• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4391 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۷ خرداد

پليس

چرايي كاهش دستگيري سرشاخه‌هاي اصلي قاچاق مواد

سردار اسكندر مومني، دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره چرايي كاهش دو درصدي دستگيري عناصر اصلي توزيع‌كنندگان مواد مخدر توضيحاتي ارايه كرد.

به گزارش ايلنا، سردار اسكندر مومني درباره چرايي كاهش دو درصدي دستگيري عناصر اصلي توزيع‌كنندگان مواد مخدر طي دو ماه گذشته گفت: ممكن است در يك مقطع زماني عملياتي برگزار شود و به يك‌باره تعدادي از قاچاقچيان دستگير شوند و ممكن است در مقطعي با توجه به برنامه‌هاي اطلاعاتي عملياتي انجام نشود، از اين‌‌رو گاهي اوقات در يك بازه زماني كوتاه‌مدت با كاهش دستگيري قاچاقچيان و سرشاخه‌هاي مواد مخدر روبه‌رو هستيم.

او با بيان اينكه با توجه به عمليات‌هايي كه انجام مي‌شود، در دستگيري سركرده‌هاي قاچاق مواد مخدر نوسانات ماهانه وجود دارد، ادامه داد: از آنجا كه تمركز ما بر موضوع پاكسازي خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر است، از اين‌رو طبيعي است كه برخورد با اين عده بايد افزايش پيدا كند. دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال ديگري در خصوص وجود اردوگاه‌هاي كار اجباري در مراكز ماده ۱۶ ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان‌ها گفت: ما چيزي به عنوان كار اجباري نداريم. اردوگاه‌هاي ما در واقع اردوگاه نگهداري، درمان، كاهش آسيب، بازتواني و اشتغال است كه معتادان متجاهر پس از جمع‌آوري و غربالگري به اين مراكز منتقل مي‌شوند. سردار مومني خاطرنشان كرد: بر اساس قانون معتاد متجاهر براي نگهداري به مراكز كاهش آسيب بايد منتقل شود و ما چيزي به عنوان اردوگاه كار اجباري نداريم و براي نگهداري و كاهش آسيب معتادان مراكز ماده ۱۵ و ۱۶ ايجاد شده است. وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش با اشاره به بررسي مجدد شيوه‌هاي درماني معتادان ادامه داد: كميته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال بررسي مجدد پروتكل‌هاي درمان، شيوه درمان، نحوه دارو درماني و انتقال داروست و مرجع تخصصي ما نيز اين كميته است و هر تصميمي اتخاذ كنند، قابل احترام است.

 

لزوم تغيير و تحول در ساختار سازماني كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها

سردار «محمد شرفي»، رييس پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت: طرح ارتقاي ساختار سازماني كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها براي ارتقاي بيشتر امنيت و آرامش و توان ارايه خدمات انتظامي مطلوب در دستور كار است.

به گزارش ايلنا، سردار محمد شرفي در جلسه شوراي عالي تحول كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها با اشاره به لزوم تغيير در ساختار كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها براي انجام خدمات‌رساني بيشتر و مطلوب‌تر گفت: با توجه به رهنمودهاي فرمانده معظم كل قوا (مدظله‌العالي) و سياست‌هاي كلي نظام مبني بر سامان‌بخشي، تقويت و ارتقاي ساختار كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها و پيشگيري و پايش ناهنجاري‌هاي عمومي ناشي از پديده‌هاي اجتماعي در اين بخش، تغيير ساختار و هدفمند كردن نوع ماموريت‌هاي كاركنان كلانتري‌ها و برون‌سپاري بخش اعظمي از ماموريت‌ها از اولويت‌هاي اساسي پليس پيشگيري ناجا در اين برهه زماني است.

او همچنين افزود: در حال حاضر در كشور جمعيت در حال افزايش است، بنابراين مي‌طلبد كه كلانتري‌ها با ساختاري مناسب و با تعداد نيروي انساني متناسب با نوع و حجم ماموريتي، نسبت به امدادرساني و ارايه خدمات مطلوب به شهروندان انجام وظيفه كنند كه اين امر مستلزم تقويت ساختاري در كلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي برخي شهرستان‌ها و مناطق حاشيه‌نشين است. رييس پليس پيشگيري ناجا با اشاره به اينكه در ارتقاي ساختار سازماني اولويت با رده‌هاي اجرايي است، عنوان كرد: بايد با در نظر گرفتن كليه جوانب، يگان‌هايي كه داراي حساسيت بيشتري هستند و از اهميت بالايي برخوردارند را از لحاظ ساختار سازماني و تامين نيروي انساني ساماندهي و ارتقا داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون