• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4387 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ خرداد

اقتصاد

همتي: صحبت از دستكاري در نرخ ارز، انصاف نيست

اخبار به ظاهر مثبت و منفي هركدام به سهم خود تاحدودي مي‌توانند بازار ارز را متاثر سازند. رييس كل بانك مركزي در يك يادداشت اينستاگرامي نوشت: قبلا نيز تاكيد كردم، در اجراي سياست‌هاي جديد ارزي درقبال صادر‌كنندگان و نقشي كه در تامين ارز سامانه نيما و واردات در مقابل صادرات واسكناس صرافي‌ها خواهند داشت و نيز مديريت و راهبري بازار اسكناس ارز، خصوصا آماده شدن براي عملياتي كردن بازار متشكل ارزي، شاهد منطقي‌ترشدن قيمت ارز در بازار خواهيم بود. از اول سال تاكنون ميزان تامين ارز براي واردات به رقم قابل توجه 9.4 ميليارد دلار رسيده است كه حدود 5 ميليارد دلار آن در نيما تامين شده است درمورد بازار ارز اين نكته را بارها تاكيد كرده‌ام، عوامل سياسي و بين‌المللي در شرايط تحريمي، در نوسانات بازار بي‌تاثير نيستند و اخبار به ظاهر مثبت و منفي هركدام به سهم خود تاحدودي مي‌توانند بازار ارز را متاثر سازند. با اطلاعي كه از توانايي‌ها و امكانات وذخاير ارزي كشور، روابط و ساختار جديد درحال شكل‌گيري تجاري و كانال‌هاي مالي دارم، تاثير آمد و رفت‌هاي ديپلماتيك را در شرايط خاص سياسي و رواني مهم، ليكن آن را تعيين‌كننده اصلي روند بازار ارز نمي‌دانم.

بانك مركزي امروز در خط مقدم جنگ اقتصادي قرار دارد وقتي واضعان حداكثر فشار تحريمي، به تدابير بانك مركزي در خنثي كردن توطئه اعتراف مي‌كنند، انصاف نيست، صحبت از دستكاري در نرخ ارز، براي توجيه آمد و رفت‌ها ومذاكرات بشود.افتخار مهم بانك مركزي تداوم مقاومت در شرايط پيچيده تحريم، براي تقويت ارزش پول ملي و حفظ ثبات اقتصادي است.

 

فعال كردن صنايع دريايي از پروژه‌هاي ويژه وزارت صمت است

رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت در ديدار با استاندار بوشهر تاكيد كرد كه فعال كردن صنايع دريايي، يكي از پروژه‌هاي ويژه اين وزارتخانه در سال ۱۳۹۸ است.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، رحماني گفت: استان بوشهر موقعيت تجاري و بندري حائز اهميتي دارد كه فعال كردن كامل اين موقعيت‌ها براي توسعه هرچه بيشتر اين استان ضرورت دارد.

وي با تاكيد بر ضرورت حمايت همه‌جانبه از توليد و اشتغال، تصريح كرد: تامين نقدينگي واحدهاي توليدي و رفع مشكلات بانكي آنها به صورت ويژه دنبال مي‌شود.

وزير صنعت، معدن و تجارت، صادرات را از محورهاي توسعه دانست و گفت: توافق اوليه براي ايجاد پايانه صادرات مواد معدني در استان بوشهر به عمل آمد.

يادآور مي‌شود در اين ديدار، استاندار و رييس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به بيان مهم‌ترين مسائل و مشكلات حوزه صنعت، معدن و تجارت در اين استان پرداختند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون