• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4411 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

سلامت

لزوم شتاب شهرداري تهران براي واگذاري ۸ مركز بهاران به بهزيستي

انوشيروان محسني‌بندپي، استاندار تهران بر لزوم واگذاري ۸ مركز بهاران توسط شهرداري تهران به سازمان بهزيستي تاكيد كرد و افزود: شهرداري تهران بايد به وظايف قانوني خود عمل كند. محسني‌بندپي در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: بايد بررسي دقيقي انجام شود و اقدامات در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر را مورد پايش قرار دهيم كه چه ميزان اثربخش و كارا بوده و اگر به درستي اقدامات صورت نگرفته روش‌ها و راه‌ها را مورد بازنگري قرار دهيم. به گزارش ايسنا، او افزود: استمرار و تنظيم جلسات بايد به سمت و سويي هدايت شود كه معضل آسيب‌هاي اجتماعي كاهش پيدا كند و در اين راستا بايد راهكارهاي علمي و تخصصي تبيين شود. يكي از دستگاه‌هايي كه در خصوص ساماندهي معتادان متجاهر و مقابله با اين پديده اقداماتش بسيار موثر است، شهرداري تهران است كه بايد بر اساس آيين‌نامه و قانون عمل كند. به گفته استاندار تهران در خصوص ساماندهي كودكان كار تصميم‌گيري‌هاي لازم انجام شده و مقرر شده هشت مركز بهاران شهرداري تهران به سازمان بهزيستي واگذار شود كه بايد در اين حوزه اقدامات لازم هر چه زودتر انجام شود. استاندار تهران ادامه داد: اخيرا حدود ۲۵۰ نفر از كودكان كار را جمع‌آوري كرديم كه ۱۸۹ نفر از آنها تبعه افغانستان هستند و اين كودكان به صورت فردي از كابل و هرات به تهران قاچاق شده‌اند. بايد همراه صيانت از حقوق كودكان روش‌هاي بازدارنده نيز مدنظر قرار گيرد و با مافياي قاچاق كودكان به ‌شدت برخورد شود.

پاسخ سازمان بيمه سلامت درباره پوشش يك بيماري پرهزينه

كوروش فرزين، معاون بيمه و خدمات سلامت سازمان بيمه سلامت با رد پرونده‌سازي جديد براي بيماران هموفيلي براي ارايه خدمات دارويي و درماني گفت: زماني كه بيماران خاص براي تمديد دفترچه، تاييد دارو يا تشكيل پرونده به ما مراجعه مي‌كنند، ممكن است نقص مدرك داشته باشند كه در اين صورت در نوبت اول دارو را به آنها مي‌دهيم و اعلام مي‌كنيم براي دريافت دارو در نوبت بعدي بايد نواقص پرونده‌هاي‌شان را رفع كنند. فرزين در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اخباري مبني بر پرونده‌سازي جديد بيمه سلامت براي بيماران خاص و هموفيلي‌ها، با بيان اينكه در سازمان بيمه سلامت اصلا چنين برنامه‌اي نداريم، گفت: بايد توجه كرد كه بيماران خاص سالانه دفترچه‌هاي‌شان را تمديد مي‌كنند و ما هر سال اسناد، مدارك و پرونده بيماران را چك مي‌كنيم. بنابراين اگر نقص مدركي داشته باشند، فرد را مي‌فرستند تا مداركش را كامل كند. او افزود: حتي اگر بيمار خاصي نقص مدرك هم داشته باشد، ارايه خدمت به او متوقف نمي‌شود، بلكه خدمت را به او ارايه مي‌دهند، اما مي‌گويند كه در اسرع وقت مداركت را تكميل كن. اين اقدامي است كه سال‌هاست آن را انجام مي‌دهيم. هيچ بيمه ‌شده‌اي هم تاكنون به ما مراجعه نكرده كه بگويد به دليل نقص مدرك به او خدمت ارايه نداده‌اند.

 

دارويي كه براي مردم مشكل ايجاد كند در بازار نداريم

سعيد نمكي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه پرونده الكترونيك سلامت تكميل شده است، گفت: از طريق موبايل با شهروندان در اين زمينه ارتباط برقرار مي‌كنيم. به گزارش ايسنا، سعيد نمكي در حاشيه جلسه هيات دولت اظهار كرد: ان‌شاءالله از دو هفته آينده با همه شهرونداني كه كد ملي‌شان در پرونده الكترونيك سلامت ثبت شده است، ارتباط برقرار مي‌كنيم تا خود آنها هم به راحتي بتوانند به پرونده خود دسترسي پيدا كنند. نمكي درباره هزينه‌هاي طرح سنجش فشار خون هم گفت: ما صدها ميليون تومان براي اين طرح هزينه نكرده‌ايم و صنار بيشتر از بودجه دانشگاه‌ها براي اين طرح نداده‌ايم. ۴۰ هزار مركزي كه ايجاد شد با همان بودجه ۹۸ دانشگاه‌ها بود.

وزير بهداشت با اشاره به دستاوردهاي طرح سنجش فشار خون گفت: در اين طرح فشار خون ۳۰ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر گرفته شد كه حدود دو ميليون و ۷۰۰ هزار نفر فشار خون بالاتر از حد معمول داشتند. ۱۰ ميليون نفر هم در مرحله قبل از فشار خون بودند كه كل اين گروه‌ها تحت مراقبت قرار گرفته شده و آموزش‌هاي لازم را خواهند ديد. او در پاسخ به سوالي در مورد خطر داشتن قرص‌هاي لوزارتان و والزارتان گفت: مردم بدانند در بازار هيچ دارويي كه مشكلي براي آنها ايجاد كند مخصوصا در مورد فشار خون نداريم. اين دو قرص عاري از هر گونه خطر هستند و جوي كه براي مردم درست كرده‌اند جوي كاذب و بي‌مورد بود. از مردم خواهش مي‌كنم داروهاي خود را به ويژه در فشار خون حذف نكنند، زيرا اين داروها هيچ خطري براي آنها ندارد فقط مردم اطلاعيه‌هاي سازمان غذا و دارو را در اين زمينه مطالعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون