• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4378 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ خرداد

سلامت

ظرفيت نداريم، زنان معتاد متجاهر را جمع‌آوري نمي‌كنيم

سرهنگ محمد بخشنده، رييس پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت گفت: «در تهران 1500 معتاد زن داريم اما فقط 200 تا 300 ظرفيت براي نگهداري آنها موجود است و تا وقتي كه ظرفيت كافي براي نگهداري موجود نبوده و دستور قضايي نباشد، جمع‌آوري معتادان زن متجاهر انجام نمي‌شود مگر اينكه شكايت، مزاحمت يا دستور قضايي در كار باشد.»

بخشنده در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرين اقدامات پليس در پوشش محيط پيراموني مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها با توجه به فصل امتحانات و كمين سوداگران مرگ گفت: «ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر فاتب به طور ويژه، رصد اطراف مدارس و مراكز آموزشي و دانشگاه‌ها را در دستور كار دارند و تا امروز هيچ‌گونه مشكلي در اين زمينه نداشته‌ايم. ماموران پليس، مدارس را با محوريت مناطق حاشيه‌نشين با 21 كلانتري به صورت متمركز زير نظر دارند؛ حتي به صورت مقطعي نيز گشت‌هاي ايست و بازرسي انجام مي‌شود تا اگر موادفروش به صورت گذري حضور يابد، دستگير شود. مراكز آموزشي و دانشگاه‌ها نيز به محض مشاهده موارد خاص بلافاصله به پليس اعلام كرده و ماموران نيز سريعا به محل مراجعه مي‌كنند. معابر، بزرگراه‌ها و خيابان‌هاي شهر تهران هم از وجود معتادان متجاهر پاكسازي شده و 12 هزار و 500 معتاد متجاهر هم‌اكنون در كمپ‌ها نگهداري مي‌شوند.‌ اگر هم به صورت موردي معتاد ببينيم سريعا دستگير كرده و به مراكز نگهداري منتقل مي‌كنيم.»

 

معافيت 6 ماهه براي مشمولان معتاد فقط يك بار صادر مي‌شود

سرهنگ رحمان عليدوست، معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي به ايلنا گفت: «طبق ماده ۳۹ قانون خدمت وظيفه عمومي، مشمولاني در نيروهاي مسلح به كارگيري مي‌شوند كه از نظر جسمي و رواني سالم هستند، بنابراين كليه مشمولان متقاضي اعزام به خدمت توسط پزشكان مورد تاييد سازمان وظيفه عمومي معاينه مي‌شوند و در صورت تاييد صحت و سلامت آنان ساير مراحل اعزام انجام مي‌شود. مشمولاني كه به مواد مخدر اعتياد دارند و هنگام معاينه اوليه شناسايي مي‌شوند از سوي مراكز وظيفه عمومي براي ترك اعتياد به مدت حداكثر شش ماه به مراكز درماني مربوطه معرفي مي‌شوند. معافيت موقت شش ماهه براي مشمولان معتاد، صرفا يك بار صادر مي‌شود و پس از اتمام مهلت مقرر و انجام اقدامات درماني در صورت ترك اعتياد و ارايه گواهي از مراكز مذكور به خدمت سربازي اعزام مي‌شوند.»

 

امتناع شركت سوئدي از فروش پانسمان بيماران EB به ايران

مهدي شادنوش؛ رييس مركز مديريت پيوند و امور بيماري‌هاي وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در توضيح تحريم پانسمان بيماران پروانه‌اي از سوي شركت توليد‌كننده، ضمن تكذيب خبر مرگ ۷ بيمار و وخامت حال ۳۰۰ بيمار پروانه‌اي به دليل نبود پانسمان گفت: «شركت دارويي سوئدي توليد‌كننده پانسمان mepilex به دنبال تحريم‌هاي ظالمانه امريكا از صادرات اين محصول به ايران امتناع كرد. البته با وجود تحريم‌هاي ظالمانه كه شرايط را براي بيماران پروانه‌اي سخت كرده است، ارايه خدمات از جمله تامين پانسمان مذكور همچنان مانند گذشته ادامه دارد و خدمات به بيماران پروانه‌اي رايگان ارايه مي‌شود. بايد توجه داشت كه نبود پانسمان علت مرگ بيماران پروانه‌اي نمي‌شود، ولي بيمار به سختي و رنج مي‌افتد چون اين بيماران از بدو تولد به دليل نقص در توليد نوعي پروتيين دچار مشكلات پوستي و عوارضي چون زخم‌هاي عميق و خونريزي مي‌شوند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون