• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4382 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ خرداد

شورا

واكنش «هاشمي» به اعتراض‌هاي اخير مترو

محسن هاشمي رييس شوراي اسلامي شهر تهران درمورد برخي اعتراضات در شركت بهره‌برداري مترو واكنش نشان داد. به‌ گزارش ‌ايسنا، در ابتداي جلسه شوراي اسلامي شهر تهران وي با اشاره به ناآرامي‌هاي اخير در متروي تهران، اظهار كرد: در ماه گذشته بعضا اعتراضاتي از شركت بهره‌برداري مترو به گوش مي‌رسيد كه نهايتا هفته‌ گذشته اين اعتراضات موجب يك اعتراض عمومي شد. وي با اشاره به اينكه كاركنان شركت بهره‌برداري مترو به دليل احتمال ايجاد تغييرات ساختاري يا شركتي شدن شركت و پرسنل تجمع كردند، در اين باره خاطرنشان كرد: با پيگيري كميسيون حمل‌ونقل شوراي اسلامي شهر تهران و همچنين مسوولان شهرداري، شركت بهره‌برداري مترو
به صراحت و قويا اين شايعات را مردود اعلام كرد و گفت‌ كه تصميمي براي ايجاد تغييرات ساختاري ندارند و بحثي در اين زمينه نشده است. رييس شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه خاطرنشان كرد: اما در فضاي مجازي و بعضا رسانه‌هاي بيگانه و حتي صحبت از يك جريان سياسي در اين ناآرامي‌ها ديده شده كه به اين شايعات دامن زده و باعث ايجاد تحرك و ناآرامي شده است. وي با اشاره به اينكه اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در هيچ كدام از انتصابات و تصميمات معاونت حمل‌ونقل دخالت نمي‌كنند، در اين رابطه گفت‌: اما از بعد نظارتي لازم است كه شهرداري تهران گزارشي از چرايي آغاز اين موضوع ارايه كند، چراكه اختلال در سرويس 2.5 ميليون سفري تبعات زيادي براي تهران به‌خصوص در شرايط اقتصادي فعلي دارد. هاشمي با بيان اينكه لازم است شهرداري تهران اين گزارش را به شوراي اسلامي شهر تهران تحويل دهد، گفت‌: از پرسنل مترو نيز خواهش مي‌شود كه با متانت و خويشتنداري اقدام كنند چراكه اين اعتراضات مي‌تواند مورد سوءاستفاده بيگانگان قرار گيرد.

رد كليات لايحه ايمن‌سازي ساختمان‌هاي ناايمن بلندمرتبه

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با ۱۰ راي مخالف و هفت راي موافق كليات لايحه برنامه عملياتي ايمن‌سازي ساختمان‌هاي ناايمن بلندمرتبه پرخطر شهر تهران را رد كردند. به گزارش ايسنا، اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در يكصد و چهل و پنجمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در بررسي لايحه ايمن‌سازي ساختمان‌هاي ناايمن بلندمرتبه نسبت به نبود نحوه استحكام‌بخشي به ساختمان‌ها در اين لايحه اعتراض كردند. در همين راستا علي اعطا گفت: در ۲۵ مهرماه سال ۱۳۹۶ مصوبه‌اي در صحن شوراي اسلامي شهر تهران مطرح شد كه برابر آن شهرداري تهران مكلف بود ظرف مدت شش ماه برنامه عملياتي ايمن‌سازي ساختمان‌هاي بلندمرتبه را ارايه كند اما با وجود تصويب دو فوريت اين طرح در شوراي اسلامي شهر تهران شهرداري با تاخير يك‌ساله اين طرح را به شورا ارايه كرد. او افزود: در راستاي تحقق وظايف ماده ۵۵ قانون شهرداري‌ها به منظور پايش مستمر ساختمان‌ها به ويژه در محور ايمن‌سازي و استحكام‌بخشي سازه‌اي برنامه‌اي عملياتي را ارايه مي‌كرد كه متاسفانه به‌رغم اينكه اين دو محور در ماده واحده طرح شورا مصوب شده بود اما در لايحه شهرداري تهران هيچ اشاره‌اي به استحكام‌بخشي سازه‌اي نشده است. وي ادامه داد: در لايحه شهرداري بر خلاف آنچه در طرح شورا مصوب شده بود در رابطه با ساختمان‌هاي ناايمن بلندمرتبه صحبت شود اما شهرداري واژه جديدي به نام ساختمان‌هاي پرخطر را اضافه كرده است كه قطعا اين مشكلات بسيار زيادي را ايجاد مي‌كند چراكه بعدها در تعريف ساختمان‌هاي پرخطر تعريف ناقصي ارايه خواهد شد كه براي پايش آن مشكلات بسياري ايجاد مي‌شود؛ لذا شهرداري بايد عينا مصوبه شورا را در تدوين اين لايحه مدنظر قرار مي‌داد. او تاكيد كرد: در مورد وقوع حريق در اين لايحه تناقضات بسياري وجود دارد چرا كه در تعريف ساختمان‌هاي بلندمرتبه ارتفاع ۲۳ متر و بيشتر در نظر گرفته شده و در جاي ديگر هشت طبقه و بيشتر عنوان شده؛ لذا اگر اين لايحه به اين شكل به تصويب برسد قطعا در اجرا با مشكلات بسياري روبه‌رو خواهد شد. در ادامه اين جلسه احمد مسجدجامعي ديگر عضو شوراي شهر تهران نيز در مخالفت با اين لايحه گفت: من نگرانم به علت گستردگي كار موجود در اين لايحه پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده اجرايي نشود. در هنگام وقوع حادثه پلاسكو دو كميته براي بررسي اين حادثه تشكيل شد؛ لذا بايد از تجربيات موجود كه حاصل بررسي اين كميته‌هاست استفاده كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون