• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4389 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ خرداد

دكه خبر

موفقيت ايران در انتخابات شوراي جهاني هواشناسي

گروه اجتماعي| رييس سازمان هواشناسي ايران به عضويت شوراي اجرايي سازمان جهاني هواشناسي درآمد. سحر تاج‌بخش، رييس سازمان هواشناسي ايران با كسب ۷۶ راي در مقابل نامزد عربستان موفق شد به عضويت شوراي اجرايي سازمان جهاني هواشناسي در منطقه 2 درآيد. به گزارش «اعتماد» و به نقل از روابط عمومي سازمان هواشناسي ايران، شوراي اجرايي EC سازمان جهاني هواشناسي WMO متشكل از نمايندگان كشورهاي مناطق شش‌گانه WMO است كه در آن كليه مستندات اين سازمان نهايي مي‌شود. ايران عضو منطقه ۲ آسيا است و ۶ صندلي در شوراي اجرايي براي اعضاي اين گروه لحاظ شده كه يك صندلي متعلق به رييس گروه (كشور امارات در حال حاضر) و ۵ صندلي براي ساير كانديداها اختصاص دارد. از منطقه ۲، كشورهاي ايران، عربستان، هند، چين، ژاپن و كره جنوبي كانديداي عضويت در اين شورا بودند كه در دور اول ۴ كشور هند، كره جنوبي، ژاپن و چين انتخاب شدند. ايران و عربستان با راي مساوي به دور دوم رفتند. در دور دوم ايران با ۷۶ راي در مقابل 54 راي عربستان موفق به كسب كرسي منطقه آسيا شد. در اين اجلاس آلمان نيز با كسب ۹۸ راي با شكست نامزد پيشنهادي امريكا (۴۴ راي) به عنوان رييس WMO انتخاب شد.

 

خواستگار خانواده دختر مورد علاقه‌اش را به تير بست

يك خواستگار جوان در پي شنيدن جواب منفي از سوي دختر مورد علاقه‌اش، خانواده او را به رگبار بست. به گزارش ايرنا، سرهنگ علي پرنگ، فرمانده انتظامي قلعه‌گنج گفت: چهارشنبه شب گذشته، جواني كه از طرف خانواده عروس جواب منفي شنيده بود با اسلحه جنگي كلاشنيكف وارد منزل خانواده دختر مورد علاقه‌اش شد و افراد حاضر در خانه را به رگبار بست. اين حادثه در روستاي كوهريز گلو واقع در دهستان سرخ قلعه شهرستان قلعه‌گنج، رخ داده و بر اثر آن يك مرد كه پدر دختر بوده، كشته شده است. همچنين سه نفر از اعضاي خانواده از جمله مادر و برادر دختر هم به‌شدت مجروح شده‌اند. ضارب بعد از اين حادثه متواري شده و بررسي‌هاي پليس براي دستگيري او ادامه دارد. دهستان سرخ قلعه در فاصله ۳۵ كيلومتري شهرستان قلعه‌گنج و اين شهرستان در ۴۲۰ كيلومتري جنوب كرمان واقع شده است.

 

شهرداري موظف به اجراي طرح تفكيك از مبدا زباله است

كيومرث كلانتري مديركل محيط زيست استان تهران با اشاره به اينكه طرح تفكيك از مبدا زباله را در قانون داريم و شهرداري موظف به اجراي اين قانون است، گفت: بايد با تفكيك زباله از مبدا و كاهش پسماند، كمترين ميزان پسماند را به سايت‌هاي دفن زباله انتقال دهيم.

به گزارش ايسنا، كيومرث كلانتري در حاشيه برنامه پاكسازي رودخانه كن با اشاره به اينكه اين‌گونه برنامه‌ها مردم‌محور است و هدف از برگزاري آن اشاعه فرهنگ زيست محيطي و حس مسووليت‌پذيري بيشتر در بين مردم است، گفت: بر اساس قانون حفظ محيط زيست وظيفه‌اي عمومي است و همه آحاد جامعه در قبال محيط زيست و طبيعت مسووليت دارند. وي در ادامه اظهار كرد: برنامه امروز يك حركت نمادين است و پيام آن به كساني كه نسبت به محيط زيست كم لطف هستند و زباله‌هاي خود را در طبيعت رها مي‌كنند، اين است كه بگويد طبيعت متعلق به همه است و هر كس آن را آلوده كند بايد خود مجدد آن را تميز كند. كلانتري با بيان اينكه اجراي اين برنامه‌ها در واقع تحقق اصل ۵۰ قانون اساسي است كه حفظ محيط زيست را وظيفه عمومي مي‌داند، تصريح كرد: در حقيقت پسماند يك كالاي اقتصادي است و درصد زيادي از آن قابل بازيافت است و بايد به چرخه بازيافت برگردد. مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران تصريح كرد: البته در بحث پسماند صرفا مصرف‌كننده مسووليت ندارد و توليد‌كننده هم داراي مسووليت است. او در پايان با اشاره به اينكه خوشبختانه فرهنگ زيست محيطي و مسووليت‌پذيري مردم در قبال محيط زيست نسبت به گذشته بسيار بهتر شده است، ولي در برخي بخش‌ها با مشكل مواجه هستيم، گفت: در هر جايي كه زيست باشد پسماند هم هست و راهكار آن مديريت درست بر پسماند است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون