• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4378 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ خرداد

از اعتصاب كاركنان يك موزه تا اسامي فيلم‌هاي جشنواره كارلووي واري

لوور خفه‌كننده است

گروه هنر و ادبيات

 

 

تعطيلي موقت يك موزه مشهور به دليل اعتصاب كاركنان، بيانيه خانه موسيقي در اعتراض به اخذ 10 درصد از درآمد كنسرت‌ها از سوي دولت و اسامي فيلم‌هاي نهايي شده جهت نمايش در يك جشنواره بزرگ، خبرهايي هستند كه مي‌خوانيم.

موزه «لوور» تعطيل شد

اعتصاب كاركنان موزه لوور اين موزه بزرگ را در شهر پاريس به تعطيلي كشاند و هزاران توريست خارجي نااميد در نهايت نتوانستند از اين موزه ديدن كنند. كاركنان موزه لوور در اعتراض به ناكافي بودن تعداد آنها در مقايسه با شمار روزافزون بازديدكنندگان دست به اعتصاب زدند و به همين دليل مسوولان «لوور» اعلام كردند كه اين موزه فعلا تعطيل خواهد بود. سنديكاي كارگري فرانسه نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد كه موزه لوور خفه‌كننده شده است و كاركنان آنها نيز تحت تاثير شمار بيش از حد بازديدكنندگان قرار دارند. كاركنان به شكل بي‌سابقه‌اي شاهد بدتر شدن اوضاع كاري و بازديد از موزه هستند. اين اولين‌بار نيست كه كاركنان موزه لوور دست به اعتصاب مي‌زنند و پيش از اين نيز در آوريل ۲۰۱۳ در اعتراض به افزايش جيب‌بري از توريست‌ها، تجمع و راهپيمايي كردند.

كنسرت‌ها و خانه موسيقي

خانه موسيقي در پي اعتراضات به قانون اخذ ۱۰ درصد از درآمد حاصل از كنسرت‌ها متني را در اين زمينه منتشر و نسبت به آن اعتراض كرد. در بخشي از اين متن آمده است كه در پي اعلام عمومي تصويب قانون اخذ 10درصد از درآمد حاصل از كنسرت‌ها، مديرعامل اين نهاد صنفي در فرصت‌هاي مختلف از جمله در ديدار نوروزي با وزير ارشاد و ديدار اصحاب فرهنگ و هنر با رييس‌جمهور، مراتب اعتراض و غيرقابل قبول بودن اين مصوبه مضر و غيرفرهنگي را اعلام كرده است. همچنين در چند ملاقات پي در پي با آقاي دكتر صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جوانب مختلف اين مصوبه غيركارشناسانه و مغاير با رسالت وزارت ارشاد بحث و ضمن گلايه از اين وزارتخانه كه بدون توجه به نظر هنرمندان و نمايندگان صنفي اين طرح را به مجلس برده‌اند، از وزير ارشاد خواسته شد به هر شكل ممكن نسبت به جلوگيري از اجحاف به حقوق هنرمندان و فعالان اين عرصه اقدامات لازم صورت گيرد.

رقابت براي گوي بلورين كارلووي ‌واري

فهرست فيلم‌هاي انتخاب ‌شده براي حضور در پنجاه و چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم كارلووي‌ واري در كشور جمهوري چك اعلام شد. در بخش رقابتي اين فيلم ۱۲ فيلم شامل «پدر» به كارگرداني «كريستينا گروزاوا» و «پيتر والچنوف» (بلغارستان)، «خواهر ناتني» ساخته: «دامين كوزول» (اسلووني)، «بي‌تفاوتي زيبا» به كارگرداني «كيوانچ سزر» (تركيه)، «باكره آگوست» ساخته «جوناس تروئبا» (اسپانيا)، «لارا» به كارگرداني «ژان اوله گرستر» (آلمان)، «بگذار آن‌جا روشن باشد» از «ماركو اسكوپ» (اسلواكي)، «مردي از آينده» ساخته «فيليپ ريوس» (شيلي)،«پاتريك» ساخته «تيم ميلانتس» (بلژيك) و «به سوي ستاره‌ها» ساخته «مارتا استفنز» (امريكا) و ... در بخش رقابتي جشنواره كارلووي‌ واري ۲۰۱۹ براي كسب جايزه گوي بلورين بهترين فيلم و ساير جوايز بخش اصلي رقابت مي‌كنند. اضافه مي‌شود كه سينماي ايران امسال در اين رويدا سينمايي نماينده‌اي ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون