• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4388 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ خرداد

ويژه

آغاز توليد آزمايشي برخي قطعات 301 در نصف‌جهان

مديرعامل ساپكو در حاشيه برگزاري پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قطعات خودرو اصفهان، ‌از توليد آزمايشي برخي قطعات خودروي 301 و تست قالب‌هاي اين خودرو بازديدكرد. به گزارش ايكوپرس به نقل از روابط عمومي ساپكو، مديران ارشد ايران‌خودرو از خط توليد دو شركت قطعه‌سازي (همگام خودروي آسيا و اطلس‌پمپ‌ايران) در استان اصفهان بازديد كرده و از نزديك در جريان توليد آزمايشي برخي قطعات خودروي 301 و تست قالب‌هاي آن در اين استان قرار گرفتند. منصور منصوري همچنين در مراسم آغاز به ‌كار نمايشگاه پانزدهم قطعات استان اصفهان كه با حضور مقامات اين استان برگزار شد، حضور ساپكو در اين نمايشگاه را حامل پيام روشن خوداتكايي و لزوم همكاري قطعه‌سازان تمام استان‌هاي كشور دانست و از طرح اين شركت براي هم‌افزايي و جلب مشاركت سازندگان با همكاري انجمن‌ها در هفت استان خبر داد. وي با بيان اينكه استان اصفهان با وجود دارا بودن رتبه چهارم فروش قطعات به ايران‌خودرو، به دليل تامين مواد اوليه اين صنعت، از اهميت بالايي برخوردار است، اضافه كرد: با اجراي پروژه‌هاي خودكفايي كه به ارزش 300 ميليون يورو تعريف شده، به‌زودي كاهش ارزبري قابل‌توجهي در صنعت قطعه‌سازي خواهيم داشت. مديرعامل ساپكو با اشاره به برنامه‌ريزي اين شركت براي گسترش همكاري با پارك‌هاي فناوري، شركت‌هاي دانش‌بنيان و دانشگاه‌ها در تعامل با انجمن‌هاي قطعه‌سازي سراسر كشور، بر لزوم ايجاد مركزي براي توسعه تكنولوژي‌ها در اين صنعت تاكيد كرد و افزود: تحريم‌ها به ما ثابت كرد، هر آنچه فعاليت فني مهندسي و ساخت داخل در اين سال‌ها انجام شده، به نفع ما بوده است و با همين هدف، كاستي‌ها و نيازهاي صنعت قطعه‌سازي را اعلام كرديم تا در طرح جهاد خودكفايي از توانمندي تمام سازندگان و فعالان اين صنعت بهره ببريم. مديرعامل ساپكو خاطرنشان كرد: ‌استان اصفهان در تامين ۸۵درصد فولاد بدنه خودروها نقش‌آ‌فريني دارد و با برنامه‌اي كه براي توليد خودروي ۳۰۱ داريم، نياز ما به تامين‌كنندگان مواد اوليه استان افزايش قابل‌توجهي خواهد داشت.

جزييات مزايده فروش اموال مازاد و غيرتوليدي سايپا

معاون مالي و اقتصادي گروه خودروسازي سايپا از ادامه طرح فروش اموال مازاد و غيرتوليدي اين گروه خبرداد و گفت: شركت لنت پارسيان پيشرو و پنج فقره ملك متعلق به اين مجموعه در ليست فروش قرار گرفته است. به گزارش سايپانيوز، مهدي محمدرضايي گفت: صد درصد سهام شركت لنت پارسيان پيشرو به‌صورت يك‌جا و با شرايط پرداخت نقدي يا نقد و اقساط توسط گروه خودروسازي سايپا به ‌فروش مي‌رسد. به گفته او، شركت مذكور با سرمايه ثبت شده 286 ميليارد و 167 ميليون و 547 هزار ريال به 286 ميليون و 167 هزار و 547 سهم هزار ريالي تقسيم شده و كل سهام قابل واگذاري آن 767 ميليارد و 232 ميليون و 566 هزار و 268 ريال است و اشخاص حقيقي و حقوقي كه تمايل به شركت در مزايده فروش آن دارند، بايد معادل پنج درصد از ثمن معامله را به عنوان سپرده شركت در مزايده پرداخت كنند. او ادامه داد: سهام شركت لنت پارسيان پيشرو به پيشنهاد‌دهنده‌اي كه بالاترين قيمت را ارايه كند، واگذار خواهد شد. معاون مالي و اقتصادي گروه سايپا گفت: متقاضيان بايد پاكت‌هاي مخصوص شركت در مزايده را تا ساعت 16 روز شنبه 25 خرداد ماه جاري به نشاني كيلومتر 15 بزرگراه شهيد لشكري، شركت سايپا، مديريت امور سرمايه‌گذاري و بررسي‌هاي اقتصادي تحويل و رسيد دريافت كنند. محمدرضايي در خصوص برگزاري مزايده فروش املاك مازاد گروه سايپا نيز گفت: پنج فقره ملك تجاري، اداري، مسكوني و صنعتي واقع در تهران، قائم‌شهر و ايزدشهر مازندران نيز از طريق برگزاري تشريفات مزايده عمومي واگذار خواهد شد.

گام‌هاي بلند بانك تجارت در مسير سودآوري

بانك تجارت با بهبود 92 درصدي عملكرد سال 1397 در مقايسه با سال 1396، خروج از ماده 141 قانون تجارت را تثبيت كرد. دكتر امين پور‌بهبهاني، مدير امور مالي بانك تجارت در گفت‌وگويي به مناسبت انتشار صورت‌هاي مالي سال 1397، گزارشي از بهبود وضعيت مالي بانك ارايه كرد. او با اشاره به وضعيت نقدينگي اين بانك گفت: اگرچه بانك تجارت سال 1397 را با بيش از 40 هزار ميليارد ريال بدهي به بازار بين بانكي و 4 هزار ميليارد ريال اضافه برداشت از بانك مركزي (مجموعا 44 هزار ميليارد ريال) آغاز كرد اما توانست در پايان سال 1397 تراز نقدينگي خود را مثبت كند به نحوي كه موجودي بانك نزد بانك مركزي و در بازار بين‌بانكي به 6400 ميليارد ريال افزايش يافت؛ به اين معنا كه نه تنها
44 هزار ميليارد ريال بدهي بين‌بانكي و اضافه برداشت از بانك مركزي جبران شد كه خالص اين تراز به موجودي 6400 ميليارد ريالي اين بانك در بازار بين‌بانكي و طلب از ديگر بانك‌ها تبديل شد. پور‌بهبهاني كاهش در ميانگين نرخ سود پرداختي به سپرده‌ها را از ديگر موفقيت‌هاي بانك تجارت در سال 1397 عنوان كرد و گفت: با توجه به تدابير مديريت ارشد به ويژه مديرعامل محترم بانك در خصوص اتخاذ سياست‌هاي كارآمد در زمينه انضباط مالي و تاكيد بر كاهش هزينه جذب منابع و تلاش همكاران ساعي‌مان در صف و ستاد، بانك تجارت موفق به كاهش بيش از دو درصدي نرخ هزينه پول سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري ريالي از 20.2 درصد در 29 اسفند 1396 به 19.9 درصد در پايان سال 1397 شد. مدير امور مالي همچنين يادآور شد: اين دستاورد مهم سبب شد با وجود افزايش 14 درصدي مانده سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري ريالي در پايان سال 1397 نسبت به سال 1396، حجم سودپرداختي به سپرده‌هاي مذكور پنج درصد كاهش يابد. پوربهبهاني در خصوص عملكرد تسهيلاتي بانك تجارت در سال‌هاي 1396 و 1397 اذعان كرد: مقايسه مجموع مصارف تسهيلات ريالي در مقاطع يادشده 14 درصد رشد را نشان مي‌دهد كه اين مهم به همراه بهبود در عملكرد اعطاي تسهيلات، رعايت بهداشت اعتباري، وصول مطالبات و پيشگيري از ورود تسهيلات به سرفصل‌هاي غيرجاري، موجب شد ميانگين نرخ بازدهي مصارف تسهيلات اعطايي ريالي بانك تجارت حدود 3 درصد رشد يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون