• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4389 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ خرداد

در پايان هفده بازي از جام جهاني زنان

فرانسه و آلمان صعود كردند

سامان سعادت

دور اول مرحله گروهي و بازي‌هاي دوم گروه‌هاي 1 و 2 جام جهاني فوتبال زنان به پايان رسيد. در گروه نخست و در حساس‌ترين ديدار بين دو تيم فرانسه ميزبان و نروژ كه تكليف تيم نخست را مشخص مي‌كرد، ميزبان موفق شد حريف قدرتمندش را با نتيجه دو بر يك از پيش رو بردارد. تيم فرانسه كه بازي نخست را با حساب چهار بر صفر از كره جنوبي برده بود، در بازي دوم نيز توانست از شرايط ميزباني نهايت استفاده را ببرد و شش امتيازي شود. در اين ديدار ابتدا خروس‌ها در دقيقه 46 توسط والري گواوين به گل رسيدند. اما در دقيقه 54 رنارد به اشتباه دروازه خودي را باز كرد تا بازي يك - يك شود. در ادامه اعلام خطاي پنالتي به سود ميزبان باعث شد كه سامر گل برتري تيمش را بزند. فرانسه با اين برد صعودش را به دور بعد قطعي كرد. در ديگر ديدار اين گروه نيجريه دست به كار بزرگي زد و كره جنوبي را با نتيجه دو بر صفر شكست داد تا كره‌اي‌ها وداع زودهنگامي با جام داشته باشند. نيجريه براي صعود بايد از سد فرانسه بگذرد و منتظر باشد نروژ مقابل كره متوقف شود؛ اتفاقي كه رخ دادنش بعيد است. در گروه دو استراليا كه بازي نخستش را با نتيجه دو بر يك به ايتاليا واگذار كرده بود، موفق شد برزيل مدعي را با يك كامبك فوق‌العاده با نتيجه 3 بر 2 شكست دهد. برزيل ابتدا با دو گل مارتا از روي نقطه پنالتي و كريستيان از حريف پيش افتاد. اما در ادامه نماينده فوتبال آسيا ورق را برگرداند. در اولين دقيقه وقت‌هاي اضافه نيمه اول فورد اختلاف را كم كرد و در نيمه دوم لوگارزو بازي را به تساوي كشاند. در دقيقه 66 مونيكا به اشتباه دروازه خودي را باز كرد تا استراليا بازي باخته را به برد تبديل كند. حالا هر دو تيم برزيل و استراليا سه امتيازي هستند و چشم به راه بازي سوم. در گروه سه آلمان كه موفق شده بود بازي نخستش را از چين ببرد در مقابل اسپانيا نيز با يك برد اقتصادي صعودش را به جمع هشت تيم پاياني مسجل كرد. ژرمن‌ها با گل دقيقه 42 دابريتز از سد ماتادورها گذشتند و 6 امتيازي شدند. در ديگر ديدار اين گروه چين با تك گل دقيقه 40 لي از سد تيم آفريقاي جنوبي گذشت تا براي ديدار با اسپانيا در بازي آخر اميدوار بماند. اسپانيا و چين هر دو سه امتيازي هستند و تيم آفريقايي بدون امتياز. در گروه چهارم اولين شگفتي جام رقم خورد. جايي كه ژاپن به عنوان فيناليست دوره قبل مقابل تيم نه چندان قوي آرژانتين به تساوي بدون گل رضايت داد. اين تساوي براي آلبي سلسته در حد يك برد محسوب مي‌شد. در ديگر ديدار انگلستان موفق شد با نتيجه دو بر يك از سد اسكاتلند عبور كند و با توجه به تساوي قوي‌ترين تيم گروه مقابل ضعيف‌ترين تيم گروه، شانس زيادي براي صدرنشيني پيدا كند. براي انگلستان پاريس و وايت موفق به گلزني شدند و تك گل اسكاتلند را نيز كلير امسلي به ثمر رساند.

در گروه پنجم كانادا موفق شد با تك گل بوچانان كه در دقيقه 45 به ثمر رسيد از سد كامرون عبور كند. در ديگر ديدار اين گروه تيم هلند موفق شد با گل لحظات پاياني رورد كه در دقيقه 92 وارد دروازه حريف كرد، سه امتياز شيرين را براي لاله‌هاي نارنجي به ارمغان بياورد. نيوزيلند كه جزو مدعيان صعود از گروه به حساب مي‌آمد با اين باخت كمي دچار مشكل خواهد شد. ديدار اين تيم مقابل كانادا تعيين‌كننده خواهد بود. در گروه ششم پرگل‌ترين بازي تاريخ جام جهاني زنان رقم خورد. جايي كه امريكا به عنوان پرافتخارترين تيم رقابت‌ها و مدافع عنوان قهرماني، تايلند نگون‌بخت را با 13 گل در هم كوبيد. الكس مورگان به تنهايي پنج بار براي تيمش گلزني كرد. در ديگر ديدار، سوئد قدرتمند كه كارش مقابل شيلي گره خورده بود در نهايت با دو گل در دقايق پاياني حريفش را شكست داد. اسلاني در دقيقه 83 و جانوگي در دقيقه 94 دو گل سوئد را به ثمر رساندند. سوئد و امريكا در اين گروه براي صدرنشيني رقابت شديدي خواهند داشت.

تا بدين جاي مسابقات الكس مورگان با پنج گل صدرنشين جدول گلزنان است. بعد از او كريستيانه از برزيل با چهار گل و سامانتا مويس از امريكا با دو گل در رده‌هاي دوم و سوم حضور دارند. در هفده ديداري كه تاكنون برگزار شده است 50 گل به ثمر رسيده كه آمار تقريبا 3 گل در هر بازي را نشان مي‌دهد. البته برد پرگل ايالات متحده تاثير زيادي در ثبت چنين ركوردي داشته است. همچنين عملكرد ضعيف دروازه‌بان‌هاي اين تورنمنت را هم بايد در پرگل شدن بازي‌ها موثر دانست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون