• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4403 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير

عدد و رقم

22 دلار

كاهش طلاي جهاني

محمد كشتي‌آراي، رييس كميسيون تخصصي طلا و جواهر اتاق اصناف درباره وضعيت بازار سكه و طلا گفت: روز دوشنبه، طلاي جهاني با 22 دلار كاهش قيمت در بازارهاي جهاني به يك هزار و 387 دلار در هر اونس رسيد. كاهش قيمت جهاني طلا همچنين كاهش نرخ ارز در بازار داخلي باعث شد در بازار سكه و طلا در دو روز گذشته شاهد كاهش قيمت‌ها باشيم. رييس كميسيون تخصصي طلا و جواهر اتاق اصناف افزود: در بازار با توجه به كاهش قيمت‌ها هر قطعه سكه بهار آزادي طرح قديم به قيمت 4 ميليون و 320 هزار تومان، سكه طرح جديد با 115 هزار تومان كاهش به 4 ميليون و 515 هزار تومان و نيم‌سكه هم با 190 هزار تومان كاهش قيمت به دو ميليون و 310 هزار تومان رسيد. همچنين ربع ‌سكه در بازار با قيمت يك‌ ميليون و 515 هزار تومان و سكه‌هاي گرمي با قيمت 980 هزار تومان دادوستد شد كه 35 هزار تومان كاهش قيمت داشت. كشتي‌آراي گفت: هر مثقال طلاي 17 عيار آب ‌شده مبناي قيمت‌گذاري در بازار با 40 هزار تومان كاهش قيمت به يك‌ ميليون و 847 هزار تومان، يك مثقال طلاي 18 عيار به يك‌ ميليون و 955 هزار تومان و يك گرم طلاي 18 عيار نيز در بازار امروز به 426 هزار و 300 تومان رسيد. او در ادامه افزود: در بازار يك گرم طلاي 20 عيار 473 هزار و 700 تومان، يك گرم طلاي 21 عيار 497 هزار و 500 تومان، يك گرم طلاي 22 عيار 521 هزار تومان و هر گرم طلاي 24 عيار هم 568 هزار و 400 تومان خريد و فروش شد. اين فعال بازار طلا در پايان گفت: كاهش تقاضا و عرضه مناسب سكه در بازار باعث تخليه حباب سكه شد و در حال حاضر حباب سكه 320 هزار تومان است.

10 تومان

اختلاف قيمت دلار آزاد

با دلار صرافي‌هاي بانكي

سير نزولي قيمت‌ها در بازار ارز درحالي ادامه دارد كه اختلاف قيمت دلار آزاد با دلار صرافي‌هاي بانكي ۱۰ تومان شده است. قيمت دلار در بازار ارز در روزهاي اخير با كاهش همراه شده و اين كاهش قيمت درحالي ادامه دارد كه موجب كاهش اختلاف قيمت خريد و فروش دلار آزاد با بانكي شده است. قيمت دلار در بازار ارز در روزهاي اخير با كاهش همراه شده و اين كاهش قيمت درحالي ادامه دارد كه موجب كاهش اختلاف قيمت خريد و فروش دلار آزاد با بانكي شده است.فعالان بازار علت اصلي كاهش قيمت ارز را تاثير سياست‌هاي بانك مركزي در ايران و دوبي مي‌دانند و مي‌گويند: خريد و فروش‌هاي هيجاني در بازار كم شده است.صرافي‌هاي بانكي روز گذشته قيمت دلار را براي فروش 12 هزار و 750 تومان اعلام كرده‌اند اين درحالي است كه در بازار آزاد قيمت دلار براي فروش 12 هزار و 760 تومان بود. صرافي‌هاي بانكي همچنين هر دلار را با قيمت 12 هزار و 650 تومان از مردم خريداري كردند. فعالان بازار علت اصلي كاهش قيمت ارز را تاثير سياست‌هاي بانك مركزي در ايران و دوبي مي‌دانند و مي‌گويند خريد و فروش‌هاي هيجاني در بازار كم شده است. قيمت فروش يورو در صرافي‌هاي بانك‌ها با كاهش نسبت به صبح روز گذشته 14 هزار و 650 تومان اعلام شد؛ قيمت خريد يورو نيز در اين صرافي‌ها 14 هزار و 550 تومان بود. 5 صرافي بانكي در خيابان فردوسي با داشتن كارت ملي، كارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضي از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمريكا به متقاضيان واجد شرايط عرضه مي‌كنند.

21 ميليارد تومان

برگشت سفته و برات

بررسي شاخص‌هاي اقتصادي در ابتداي سال جاري و طبق آماري كه بانك مركزي منتشر كرده است، نشان مي‌دهد كه در دو ماه ابتداي سال جاري حدود 8 ميليارد و 700 ميليون تومان سفته و برات در تهران فروخته شده كه در مقايسه با همين مدت در سال گذشته 41 درصد افزايش دارد.در دو ماه ابتدايي امسال بيش از 21 ميليارد تومان سفته و برات در تهران برگشت خورده است. بررسي شاخص‌هاي اقتصادي در ابتداي سال جاري و طبق آماري كه بانك مركزي منتشر كرده است، نشان مي‌دهد كه در دو ماه ابتداي سال جاري حدود 8 ميليارد و 700 ميليون تومان سفته و برات در تهران فروخته شده كه در مقايسه با همين مدت در سال گذشته 41 درصد افزايش دارد. اين در حالي است در اين مدت 1000 برگ سفته و برات برگشت خورده كه 0.3 درصد افزايش نشان مي‌دهد. همچنين مبلغ سفته و برات برگشت خورده به 21 ميليارد تومان مي‌رسد كه در مقايسه با دو ماه ابتدايي سال گذشته 3.7 درصد كاهش دارد.

 

47 شركت‌

استفاده‌كننده از تسهيلات گمركي

آخرين فهرست شركت‌هاي دولتي تابعه وزارت نفت به منظور استفاده از تسهيلات به گمرك اعلام شد.فهرست شركت‌هاي دولتي تابعه وزارت نفت به منظور استفاده از تسهيلات در راستاي اصلاح و بهبود فرآيندهاي صادرات، واردات، ترانزيت و سوآپ نفت خام، ميعانات گازي و فرآورده‌ها و مشتقات نفتي به گمركات اعلام شد.بر اين اساس، وزارت نفت داراي 4 شركت اصلي ملي نفت ايران، شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، شركت ملي گاز ايران و شركت ملي صنايع پتروشيمي است كه با توجه به اينكه هر يك از شركت‌هاي مادر تخصصي اصلي نيز داراي شركت‌هاي زيرمجموعه تابعه هستند، ليست كامل شركت‌هاي تابعه به منظور استفاده از تسهيلات گمركي ابلاغ شده است. طبق اعلام گمرك، شركت ملي نفت شامل شركت نفت فلات قاره، شركت نفت مناطق مركزي ايران، شركت بهره‌برداري نفت و گاز غرب، شركت بهره‌برداري نفت و گاز شرق و شركت بهره‌برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي مي‌شود. همچنين شركت ملي نفت‌خيز جنوب شامل شركت بهره‌برداري نفت و گاز كارون، شركت بهره‌برداري نفت و گاز آغاجاري، شركت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران، شركت بهره‌برداري نفت و گاز مارون و شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان، شركت‌هاي خدمات مهندسي تجهيزات صنعتي توربين جنوب، شركت حفاري جنوب و شركت خدمات ترابري و پشتيباني نفت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون