• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4394 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ خرداد

وزير بهداشت:

شرايط توريست درماني و جذب گردشگر سلامت تسهيل شد

سعيد نمكي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: به منظور توريست درماني و جذب گردشگر سلامت، تفاهمنامه‌اي ميان وزارت بهداشت و سازمان ميراث فرهنگي به امضا رسانديم تا بتوان بهتر از پيش از اين مجموعه عظيمي كه به كشورهاي ديگر در منطقه مي‌روند استفاده مطلوب برد.

«سعيد نمكي» بعد از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود: از كشور آذربايجان و بعضي كشورهاي آسياي ميانه و همينطور كشورهاي حاشيه خليج فارس براي اعمال جراحي و برخي از فعاليت‌هاي پزشكي به كشور ما مي‌آمدند كه متاسفانه اينها روال عادي و درستي نداشت.

او ادامه داد: با كمك سازمان ميراث فرهنگي و ساير همكاران در وزارت بهداشت، تفاهمنامه‌اي به منظور افزايش جذب توريست به امضا رسانديم كه بر اساس آن آيين نامه‌اي هم براي شركت‌هاي تسهيل‌گر جذب گردشگر سلامت تدوين شد.

وزير بهداشت ضمن ابزار اميدواري از افزايش جذب گردشگر سلامت خاطرنشان كرد: تلاش مي‌كنيم با اين روند، بهتر از پيش، از اين مجموعه عظيمي كه به كشورهاي ديگر در منطقه مي‌روند استفاده مطلوب ببريم.

او، مراجعه گردشگران درماني را در زمينه‌هاي پيوند عضو، جراحي‌هاي مختلف و دندان پزشكي عنوان كرد و يادآور شد: كشور ما يكي از الگوهاي درماني بسيار موفق منطقه به شمار مي‌رود.

وزير بهداشت در بخشي ديگر از سخنان خود به تشكيل پرونده الكترونيك سلامت براي همه شهروندان اشاره كرد و گفت: طبق وعده‌اي كه قبلا داده بوديم پرونده الكترونيك سلامت در آخر بهار براي همه افراد اين سرزمين تشكيل شد و خدمت رييس‌جمهور گزارش شد و بنا داريم از اين حركت بزرگ ملي در حضور رييس‌جمهور رونمايي
كنيم.

همچنين او از استقبال شهروندان و همكاري آنها با پايگاه‌هاي فشار خون در اجراي اين بسيج ملي قدرداني كرد و گفت: پايگاه‌هاي كنترل فشار خون تا ۱۵ تيرماه داير خواهند بود و اميدواريم در پايان پانزدهم تيرماه به نتايج مطلوبي در ثبت موارد جديد فشار خون و ارجاع آنها به مراكز درماني برسيم.

نمكي اضافه كرد: از تمامي دستگاه‌ها از جمله صداوسيما، سازمان نظام پزشكي، بسيج جامعه پزشكي، انجمن‌هاي علمي و بيمارستان‌هاي خصوصي كه به‌شدت با ما در اجراي اين بسيج ملي همكاري لازم را مبذول داشتند تشكر
مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون