• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4410 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۹ تير

دفاع تمام‌قد شهردار از امام جمعه مشهد

گروه اجتماعي|شهردار مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار «اعتماد» پيرامون كمبود فضاهاي فرهنگي در حاشيه شهر و مخالفت امام جمعه مشهد با احداث چنين فضاهايي گفت: با امام جمعه مشهد مفصل در اين رابطه صحبت مي‌كنيم و شهادت مي‌دهم او مخالف ايجاد فضاهاي فرهنگي در حاشيه شهر نيست. گرچه در رويكردها بحث وجود دارد، اما او مخالف با تئاتر و سينما نيست. كلايي با اشاره به وجود دو رويكرد در حوزه فرهنگي بيان كرد: مقرر شده در فضاهاي حاشيه شهر اصفهان، مشهد و شيراز امكانات لازم در اختيار قرار گيرد تا سينما بسازند و مشغول گفت‌وگو هستيم تا سرانه صندلي سينماها در مناطق حاشيه شهر افزايش يابد.

او با تاكيد بر اينكه تمركز روي احداث پرديس تئاتر است، گفت: مشهد با مشكلات زيرساختي در زمينه تئاتر مواجه است، پس احداث پرديس داراي اولويت است.

شهردار مشهد با اشاره به اينكه عمليات عمراني پروژه پرديس نيز به زودي آغاز خواهد شد، اظهار كرد: در توسعه فرهنگسراها در حاشيه شهر نيز مصر هستيم و توسعه فضاهايي با محوريت كتاب را در دستور كار قرار داديم. در اين راستا دنبال مخاطب در موضوعات فرهنگي هستيم.

محمدرضا كلايي در نشست خبري با اصحاب رسانه‌ كه در سالن شهدا برگزار شد، با اشاره به باز شدن برخي پرونده‌ها در ديوان عدالت اداري توضيح داد: بخشي از اين پرونده‌ها ويژه مصوباتي است كه اخذ شده و اجرا مي‌شود اما خلاف قانون است. گرچه با توجه به رويكرد فرمانداري كه با دقت نظر مصوبات را بررسي مي‌كنند اين بخش رشد نكرده است. او افزود: اما بخش ديگر اختلافات بين دستگاهي است و پرونده‌هايي از اين دست ممكن است در ديوان افزايش يابد.

كلايي بيان كرد: به هر حال تعارف كه نداريم؛ اختلافاتي بين دستگاه‌هاي مختلف وجود دارد و فضاي كسب و كار را تخريب كرده است. براي نمونه 40 يا 50 مورد اختلاف با آستان قدس داريم كه دودش به چشم مردم مي‌رود، چراكه رويكرد اين بوده كه روي اختلافات سرپوش گذاشته شود و سراغ آنها نروند.

او گفت: اما معتقديم بايد اين مشكل رفع شود و براي تعيين‌تكليف وارد شوند. به همين دليل به كساني كه بين شهرداري و دستگاه‌هاي ديگر ماندند، توصيه مي‌كنيم به ديوان عدالت اداري مراجعه كنند.

شهردار مشهد همچنين خاطرنشان كرد: از اين جراحي استقبال مي‌كنيم چون آراي قضايي براي زخم‌هايي كه مدت‌هاست بر جاي مانده، مي‌تواند درمان و راهگشا باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون