• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4385 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

قضا

موافقت رهبري با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان

به ‌مناسبت عيد سعيد فطر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با عفو يا تخفيف مجازات ۶۹۱نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان قضايي نيروهاي مسلح موافقت كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام‌والمسلمين رييسي، رييس قوه قضاييه به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد فطر طي نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات ۶۹۱ نفر از محكومان را كه در كميسيون مركزي عفو و بخشودگي واجد شرايط لازم تشخيص داده شده‌اند، ارايه كرد كه اين پيشنهاد در اجراي بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسي مورد موافقت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي قرار گرفت.

 

سخنگوي قوه قضاييه:

براي پرونده نجفي فعلا وقت رسيدگي تعيين نشده است

نزار زاكا، شهروند لبناني است كه 4 بار به دعوت معاونت امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري به ايران سفر كرده بود كه در بار چهارم به اتهام «همكاري با دولت بيگانه عليه منافع ملي ايران» هنگامي كه قصد خروج از ايران را داشت در فرودگاه امام خميني بازداشت شد. او كه به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۴ ميليون دلار جزاي نقدي محكوم شده در زندان اوين در حال گذراندن دوران محكوميت خود است.

به گزارش ايسنا، غلامحسين اسماعيلي، سخنگوي قوه قضاييه درباره آزادي نزار زكا و اينكه آيا اسم او در ليست عفو‌شدگان از سوي رهبري است؟ گفت:«در ليست عفوي كه به مناسبت عيد سعيد فطر اعلام شده، پيشنهادي در مورد عفو او ارسال نشده بود و در اين ليست اسم ايشان ارسال نشده است؛ البته اخيرا خود نزار زاكا تقاضاي آزادي مشروط كرده و تقاضايي هم از سوي رييس‌جمهور لبنان در ارتباط با مساعدت
در مورد اين محكوم واصل شده كه اين تقاضا و بررسي‌هاي قضايي در چارچوب ضوابط و مقررات قانوني انجام مي‌شود و اگر چنانچه بررسي‌هاي قضايي منتهي به نتيجه شد آن را اطلاع‌رساني مي‌كنيم.»

اسماعيلي همچنين در رابطه با آخرين وضعيت پرونده محمدعلي نجفي گفت:«پرونده آقاي نجفي روز گذشته به دادگاه كيفري يك استان ارجاع شده اما شعبه آن را نپرسيدم و اطلاع ندارم.»

او با اشاره به زمان رسيدگي به اين پرونده در دادگاه ادامه داد:«وقتي فعلا براي رسيدگي به اين پرونده تعيين نشده زيرا براي تعيين وقت رسيدگي، فرآيند قانوني لازم است كه بايد اين فرآيند قانوني انجام شود و تا زماني كه اين فرآيند انجام نشده، وقت رسيدگي تعيين نمي‌شود. ما در ضوابط و مقررات قانوني پرونده را پيش مي‌بريم.»

همچنين سخنگوي قوه قضاييه در سخناني ديگر در واكنش به ماجراي بدحجابي در اسنپ گفت: «تا اين لحظه هر آنچه منتشر شده در فضاي مجازي بوده و گزارش‌هايي كه در اين فضا منتشر شده از سوي راننده به صورت شفاف بيان نشده كه آيا گردانندگان اسنپ او را حذف كرده‌اند يا محدوديتي در اين باره اعلام نشده است.» اسماعيلي ادامه داد:«بايد ماهيت قصه روشن شود كه دقيقا ماجرا چه بوده و پس از آنچه در ارتباط با حادثه رخ داده در اسنپ همچنين در مورد موضوعي كه متوليان اسنپ چه تصميمي نسبت به راننده گرفته‌اند هنوز اطلاع دقيقي به دست ما نرسيده است تا ما متناسب با آن اظهارنظر كنيم.»

به گفته او، براساس اين مستندات است كه مي‌توانيم بفهميم واقعيت چه بوده است. تا اين لحظه بر اساس برخي مطالبي كه در فضاي مجازي منتشر شده، مي‌بينيم كه با واقعيت انطباق ندارد بنابراين ابتدا بايد وضعيت را بررسي ‌كنيم سپس اقدام لازم صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون