• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4408 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۷ تير

خبر

4 استان پيشتاز در اهداي خون

استان‌هاي تهران، فارس، خراسان‌رضوي و اصفهان 4 استان پيشتاز در اهداي خون طي 3 ماهه اول سال جاري هستند. به گزارش مهر، بشير حاجي‌بيگي سخنگوي سازمان انتقال خون، گفت: «در سه ماهه اول سال ۹۸ حدود ۵۱۸ هزار واحد خون اهدا شده كه از اين ميزان نزديك به ۶۲ هزار نفر براي اولين‌بار موفق به اهداي خون شده‌اند.

در اين مدت استان‌هاي كردستان با ۸درصد، مركزي ۷درصد و استان لرستان ۶و‌نيم درصد بيشترين ميزان اهداي خون بانوان را داشته‌اند. استان‌هاي سمنان با ۸۲درصد، بوشهر با ۷۵درصد و خراسان‌جنوبي با ۷۴درصد بيشترين ميزان شاخص اهداي مستمر را به خود اختصاص داده‌اند.

۳۴درصد از اهدا‌كنندگان خون در 3 ماهه اول سال داراي گروه خوني O+ بودند.

دارندگان اين گروه خوني با بالاترين فراواني، بيشترين ميزان اهداي خون در ميان گروه‌هاي خوني را به خود اختصاص دادند.

همچنين كمترين ميزان اهدا مربوط به گروه خوني AB- با فراواني يك‌درصد بود. ۹۰درصد مردم كشور داراي گروه خوني مثبت هستند و تنها ۱۰درصد گروه خوني منفي دارند.»

 

نجات دو جوان از خودكشي
در تهران

گروه اجتماعي| پسر ۱۹ ساله كه قصد خودكشي از روي پل طبيعت را داشت، با اقدام نيروهاي امدادي از اين اقدام منصرف شد.

به گزارش تسنيم، حدود ساعت 11:15 ديروز پسري حدودا 19 ساله با رفتن روي پل طبيعت براي خودكشي از روي پل اقدام كرد.

لحظاتي بعد، تيم‌هاي امدادي، انتظامي و آتش‌نشاني در محل حادثه حاضر شده و پس از صحبت با اين جوان، او را از اين اقدام منصرف كردند. هفته گذشته هم مرد 24 ساله‌اي به قصد خودكشي، از يك جرثقيل ساختماني در محله نياوران بالا رفت و خودش را به انتهايي‌ترين نقطه تاوركرين رساند.

لحظاتي بعد از اين ماجرا، عوامل آتش‌نشاني، انتظامي و اورژانس اجتماعي در محل حاضر شده و اقدامات خود را براي منصرف كردن مرد جوان از خودكشي انجام دادند.

بررسي‌هاي اوليه نشان داد، او از كارگران يك پروژه ساختماني در محل مذكور بوده كه به‌دليل اختلافات با پيمانكار دست به اين كار زده بود، درنهايت اين اقدامات نتيجه داد و مرد جوان از اقدام خود
منصرف شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون