• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4397 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۳ تير

خبر

معاون سازمان محيط‌زيست:

هزينه‌كرد ۱۶ درصد بودجه سلامت كشور براي اهوازي‌ها

مسعود تجريشي، معاون محيط‌زيست انساني سازمان محيط‌زيست از هزينه‌كرد ۱۶ درصد بودجه سلامت كشور در شهر اهواز خبر داد.

به گزارش ايلنا، مسعود تجريشي درباره اجراي طرح جديد ترافيك كه از ابتداي تيرماه در شهر تهران آغاز شده و اثرات آن در كاهش آلودگي هوا و در پاسخ به اين سوال كه باتوجه به اينكه بارها گفته شده ۸۰ درصد آلودگي هوا به دليل خودروهاي سنگين است آيا اين طرح با توجه به اينكه محدوديت‌هايي را براي خودروهاي شخصي ايجاد مي‌كند مي‌تواند اثربخشي داشته باشد، خاطرنشان كرد: قطعا سهم اتوبوس‌ها و كاميون‌ها در آلودگي هوا بيشتر از ديگر خودروها است، چراكه مهم‌ترين مشكل ما ذرات معلق است و سهم خودروهاي سنگين و اتوبوس‌ها در ايجاد ذرات معلق بسيار زياد است اما همانطور كه گفتم بايد بعد از يك ماه عملكرد اين طرح سنجيده شود و همه موارد از جمله ميزان ذرات معلق و روان بودن ترافيك را بررسي كنيم.

تجريشي در بخش ديگري از صحبت‌هايش درباره اظهارات رييس پليس راهور ناجا مبني بر اينكه تا زماني كه ظرفيت معاينه فني در ۴۵۰ نقطه كشور افزايش پيدا نكند، خودروها را فقط يك‌بار جريمه مي‌كنيم، گفت: معتقدم در اين موضوع بايد به قانون عمل شود، بنابراين توصيه مي‌كنم بايد در هر موضوعي به قانون توجه كنيم. وزارت كشور اعلام كرده، ميزان قابل توجهي زيرساخت در خصوص معاينه فني خودروها ايجاد كرده است و اين زيرساخت‌ها مي‌تواند خدمات مناسب را به مردم بدهد.

او يادآور شد: در سال گذشته وزارت بهداشت مطالعاتي را در خصوص تاثير گرد و غبار بر سلامت مردم ارايه داد كه در اين گزارش آمده بود؛ در سال گذشته ۱۶ درصد بودجه سلامت كشور به تنهايي در شهر اهواز هزينه شده است، در حالي كه هر شهري با توجه به جمعيت آن شهر داراي يك بودجه مخصوص است. قطعا وقتي ۱۶ درصد از هزينه سلامت كشور براي يك شهر مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بايد از بخش‌هاي ديگر كاسته شود. در خصوص آلودگي هوا نيز همين موضوع مطرح است؛ وقتي هوا آلوده باشد، افراد به بيماري‌هاي مختلفي از جمله انواع سرطان‌ مبتلا مي‌شوند كه بايد هزينه زيادي براي آنها پرداخت كرد.

 

جدا كردن اتباع از دانش‌آموزان ايراني ممنوع شد

معاون آموزشي ابتدايي آموزش و پرورش گفت: در شيوه‌نامه‌اي كه به كل مدارس ارسال شده است ذكر شده كه هيچ‌گونه تبعيضي بين اتباع خارجي و ايراني در فضاي آموزشي نبايد وجود داشته باشد.

رضوان حكيم‌زاده معاون آموزشي ابتدايي آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص اينكه آيا مشكلات مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس مرتفع شده است و سال تحصيلي جديد بدون مشكلي را خواهند داشت يا نه، گفت: مي‌توانم اين خبر خوشحال‌كننده را بدهم كه با پيگيري‌هايي كه صورت گرفته و زحماتي كه مركز بين‌الملل آموزش و پرورش كشيدند و همچنين پيگيري‌هاي مفصلي را معاونت آموزش ابتدايي با وزارت كشور انجام داد كه چالش‌هاي گذشته درخصوص عدم پذيرش فرزندان اتباع براي تحصيل رفع شود، دستورالعملي به تصويب رسيد و به مدارس ابلاغ شد كه امسال براي اتباع خارجي و ثبت‌نام آنها داراي كمترين چالش باشيم. وي ادامه داد: معاونت ابتدايي پيگيري‌هاي مفصلي انجام داد و در اين خصوص فرهنگ‌سازي‌هايي نيز در سطح جامعه صورت گرفته است. با فرمان تاريخي مقام معظم رهبري، چالش‌هاي ما در اين خصوص كمتر شد. حكيم‌زاده اضافه كرد: در حال حاضر بيشتر صحبت ما روي اين است كه چگونه كيفيت حضور اين دانش‌آموزان در فضاي آموزشي را ارتقا دهيم. در شيوه‌نامه‌اي كه به كل مدارس ارسال شده است ذكر شده كه هيچ‌گونه تبعيضي بين اتباع خارجي و ايراني در فضاي آموزشي نبايد وجود داشته باشد. اين دانش‌آموزان مي‌توانند در تمام مسابقات فرهنگي هنري، اردوها و... شركت كنند.

معاون آموزشي ابتدايي آموزش و پرورش گفت: گام اول براي ما پوشش تحصيلي تمام دانش‌آموزان ايراني و غيرايراني بود و گام مهم بعدي نهادينه كردن تربيت عاري از تبعيض كودكان و نوجوانان در محيط كشورمان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون