چه كنيم مردم ايران را از نظام جمهوري اسلامي جدا كنيم. يكي از حربه‌هاي آنها براي انجام اين هدف «ترساندن مردم» است. يكي از ابزار‌هاي ترساندن مردم هم القاي وقوع جنگ نظامي است. عده‌اي هم در اين راستا نقش «كاسبان ترس» را ايفا مي‌كنند و مردم را فريب مي‌دهند تا به منافع خودشان برسند. اگر مردمي بايد بترسند آن مردم، مردم غزه هستند كه دو طرف آنها را اسراييلي‌ها گرفته‌اند. اگر قرار بر ترس باشد مردم يمن بايد بترسند كه يك طرف‌شان دريا و طرف ديگرشان آل‌سعود خبيث است. جمهوري اسلامي ايران امروز يك سرپل است و شعاع دوستداران ما به درياي مديترانه و درياي سرخ مي‌رسد. همين ملت‌هاي غزه، لبنان، سوريه، عراق را مشاهده كنيم نه تنها از دشمن نترسيدند بلكه جرات حمله به دشمن پيدا كردند و امروز پيروز ميدان هستند.»

دستيار فرمانده كل ارتش هم معتقد است كه دشمنان با مطرح كردن احتمال جنگ به دنبال تضعيف روحيه ملت ايران و يارگيري در داخل و خارج هستند و ادامه داد: «اگر نيروهاي مسلح فاقد افكار، اخلاق و عقايد بايسته جهت مقابله با تهديدات، استفاده از فرصت‌ها، كاهش نقاط ضعف و افزايش نقاط قوت باشند و در درون جامعه هم آسيب ببينيم، دشمن موفق مي‌شود. انقلاب اسلامي در اين چهار دهه آموخته كه بايد از اخلاق، عقايد و احكام اسلامي پاسداري كند و آن را در درون تك‌تك خانه‌ها، كوچه‌ها، محله‌ها، شهر و استان حاكم سازد و تنها راه مقابله با دشمن افكار عميق و غني اسلامي، اخلاقي برخاسته از دين و قوانين و احكامي متكي بر دين مبين اسلام است كه مي‌تواند نجات‌بخش باشد.»

او ادامه داد: «آنها به وسيله‌هاي مختلف از جمله رسانه مي‌خواهند تمايل دفاع از كشور را از ملت ايران بگيرند. همان كاري كه در زمان تهاجم نظامي به عراق انجام دادند. در آن زمان برخي از مردم عراق فكر مي‌كردند اگر امريكايي‌ها بيايند، شرايط بهتر مي‌شود. برخي فكر مي‌كردند اگر امريكا بيايد براي آنها بهشت ايجاد مي‌شود اما بايد به آنها گفت مهم‌ترين چيز براي مردم امنيت است. آيا امروز و بعد از تهاجم امريكا به عراق اين كشور امنيت دارد؟»

به گفته سيفي، سران امريكا با صحبت از جنگ و حضور در خليج‌فارس مي‌خواهند نيت، مقصد و آرمان‌هاي ملت ايران را تغيير دهند و شما مي‌بينيد كه مي‌گويند خط تلفني مستقيم براي تماس ايران اختصاص داده‌اند. اين اقدام براي تغيير آرمان‌هاي ملت ايران است تا ديگر هدف ما اسلام، دفاع از مظلومان عالم، آزادي قدس و استكبارستيزي نباشد.»

او همچنين گفت: «شما بدانيد امريكايي‌ها اگر مي‌توانستند با ايران وارد جنگ شوند، نيازي به آمدن در خليج‌فارس نبود. مگر براي تهاجم به عراق و افغانستان نمايشگاه تجهيزات راه انداختند؟ آنها مي‌خواهند با ايجاد ترس درون جامعه ما، براي خود يارگيري كنند و ملت ايران را بترسانند. امكان وقوع جنگ به هيچ عنوان وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، نيروهاي مسلح در آمادگي كامل به سر مي‌برند و پاسخي پشيمان‌كننده به دشمن مي‌دهند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون