• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4378 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ خرداد

دكه خبر

سرقت مسلحانه از يك بانك در اهواز

سرهنگ محسن دالوند، فرمانده انتظامي اهواز از سرقت مسلحانه از يكي از شعب بانك ملي در اين شهر خبر داد. به گزارش ايسنا، سرهنگ دالوند گفت: ساعت ۱۱: ۱۰ ديروز سه‌شنبه دو جوان با يك دستگاه خودرو پرايد سفيدرنگ به يكي از شعب بانك ملي كه فاقد نگهباني بوده مراجعه كردند. به گفته سرهنگ دالوند يك نفر از سارقان يك قبضه سلاح كلت كمري به همراه داشته اما واقعي بودن اسلحه جاي بررسي دارد. اين سارق پس از گرفتن مبلغ چهار ميليون و 100 هزار تومان وجه نقد از بانك متواري شد. فرمانده انتظامي اهواز تصريح كرده كه ماموران پليس آگاهي و انتظامي در كمترين زمان ممكن در صحنه حاضر شدند و با سرنخ‌هاي تحصيل‌شده سارقان دستگير خواهند شد.

 

توضيحات «عليخاني» درباره سهميه «طرح ترافيك خبرنگاران»

رييس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اينكه ميزان سهميه طرح ترافيك خبرنگاران براي هر رسانه توسط كميته تشكيل شده در اين موضوع تعيين مي‌شود، گفت: اعضاي شوراي شهر تهران در سهميه و اجرا دخالتي ندارند.

به گزارش ايسنا، محمد عليخاني در حاشيه جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص تعرفه تعيين شده براي حمل و نقل عمومي به ويژه تاكسي‌ها و روند اجراي آن گفت: نسبت به سال گذشته حداكثر افزايش ۲۰ درصدي را براي نرخ تاكسي‌ها داشتيم و هر گونه افزايشي بر خلاف اين مصوبه تخلف محسوب مي‌شود و اگر چنين اتفاقي در سطح شهر افتاده بايد حتما اصلاح شود. در همين زمينه گزارش‌هاي تخلف به ما رسيده كه تذكر لازم را به شهردار تهران داديم.

وي افزود: در حال حاضر قانون تعيين كرده كه افزايش ساليانه نرخ حمل و نقل عمومي از جمله تاكسي‌ها توسط شوراي شهر تهران انجام شود اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه تاكسي‌ها هيچ گونه يارانه‌اي دريافت نمي‌كنند، اين در حالي است كه اتوبوس و مترو يارانه دريافت مي‌كنند؛ لذا به نظر من نبايد ما براي كساني كه هيچ گونه يارانه و كمكي به آنها نمي‌كنيم تعيين نرخ انجام دهيم. وي ادامه داد: از نظر من قيمت نرخ تاكسي‌ها بايد بر اساس رقابت بازار و توسط اتحاديه آنها تعيين شود لذا تلاش مي‌كنيم براي سال آينده تاكسي‌ها از ساير بخش‌هاي حمل و نقل عمومي جدا و تعيين نرخ آنها به صورت جدا انجام شود اما در حال حاضر قانون اين كار را به شورا سپرده و شورا نيز حداكثر ۲۰ درصد افزايش را تعيين كرده است. رييس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تاكيد بر اينكه تذكر لازم در اين خصوص به شهردار تهران داده شده است، افزود: در مرحله بعد از شهردار سوال خواهيم كرد و در نهايت حداكثر مي‌توانيم استيضاح را انجام دهيم اما مراجع ديگر نيز براي نظارت بر افزايش نرخ كرايه تاكسي‌ها وجود دارد كه بايد وظايف نظارتي خود را انجام دهند. بي ترديد شهردار تهران بر اساس تذكر شماها بايد اين موضوع را به صراحت ابلاغ كند كه افزايش نرخ تاكسي‌ها بايد بر اساس مصوبه اجرا شود نه اينكه نامه اعضاي شورا را به معاونت مربوطه ارجاع دهد و آن معاونت نيز اين نامه را در سيكل اداري مورد بررسي قرار دهد. عليخاني در خصوص سهميه طرح ترافيك خبرنگاران و نحوه اختصاص آن به رسانه‌هاي مختلف نيز گفت: كميته‌اي تشكيل شده كه در آن نماينده خبرنگاران، شورا، وزارت ارشاد و خود معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اين موضوع را در آن بررسي مي‌كنند و شورا بر اين روند نظارت دارد. قطعا اگر شكايتي برسد حتما مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت. وي تاكيد كرد: اعضاي شوراي شهر تهران در سهميه و اجرا دخالتي ندارند. سال گذشته اعتراضات زيادي بود چرا كه مصوبه به درستي انجام نشد و ليست رسانه‌ها به درستي روي سايت قرار نگرفت لذا امسال اين كميته تشكيل شد تا با روند بهتري اين كار انجام شود.

وي ادامه داد: البته طبيعي است كه با توجه به محدوديت سهميه، برخي افراد موفق به دريافت طرح ترافيك خبرنگاري نخواهند شد لذا رضايت آنها كسب نمي‌شود و آنها نسبت به اين موضوع اعتراض خواهند داشت.

وي افزود: دبير كميته تشكيل شده خود معاونت حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران است اما به صورت جمعي در كميته تصميم‌گيري مي‌شود. ممكن است اشكالي در اين روند وجود داشته باشد ولي قطعا فرصت اعتراض وجود دارد و اميدواريم تا جايي كه امكان دارد مشكل خبرنگاران حل شود.

نان، پنير و دوغ بيشترين ميزان نمك را در غذاي ايراني‌ها دارند

هدايت حسيني، رييس انستيتو تحقيقات تغذيه‌اي و صنايع غذايي كشور گفت: «مطالعات انستيتو تحقيقات تغذيه‌اي و صنايع غذايي كشور در خصوص عوامل غذايي موثر بر افزايش فشار خون ناشي از دريافت نمك نشان مي‌دهد نان، پنير و دوغ بيشترين سهم در دريافت نمك نهفته از طريق مواد غذايي را در سبد غذايي ايراني‌ها دارند. حدود ۵۳ درصد از نمك دريافتي روزانه سبد غذايي ايراني‌ها از طريق نمك افزوده شده به غذا، ۱۲.۵ درصد از طريق نان، ۵.۳ درصد از طريق پنير و ۴.۷ درصد از طريق دوغ، وارد سبد غذايي روزانه در كشور مي‌شود.» وبدا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون