• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4385 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

عكس‌نوشت

با پايان ماه رمضان، خبرگزاري «رويترز» مجموعه عكسي از جشن عيدفطر در كشورهاي اسلامي منتشر كرده است. مجموعه عكسي كه روايت مي‌كند مسلمانان در سراسر جهان چطور بعد از يك ماه روزه‌داري و عبادت، عيد فطر را جشن مي‌گيرند و چه مراسم آييني و مذهبي براي اين روز ويژه و مهم دارند. عكس‌هايي كه مي‌بينيد از اين مجموعه انتخاب شده است.

عكس از نمازجمعه عيد فطر امسال در تهران است كه توسط سايت رهبري منتشر شده است. اين عكس تنها عكس منتخب رويترز از عيد فطر در ايران است و نمازگزاران زن در نماز روز عيد فطر را نشان مي‌دهد.

 

عبدالكريم، پدر 26 ساله چهار فرزند است. اين پدر پاكستاني روز آخر جشن عيد فطر، همراه فرزندانش روي چرخ‌ و فلك نشسته و تفريح مي‌كند.

 

مردم سوريه در روز عيد فطر به ديدار اهالي تازه درگذشته خود مي‌روند. در اين عكس سوري‌ها در روز عيد فطر به قبرستان رقه آمده‌اند تا در روز عيد به درگذشتگان خود اداي احترام كنند.

 

اينجا استانبول است و حاشيه درياي مديترانه. مردي در روز سوم جشن عيد فطر اين‌طور از تعطيلات و روزهاي جشن لذت مي‌برد؛ با شيرجه زدن در دريا.

 

مردم مصر نماز عيد فطر را در پارك و دسته‌جمعي مي‌خوانند. عكسي كه مي‌بينيد در يكي از پارك‌هاي قاهره گرفته شده و تجمع نمازگزاران مصري را نشان مي‌دهد.

 

مردي لباس دلقك پوشيده و به كمپ پناهندگان سوري آمده تا در روز عيد فطر كودكان سوري را كه در اين كمپ و در شرايط سخت زندگي مي‌كنند، خوشحال كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون