• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4401 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۹ تير

خبر

معاون درمان بنياد شهيد:

به دليل تحريم، برخي داروها دچار كمبود خواهد شد

معاون بهداشت و درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به كمبود داروهاي جانبازان شيميايي گفت:«شركت‌هاي واردكننده كه داروهايي مانند اسپري‌هاي خاص مورد استفاده شيميايي‌ها را براي جانبازان و... وارد كشور مي‌كردند به خاطر تحريم‌هاي بانكي با مشكلاتي مواجه شدند كه در نتيجه ممكن است با كسري و كمبود داروها مواجه شويم.» عبدالرضا عباسپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود:«ما اين مشكلات را به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو منعكس مي‌كنيم، ما وارد كننده دارو نيستيم و آنها هم هميشه همكاري خوبي داشتند و سعي كرده‌اند كه براي ايثارگران به خصوص جانبازان مشكل خاصي به وجود نيايد.»

 

تخلف 90 درصد خودروهاي پارك‌شده در محل پارك معلولان

رييس دبيرخانه ستاد مناسب‌سازي سازمان بهزيستي كشور گفت:«رانندگان۹۰ درصد خودروهايي كه در محل پارك ويژه معلولان توقف مي‌كنند، معلوليت ندارند اما به دليل اين تخلف، جريمه هم نمي‌شوند.»

ابراهيم كاظمي مومن‌سرايي در گفت‌وگو با ايرنا گفت:«بارها در اين زمينه انتقاد كرديم و به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم. بنابراين برنامه‌ريزي كرده‌ايم تا مسوولان نيروي انتظامي در جلسات آتي ستاد مناسب‌سازي كشور حضور داشته باشند تا اين موضوع را پيگيري كنيم. پارك خودروها در پياده‌روها و در جاي پارك خودروي افراد معلول براي معلولان و افراد داراي ناتواني دردسرساز شده است. پارك روبه‌روي پل عابر، معلولان و سالمندان را به مشقت مي‌اندازد ولي افرادي كه در اين محل‌هاي ممنوع پارك مي‌كنند چون خودشان درگير معلوليت نيستند و اين‌گونه ناتواني‌ها براي‌شان قابل لمس نيست با خيالي آسوده خودروي خود را آنجا پارك مي‌كنند يا در كمال تعجب خودروي خود را به پياده‌روها مي‌برند. اين افراد تصور مي‌كنند هنگام پارك خودرو در پياده‌رو، شهروندان عابر از كنار آن رد مي‌شوند اما مساله اينجاست كه با اين كار، افراد داراي معلوليت و سالمندان با عصا يا حتي زنان با كالسكه كودك را به زحمت و مشقت مي‌اندازند. از سوي ديگر به دليل تردد زياد موتورسواران از پياده‌روها، شهرداري اقدام به نصب ميله‌هايي در برخي قسمت‌هاي پياده‌رو براي جلوگيري از حركت موتورسواران كرده است اما اين مساله افراد داراي معلوليت را به دردسر انداخته و آنها نمي‌توانند با ويلچرهاي خود از بين اين ميله‌ها عبور كنند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون