• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4390 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۶ خرداد

سرنوشت نجفي براي داوري تكرار مي‌شود؟

صبح ديروز خبر خودكشي عبدالرضا داوري در فضاي مجازي و برخي رسانه‌ها منتشر و بعدازظهر همان روز از سوي يكي از نزديكانش تكذيب شد؛ ماجرايي كه براي محمدعلي نجفي بعد از خودكشي در يكي از اتاق‌هاي هتل لاله تهران نيز اتفاق افتاد اما بلافاصله بعد از درز خبر به بيرون تكذيب شد.

«دكتر نجفي فرد بامكنت و نفوذ است و مي‌توانست با مبلغي محدود حذف فيزيكي ميترا استاد را برون‌سپاري كرده، ردپايي هم از خود باقي نگذارد اما اينكه دكتر نجفي شخصا سلاح به دست مي‌گيرد و راسا به همسرش شليك مي‌كند نشانه‌اي از فشار محيط پيرامون و بحران روحي شهردار اسبق تهران است.» شايد كسي تصور نمي‌كرد كه اين چند كاراكتر و پيام توييتري يك روز داستاني مشابه نجفي را براي نويسنده آن رقم بزند كه البته هنوز پايان‌بندي آن مشخص نيست. زماني كه محمدعلي نجفي به قتل ميترا استاد، همسر دومش اعتراف كرد به اندازه كافي از سياست‌ورزان تا عامه مردم در شوك اين اتفاق بودند كه به نظر برسد پشت هر اكانت توييتري يا حتي در پس هر مكالمه‌ روزمره‌اي يك يا هزاران كارآگاه وجود دارد. از همين روي تحليل‌ها، تعبيرها و تفاسير متنوع و بعضا عجيب و غريب به نظر مي‌رسيد اما آنچه عبدالرضا داوري، مشاور رسانه‌اي محمود احمدي‌نژاد در توييتر نوشت و پيشنهاد «برون‌سپاري قتل» را مطرح كرد با فاصله، شايد عجيب‌ترين واكنش نسبت به «قتل» بود.

اما گويا اين توييت تنها در فضاي رسانه‌اي و مجازي اثرگذار نبود بلكه زندگي خانوادگي نويسنده توييت را هم تحت‌تاثير خود قرار داد. چندي بعد از اعتراف نجفي به قتل همسر دومش محمد سرافراز، رييس اسبق صداوسيما نيز در توييتر خود انتقاداتي نسبت به اين مسائل مطرح كرد.

مدت كوتاهي بعد از ماجراي نجفي الهام سلماني همسر عبدالرضا داوري توييت‌هايي عليه همسرش منتشر كرد و مدعي شد كه همسرش با كسي در ارتباط است كه به خاطر او از صرف هزينه تحصيل فرزندانش نيز مضايقه مي‌كند. الهام سلماني پس از انتشار رشته توييتي در مورد ارتباط داوري با خانمي به نام «ف.ك» اسكرين‌شات‌هايي نيز از چت‌هاي اين دو نفر روي صفحه مجازي خود قرار داد كه اين روند تا روز شنبه ادامه داشت. صبح روز شنبه اما گويا بخشي از سناريويي كه براي محمدعلي نجفي اتفاق افتاده‌بود براي داوري نيز تكرار و برخي رسانه‌ها مدعي شدند كه عبدالرضا داوري خودكشي كرده است؛ البته اين خبر از سوي هيچ نهاد و سازمان رسمي تاييد نشد.محمدرضا تاج‌الديني، علي‌اكبر جوانفكر، بهمن شريف‌زاده و مرتضي تمدن همگي در گفت‌وگو با «خبرآنلاين» از اين موضوع ابراز بي‌اطلاعي كردند.

محمدرضا ميرتاج‌الديني كه زماني معاون پارلماني احمدي‌نژاد بود در پاسخ به صحت و سقم اين خبر گفت: «چطور مي‌توانم خبري داشته باشم، چون من ارتباطي با اينها ندارم نمي‌توانم خبري داشته باشم.»

علي‌اكبر جوانفكر، مشاور رسانه‌اي احمدي‌نژاد نيز در پاسخ به سوالي در مورد صحت اين خبر گفت: «هيچ اطلاعي از اين موضوع ندارم.» او البته با انتشار يادداشتي در كانال تلگرامي خود شايعه خودكشي داوري را نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي توصيف كرد كه اولين بار كانال خبري با عنوان «اميد مردم» منتشر كرده‌است. جوانفكر همچنين از پليس فتا و دادسراي جرايم رسانه‌اي خواست به موضوع ورود كنند. بهمن شريف‌زاده از روحانيون نزديك به حلقه احمدي‌نژاد نيز با بيان اينكه اين خبر را به نقل از رسانه‌ها شنيده است از اصل اين خبر اظهار بي‌اطلاعي كرد. در نهايت مرتضي تمدن از ديگر اطرافيان احمدي‌نژاد هم در مقابل سوالي درباره خودكشي داوري سكوت اختيار كرد. همچنين تلفن همراه داوري نيز بعد از اين اتفاق از دسترس خارج شد.

با اين حال بعدازظهر ديروز بهرام مفاخري كه او را حامي مالي تشكيلات هما (هواداران محمود احمدي‌نژاد) معرفي مي‌كنند در توييتر خود نوشت: «دكتر عبدالرضا داوري سال‌ها است درگير بيماري ديابت است؛ ايشان ديشب به دليل هيپوگليسمي (افت شديد قند خون) در اورژانس يكي از مراكز درماني دولتي تهران تحت درمان قرار داشت و ساعاتي قبل هم از مركز مزبور مرخص شد.» اين توييت در كانال رسمي عبدالرضا داوري نيز بازنشر داده‌ شد. همسر داوري در يكي از توييت‌هايش نوشته‌بود كه «تا وقتي مساله صرفا زنانه بود، حرفي نزدم اما پاي نفوذ پرستو به دفتر محموديه اتاق شيشه‌اي و برخي جلسات شبانه اقتصادي كه باز شد، مصمم شدم ولو به قيمت جان هزينه بازتوليد پروژه اعزام پرستو را بالا ببرم و معتقدم برون‌رفت از اين معضل دو راهكار دارد: طرد شدن پرستو توسط جامعه مردان و ساكت نماندن زنان»

پيش از اين داوري در واكنش به حرف و حديث‌هاي موجود و توييت‌هاي همسرش گفته ‌بود يك سال است كه از همسرش جدا زندگي مي‌كند و در صدد هستند كه طلاق بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون