• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4376 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد

از اكران بد فيلم‌ها تا بازگشت تنابنده به تئاتر

استالونه هم به رديف مخالفان ترامپ پيوست

گروه فرهنگ و هنر

 

 

حرف‌هاي كارگردان قديمي درباره اكران بد فيلم‌ها، برگزاري نمايشگاهي از عكس‌هاي سيل ايران در خارج ‌از كشور، حضور يك بازيگر در فيلمي عليه ترامپ و حضور يك بازيگر سينما در تئاتر، خبرهايي هستند كه مي‌خوانيم.

قاري‌زاده و اكران بدموقع فيلم‌ها

يك كارگردان سينما پيرامون وضعيت اكران بد موقع فيلم‌ها گفته ‌است كه انگار هيچ نظارتي در سينماي ما وجود ندارد. نكته اينجاست كه روند اين فيلم‌سوزي‌ها سال‌هاست آرام آرام شروع شده و الان در يك شيب تند قرار گرفته است. مجيد قاري‌زاده با بيان اينكه او نيز طعم شكست را در زمان اكران فيلم‌هايش‌ تجربه كرده است، اظهار كرد: من با اكران آخرين فيلمم يعني «رفقاي خوب» طعم شكست را تجربه كردم و متوجه شدم انگار هيچ نظارتي در سينماي ما وجود ندارد و سالن‌دار رها شده و فقط دنبال بالابردن فروش خود است. نكته حايز اهميت اين است كه چنين اتفاقي سال‌هاست آرام آرام شروع شده و الان در يك شيب تند قرار گرفته است.

عكس‌هايي از سيل ايران در پاريس

نمايشگاه «همه جا براي همه» كه ماحصل نگاه ۲۸ عكاس ايراني به وقايع سيل اخير ايران در ۳ استان اشاره مي‌كند، عصر روز سوم خرداد در محل رايزني جمهوري اسلامي ايران در پاريس افتتاح شد. گفتني‌ است كه در اين نمايشگاه ۵۶ اثر از ۲۸ هنرمند عكاس به روي ديوار رفته است كه اين آثار از دريچه نگاه بابك برزويه و حيدر رضايي انتخاب شدند؛ آثاري كه سعي دارند به نمايشي از مشكلات سيل اخير در استان‌هاي گلستان، لرستان و خوزستان بپردازند و همچنين با توجه به تحريم‌هاي به وجود آمده به ارسال نشدن كمك‌هاي انسان‌دوستانه جهانيان به ايران اشاره كند.

فيلمي عليه سياست‌هاي مهاجرتي ترامپ

سيلوستر استالونه با حضور در جشنواره كن گفت كه در قسمت‌هاي بعدي «كريد» بازي نمي‌كند و به جاي آن مي‌خواهد فيلم جديدي از مجموعه «راكي» بسازد كه در آن بوكسور مشهور با يك مهاجر كه به صورت غيرقانوني در امريكا زندگي مي‌كند، مبارزه خواهد كرد. هر چند حضور يك مهاجر در فيلم پاسخي به دوره ترامپ و سياست‌هاي فزاينده او در مقابله با مهاجران است اما فيلم‌هاي بالبوآ همه ويژگي‌هاي رياضت امريكايي دهه ۱۹۸۰ را تاكنون داشته‌اند. در هر حال استالونه كه هميشه حامي سياست‌هاي حزب جمهوريخواه بوده است، گفت كه راكي هرگز در نظر نداشته سياسي باشد.

تنابنده و تئاتر

محسن تنابنده قرار است با نمايش «مولن‌روژ» به كارگرداني حسين پارسايي دوباره به تئاتر بازگردد. اين بازيگر تئاتر، تلويزيون و سينما بعد از ۱۳ سال روي صحنه مي‌رود. آخرين حضور صحنه‌اي محسن تنابنده نمايش «شوايك» به كارگرداني كوروش نريماني بوده است كه در سال ۱۳۸۵ در سالن قشقايي مجموعه تئاتر شهر روي صحنه رفت. «مولن‌روژ» نوشته آرش عباسي جديدترين اثر حسين پارسايي بعد از موزيكال «بينوايان» است. «مولن روژ» كه اين روزها با تهيه‌كنندگي محمد قدس در حال آماده‌سازي است تابستان سال جاري به صحنه خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون