• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4403 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير

وزارت نفت در بيانيه‌اي نسبت به اظهارات نماينده شاهين‌شهر واكنش نشان داد

استخدام افراد خاص در كار نيست

جدال ميان نمايندگان مجلس و وزارت نفت هر روز بعد جديدي به خود مي‌گيرد. تا بود بحث قراردادهاي نفتي به عنوان يكي از حربه‌هاي انتقاد مطرح مي‌شد اما همين ‌كه اين موضوع با واكنش‌هاي وزارت نفت و بيژن زنگنه مواجه شد، محل نزاع هم از سوي نمايندگان تغيير كرد تا جايي كه يك‌ روز اتهام نصب كارتخوان و گرفتن رشوه مطرح مي‌شود و روز ديگر دامنه بحث به مساله استخدامي‌ها مي‌رسد. يك‌ هفته پيش بود كه حسينعلي حاجي‌دليگاني از حلقه نمايندگان دلواپس در مورد بيژن نامدار زنگنه موضوع استخدام‌ها را مطرح كرد. او در جريان نشست علني مجلس در روز اول تير ماه 98 در تذكري اعلام مي‌كند: «استخدام و به‌كارگيري افراد خاص در وزارت نفت به چه مجوزي صورت مي‌گيرد، درحالي كه از تبديل وضعيت استخدامي فارغ‌التحصيلان دانشگاه نفت امتناع مي‌كنيد.» او توضيح مي‌دهد: «به‌كارگيري افراد خاص در وزارت نفت به صورت ماموريت يا انتقال آن هم با مدارك علمي و اجرايي كاملا غيرمرتبط يا استخدام فرزندان افراد خاص بدون آزمون و
به صورت گزينشي كه به عنوان نمونه سه مورد آن را كه اخيرا اتفاق افتاده و به پيوست تذكر ارسال مي‌كنم، با چه توجيهي صورت مي‌پذيرد درحالي كه در طول دوران وزارت شما از اجراي تبديل وضعيت استخدام ايثارگران و فارغ‌التحصيلان دانشگاه نفت كه قانونا مكلف به اجراي آن بوده‌ايد، خودداري شد.»

باز هم تكذيب شد

در حالي كه اظهارات نماينده شاهين‌شهر درباره وزارت نفت اخيرا جنجال‌آفرين شده است و حتي آن‌طور كه گفته مي‌شود شكايات وزارت نفت از برخي نمايندگان مجلس شامل حال اين نماينده نيز شده است، اظهارات او در تذكر اخيرش نيز ازسوي وزارت نفت تكذيب شد. اين وزارتخانه
روز گذشته در بيانيه‌اي عنوان مي‌كند: «درخصوص مصاحبه حسينعلي حاجي‌دليگاني با عنوان «آقاي زنگنه استخدام افراد خاص در وزارت نفت با چه مجوزي انجام مي‌شود؟» توضيحاتي ارايه كرد. متن اين توضيحات به شرح ذيل است:

۱- صنعت نفت از سال ۱۳۹۲ تاكنون جذب انبوه براي استخدام كارمند پيماني/ قراردادي نداشته است (به جز جذب مربوط به شركت پالايش نفت امام خميني‌(ره) شازند) و صرفا فارغ‌التحصيلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت به استخدام وزارت نفت نائل آمده‌اند كه مجوز استخدام آنها نيز از سازمان اداري و استخدام كشور اخذ و طي مراحل مصاحبه و گزينش انجام شده است.

۲- با توجه به اينكه تاكنون مجوز خاصي از سوي وزير نفت براي استخدام صادر نشده است، لذا ضروري است نماينده محترم نام و مشخصات فرد يا افرادي كه از نظر ايشان با مجوز خاص وزير استخدام رسمي شده‌اند را اعلام تا امكان بررسي دقيق و اعلام نظر كارشناسي فراهم گردد.۳- در صورتي كه نظر نماينده محترم، موضوع مامورين و منتقلين به صنعت نفت است، لازم به ذكر است اين موضوع طبق قوانين كشوري انجام مي‌پذيرد و صرفا درخصوص كاركنان رسمي/پيماني دولت صادق است و مجوز استخدام محسوب نمي‌شود. كما اينكه ساير دستگاه‌هاي اجرايي كشور نيز به همين منوال عمل مي‌نمايند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون