• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4403 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير

از تشييع پيكر هوشمند وزيري تا رونمايي از مجموعه آثار فرح اصولي

نمايش فيلم ضد ترامپ در جشنواره مايكل مور

گروه هنر و ادبيات

رونمايي مجموعه‌‌اي از آثار جديد و قديمي فرح اصولي در كتاب چاپ دستي «مه و خورشيد» شامل طراحي‌هاي اين هنرمند، استقبال مستندسازان جنجالي از جشنواره فيلم مايكل مور، برگزاري مراسم تشييع پيكر ناصر هوشمند وزيري، هنرمند مجسمه‌ساز؛ نمونه‌هايي از خبرهاي روز گذشته عرصه فرهنگ و هنر است.

رونمايي از كتاب مجموعه آثار فرح اصولي

به گزارش مهر، از كتاب چاپ دستي «مه و خورشيد» شامل طراحي‌هاي جديد فرح اصولي در گالري شيرين رونمايي شد. اين كتاب كه به شيوه سيلك اسكرين توسط مسعود جزني و حسين اترشي روي كاغذهاي دست‌ساز چاپ‌شده، تنها در ۳۰ نسخه فراهم شده است. در چاپ اين آثار از ۴ رنگ استفاده شده و بر هر صفحه آن امضاي فرح اصولي وجود دارد. علاوه بر رونمايي كتاب، مجموعه آثار اصولي كه ويژه انتشار در اين كتاب طراحي شده‌اند نيز بر ديوارهاي گالري به نمايش درآمد. طرح‌هاي مدادي و ساده كه روي مقوا يا كاغذهاي نازك و شفاف كشيده شده‌اند، در ادامه همان نگاهي هستند كه اصولي در طول سال‌ها به نگارگري ايراني داشته است. او يكي از اولين هنرمنداني است كه مينياتور را به عنوان ابزاري براي به نمايش كشيدن ابعاد شخصي و معاصر زندگي زنان استفاده كرده است. كتاب «مه و خورشيد» از مجموعه كتاب‌هاي دست‌ساز «آرتيست بوك» است كه در چند سال گذشته توسط مازيار مصور رحماني در تيراژ محدود منتشر شده‌ و در آن اثر اصل و چاپ دستي وجود دارد.

200 فيلم در جشنواره سينمايي مايكل مور

به گزارش مهر به نقل از ورايتي، جشنواره «تراورس سيتي» كه مايكل مور آن را ايجاد كرده، امسال با نمايش فيلم‌هايي از كيتي گريفين و با حضور ليلي تاملين برگزار خواهد شد. كيتي گريفين و ليلي تاملين اعلام كرده‌اند در اين دوره جشنواره فيلم «تراورس سيتي» مايكل مور حضور خواهند داشت. گريفين در برنامه اكران «كيتي گريفين: عجب داستاني» حضور خواهد يافت. اين مستند نشان مي‌دهد كه چگونه عكسي از اين كمدين كه يك سر قطع شده مصنوعي دونالد ترامپ را در دست دارد، منجر به انجام تحقيقي توسط اف‌بي‌آي شده است! موضوع امسال جشنواره «سينما جهان را نجات مي‌دهد» است و بيش از ۲۰۰ فيلم در آن به نمايش درمي‌آيند.

بدرقه ناصر هوشمند وزيري به خانه ابدي

به گزارش ايسنا، در اين مراسم كه ديروز صبح برگزار شد، عباس مجيدي - رييس هيات‌مديره انجمن مجسمه‌سازان ايران - گفت: خانواده هنرمندان مجسمه‌ساز با فوت او شوك بزرگي را تجربه كرد. جناب وزيري از موسسان انجمن و انساني خلاق و پرتلاش بود. آثارش گواهي بر اين امر هستند. متريالي كه براي ساخت آثارش استفاده مي‌كرد نشاني از شور و شوق او داشت و از طرفي توجه زيادي به داستان‌هاي اساطيري ايران در ساخت آثارش مي‌كرد. قصد داشتيم قبل از فوت او نمايشگاهي از آثارش داشته باشيم ولي فرصت اين كار را نيافتيم. با اين حال خوشبختانه ويديوهايي از او و كارهايش داريم.

همسر هوشمند وزيري نيز در اين مراسم اظهار كرد: من به عنوان همسر استاد وزيري فقط مي‌توانم بگويم كه ما ۵۶ سال با عشق، خوبي و آزادگي اين مرد زندگي كرديم. چون او عاشق كارش بود، كاري به او نداشتم. به مال دنيا به هيچ‌وجه اهميتي نمي‌داد و همين بركت زيادي به پول ما مي‌داد. اين مرد مي‌توانست دنياي ثروت داشته باشد ولي نخواست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون