• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4393 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ خرداد

عدد و رقم

يك ميليون تن

صادرات فولاد

فولادسازان بزرگ كشور طي دو ماهه نخست سال جاري بيش از يك ميليون تن محصولات فولادي صادر كردند.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، فولادسازان بزرگ كشور از ابتداي سال جاري تا پايان ارديبهشت‌ماه بيش از يك ميليون تن محصولات فولادي صادر كردند كه حاكي از افت ۱۵ درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. طي اين مدت فولاد خوزستان ۳۹۸ هزار و ۷۳۹ تن محصولات فولادي صادر كرد. از ابتداي سال جاري تا پايان ارديبهشت ماه مجتمع فولاد مباركه ۱۶۹ هزار و ۵۱۴ تن و شركت ذوب آهن اصفهان ۱۵۱ هزار و ۶۴۸ تن محصولات فولادي صادر كردند.

صادرات فولادسازان طي ارديبهشت‌ماه نيز ۶۰۹ هزار و ۳۴۹ تن بود كه نشان از كاهش ۳۱ درصدي نسبت به ارديبهشت ۹۷ دارد.

طي ارديبهشت‌ماه سال جاري فولاد خوزستان ۱۴۰ هزار و ۲۷۸ تن، شركت ذوب‌آهن اصفهان ۱۱۹ هزار و ۳۲۴ تن و مجتمع فولاد مباركه ۱۱۳ هزار و ۴۱۲ تن محصولات فولادي صادر كردند.

880 ميليون دلار

صادرات ايران به قطر

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به نياز عمان و قطر به واردات مصالح ساختماني مواد غذايي و مزيت ايران در توليد اين كالاهاي مصرفي گفت كه ظرفيت روابط تجاري ايران با اين دو كشور خيلي بيشتر از حجم فعلي و قابل گسترش است. روز سه‌شنبه نشست آشنايي با فرصت‌هاي تجاري و اقتصادي كشورهاي ايران، قطر و عمان با حضور مسوولان و مديران ملي و استاني و تجار در محل مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد.

در حاشيه اين مراسم يدالله صادقي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه اين همايش براي آشنايي بيشتر بازرگانان ايراني با بازرگانان عمان و قطر برگزار شده، اظهار كرد: در اين نشست فرصت‌هاي اقتصادي مشترك سه كشور مورد بررسي قرار مي‌گيرد و فعالان اقتصادي با اين فرصت‌ها آشنايي بيشتري پيدا مي‌كنند.

او با اشاره به وجود زمينه‌هاي ارتباطي تجاري بين سه كشور ايران، قطر و عمان، گفت: در ابتداي اين نشست فرصت‌هاي اقتصادي ما توسط سخنرانان بيان شده و در ادامه فعالان اقتصادي بخش دولتي و خصوصي در پنل‌هاي تخصصي راهكارهاي حضور در اين بازارها را به شكلي عملياتي مورد پردازش قرار مي‌دهند و حمايت‌ها و بسترسازي‌هايي كه دستگاه‌هاي خدمات‌رسان در امر توسعه صادرات غيرنفتي مانند بانك، صندوق‌هاي بيمه، حمل‌ونقل دريايي و گمرك مي‌توانند انجام دهند بيان مي‌شود. تجار نيز ضمن بيان مشكلات و تنگناها از تجربيات تجار فعال در اين عرصه استفاده مي‌كنند.

اين مقام مسوول با اشاره به ۱۰ برابر شدن حجم مبادلات تجاري بين ايران و قطر از سال ۸۵ تا ۹۷، صادرات ايران و قطر را حدود ۸۸۰ ميليون دلار در سال و صادرات به عمان را عدد كمتر از اين ميزان عنوان كرد اما به گفته او ظرفيت روابط تجاري با اين كشورها خيلي بيشتر از حجم فعلي و قابل گسترش است.

صادقي با اشاره به مثبت بودن تراز تجاري ايران نسبت به هر دو كشور، خاطرنشان كرد كه هدف ديگر برگزاري اين‌گونه نشست‌ها به حداكثر رساندن حجم روابط با كشورهاي همسايه است.

173 هكتار زمين

واگذاري به 22080 نفر

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن در نشست تخصصي پروژه‌هاي مشاركتي اين سازمان پروژه‌هاي مشاركتي سازمان ملي زمين و مسكن را بسترساز و فراهم‌آورنده رونق توليد مسكن دانست و ايجاد فرصت‌هاي شغلي ناشي از اين پروژه‌ها را در راستاي منويات مقام معظم رهبري و ساير مسوولان نظام برشمرد. او با تاكيد بر عدم دخالت مستقيم دولت در اجراي اين پروژه‌ها و شفافيت و ايجاد فرصت‌هاي برابر با برگزاري فراخوان به عنوان راهبردهاي اصلي پروژه‌هاي مشاركتي، رفع ابهام قراردادهاي اين پروژه‌ها را اقدامي مهم در جهت به ثمر رساندن اين طرح خواند. معاون وزير راه و شهرسازي يكي از اولويت‌هاي سازمان ملي زمين و مسكن را واگذاري اراضي در اختيار اين سازمان به طرح‌هاي عمراني مجموعه وزارت راه و شهرسازي از جمله اختصاص زمين براي طرح اقدام ملي، بازآفريني شهري و ساخت مسكن توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي دانست. مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن واگذاري زمين به اقشار ويژه را از وظايف ديگر اين سازمان برشمرد و گفت 173 هكتار زمين براي اختصاص به 22080 نفر از اقشار ويژه در كشور واگذار شده است.

او درخصوص اجراي طرح مسكن اجتماعي نيز اظهار داشت: زمين‌هايي براي اين طرح اختصاص داده شده بود كه با توجه به نهضت خانه‌سازي و اجرايي شدن طرح اقدام ملي از اين پس واگذاري‌هايي كه تاكنون در قالب طرح مسكن اجتماعي صورت مي‌گرفت را در حوزه طرح اقدام ملي انجام خواهيم داد.

4 ميليون و 635 هزار تومان

قيمت سكه در بازار

قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، ديروز سه شنبه ۲۸خرداد ۹۸، به ۴ ميليون و ۶۳۵ هزار تومان رسيد. همچنين هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم ۴.۵ ميليون تومان، نيم سكه ۲ ميليون و ۴۶۰ هزار تومان، ربع سكه ۱ ميليون و ۶۱۰ هزار تومان و سكه يك گرمي ۱ ميليون تومان بود.هر اونس طلا در بازارهاي جهاني ۱۳۴۶ دلار و ۴۳ سنت و هر گرم طلاي ۱۸ عيار نيز ۴۲۵ هزار و ۴۵۶ تومان بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون