• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4387 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ خرداد

خبر

«ميرزايي‌نيكو» مسوول پيگيري پرونده «مهدي حاجتي» شد

يك عضو كميسيون امور داخلي كشور و شوراها مسوول پيگيري پرونده مهدي حاجتي، عضو شوراي شهر شيراز شد. به گزارش ايسنا؛ قاسم ميرزايي‌نيكو، با اشاره به جلسه روز گذشته كميسيون امور داخلي كشور و شوراها بيان كرد: در جلسه روز گذشته كميسيون بنده و خانم مافي موضوع پرونده مهدي حاجتي، عضو شوراي شهر شيراز را بيان كرديم. او در ادامه اظهار كرد: از آنجا كه بنده عضو كميسيون اصل نودم مجلس شوراي اسلامي نيز هستم قرار شد تا اين پرونده را پيگيري كرده و به كميسيون امور داخلي كشور و شوراها ارايه كنم.

رايزني براي كانديداتوري آيت‌الله يزدي آغاز شده است

 

رايزني‌ها با آيت‌الله يزدي براي كانديداتوري در انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس خبرگان آغاز شده است. آيت‌الله محمد يزدي رييس پيشين مجلس خبرگان رهبري كه در انتخابات سه سال گذشته و توسط مردم تهران از راهيابي به اين مجلس بازمانده بود، احتمالا اسفندماه كانديداي اين مجلس از حوزه انتخابيه استان قم باشد. به گزارش خبرآنلاين، آيت‌الله احمد بهشتي نماينده استان فارس در مجلس خبرگان رهبري و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه بعد از ارتحال آيت‌الله محمد مومن (ره) نماينده مردم قم در مجلس خبرگان رهبري، آيا در جامعه مدرسين حوزه علميه قم، بحثي روي جانشين ايشان و كانديداتوري در انتخابات ميان‌دوره اين مجلس خبرگان كه اسفندماه سال جاري برگزار مي‌شود، شده است؟ اظهار داشت: بله صحبت مختصري با حضرت آيت‌الله يزدي شده اما ايشان فعلا گفته‌اند حاضر نيستم كانديدا شوم. اين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اضافه كرد: «بعد از اين صحبت اوليه با آيت‌الله محمد يزدي براي قبول كانديداتوري در انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس خبرگان رهبري از حوزه انتخابيه استان قم، نمي‌دانم با فرد ديگري صحبت شده يا نه، كه اگر هم شده من نمي‌دانم.» آيت‌الله بهشتي افزود: «البته اين احتمال هم وجود دارد كه جانشين آيت‌الله مومن، از خود بيت آيت‌الله مومن (ره) باشد.»

اسدالله عباسي سخنگوي هيات‌رييسه مجلس شد

 

بهروز نعمتي، عضو هيات‌رييسه مجلس از انتخاب اسدالله عباسي به عنوان سخنگوي هيات‌رييسه مجلس خبر داد. به گزارش ايسنا، بهروز نعمتي، عضو هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: «جلسه هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي بعدازظهر امروز (ديروز) برگزار شد و براساس قرعه‌كشي صورت گرفته اسدالله عباسي به عنوان ناظر فرهنگي و سخنگوي هيات‌رييسه مجلس انتخاب شد.» وي افزود: «همچنين بنده با قيد قرعه به عنوان ناظر بخش پشتيباني و آقاي آشوري به عنوان ناظر بخش مالي انتخاب شديم.» به گفته اين عضو هيات‌رييسه مجلس، در جلسه امروز هيات‌رييسه همچنين صندلي دبيران براساس قرعه انتخاب شد.

عضو كارگزاران از شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان رفت

 

يدالله طاهرنژاد كه به نمايندگي از حزب كارگزاران سازندگي در شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان عضويت و رياست كميته استان‌هاي اين شورا را برعهده داشت، از اين سمت استعفا كرده است. طاهرنژاد در گفت‌وگو با فارس اين استعفا را تاييد كرد. پيش از يدالله طاهرنژاد رياست كميته استان‌هاي شوراي‌عالي كه يكي از مهم‌ترين كميته‌هاي اين شورا محسوب مي‌شود، برعهده حسين مرعشي بود كه وي هم كناره‌گيري كرده بود. ساعاتي بعد از اعلام اين خبر، مشخص شد كه جواد امام به رياست اين كميته رسيده و علي صوفي نيز به‌عنوان نايب رييس انتخاب شده است.

درباره دلايل عدم اقبال برخي افراد به نماز جمعه مفصل مطالعه كرديم

 

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علي‌اكبري گفت: «معمولا كساني كه منطق، عقلانيت و عاطفه نداشته و حرفي هم براي گفتن ندارند، به اقداماتي مثل ترور دست مي‌زنند كه آخرين حد ناجوانمردي است و البته اين اقدامات هم هيچ‌وقت به نفع كساني كه اين راه را مي‌روند نبوده است .» به گزارش ايلنا، رييس شوراي سياستگذاري ائمه‌جمعه كشور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چرا انتظاري كه با ورود شما به نهاد نمازجمعه ايجاد شد تا شاهد اقبال بيشتر مردم و جوانان به نمازجمعه باشيم، محقق نشد، گفت: «كارهاي زيادي بايد شود؛ از همزباني با جوانان، شناخت عالم جواني، ارتباط نزديك و صميمانه با ايشان، اعتماد به آنها و ايجاد زمينه براي مشاركت آنها و...، يك فهرستي است كه بايد مورد توجه باشد.» او همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا در مورد كساني كه به نمازجمعه نمي‌آيند و دلايل آنان، بررسي و مطالعات داشته‌ايد؟ گفت: «بله، اين موضوع را به صورت مفصل مطالعه و بررسي كرديم و ان‌شاءالله بتوانيم اين مسيرها را درست كنيم.»

 

نخست‌وزير ژاپن پنجشنبه به ديدار رهبري مي‌رود

علي ربيعي، سخنگوي دولت با اشاره به سفر آبه شينزو نخست‌وزير ژاپن به ايران گفت: «اين سفر در چارچوب روابط سنتي و ديرينه دو كشور و در جهت توسعه روابط دوجانبه و گفت‌وگوهاي مورد علاقه طرفين انجام مي‌شود.» به گزارش ايسنا، علي ربيعي، سخنگوي دولت با بيان اينكه سفر نخست‌وزير ژاپن به ايران به دعوت رسمي روحاني، رييس‌جمهوري انجام مي‌شود، بيان كرد: «آبه شينزو در اين سفر، طي روزهاي 22 و 23 خرداد از ايران ديدار مي‌كند و ضمن مذاكرات با رييس‌جمهوري با مقام معظم رهبري نيز ملاقات خواهد داشت.» همچنين به گزارش فارس يكي از مقامات وزارت خارجه ژاپن در تهران گفته «آبه شينزو» نخست‌وزير ژاپن چهارشنبه وارد تهران مي‌شود و پس از ورود با رييس‌جمهوري ايران ديدار و صبح پنجشنبه نيز با مقام معظم رهبري ديدار مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون