• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4413 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير

خبر

كليات اصلاح ساختار بودجه در ۴ محور اصلي تصويب شد

جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي با حضور سران قوا برگزار شد و كليات اصلاح ساختار بودجه در ۴ محور اصلي به تصويب رسيد. به گزارش ايرنا، جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي روز گذشته با حضور سران قوا به ميزباني رييس‌جمهور برگزار شد. در اين جلسه سران سه قوه به رياست رييس‌جمهور و با حضور ساير اعضا، جمع‌بندي كميته‌هاي كارشناسي از چارچوب‌هاي كلي و محورهاي كلان اصلاح ساختار بودجه ارايه شد. اين اصلاحات مبتني بر برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي و سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري در موارد ذي‌ربط و همچنين اصلاحات اساسي موردنياز براي كاستن وابستگي بودجه كشور به درآمدهاي نفتي و ثبات اقتصادي تنظيم شده است. كليات اصلاح ساختار بودجه در
۴ محور اساسي شامل درآمدزايي پايدار، هزينه‌كرد كارا، ارتقاي ثبات، توسعه و عدالت و اصلاحات نهادي و نظام بودجه‌ريزي به تصويب رسيد. سران سه قوه و اعضاي جلسه با تصويب كليات ياد شده موافقت و مقرر كردند موضوعات اولويت‌هاي اصلاح ساختار در چارچوب طرح كلي در دستور كار جلسه آتي قرار گيرد.

كشف و ضبط بزرگ‌ترين باند قاچاق اسلحه توسط وزارت اطلاعات

بزرگ‌ترين باند قاچاق اسلحه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) گلستان كشف و ضبط شد. براساس اعلام روابط عمومي اطلاعات استان گلستان، با عمليات شبانه‌روزي و اشرافيت اطلاعاتي و امنيتي چند هفته‌اي بزرگ‌ترين باند قاچاق سلاح‌هاي ممنوعه متلاشي شد.

در اين عمليات سربازان گمنام امام زمان(عج) 191 قبضه سلاح غيرمجاز كشف و در همين زمينه چهار نفر دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

معرفي 4 گزينه براي انتخاب  رييس كميسيون اصل 90

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در حالي در جلسه علني روز دوشنبه مورخ سوم تيرماه بنا داشتند سرنوشت رييس آخرين كميسيون تخصصي بهارستان را مشخص مي‌كنند كه فرهاد تجري، آخرين فردي بود كه از سوي هيات رييسه قوه ‌مقننه براي تصدي اين مقام به قوه‌ مقننه معرفي شد ولي در نهايت با 81 راي موافق از 181 راي ماخوذه نتوانست در سال پاياني فعاليت پارلمان يازدهم، به اين مقام برسد.

اسدالله عباسي، سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در همين زمينه و با تاييد خبر برگزاري انتخابات رييس كميسيون اصل 90 در جلسات هفته جاري بهارستان اظهار كرد: «بر اساس آنچه به هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي رسيده، 5 نفر براي رياست كميسيون اصل 90 كانديدا شده‌اند.» اين عضو هيات رييسه بهارستان در حالي در ادامه اظهاراتش كه تسنيم منتشر كرده، تاكيد كرد كه از بين 5 كانديدا تنها يك فرد براي كسب راي نمايندگان به صحن علني معرفي مي‌شود كه پيش از اين و در جريان اعتراض نمايندگان اصلاح‌طلبان به آنچه نظارت استصوابي به سبك هيات رييسه خوانده بودند، وعده بررسي آن در هيات رييسه را داده بود. حال مشخص نيست اين اعتراضات در هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي بررسي شده است يا خير ولي گويا نتيجه همان است كه در گذشته بود؛ معرفي يك فرد به مجلس. به زبان ساده‌تر 290 نماينده مجلس به گزينه‌اي راي مي‌دهند كه هيات رييسه تشخيص داده براي رياست كميسيون اصل 90 صلاحيت‌هاي لازمه را دارد.سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي همچنين اسامي اين افراد را به اين شرح اعلام كرده است: «داود محمدي، بهرام پارسايي، امير خجسته، فرهاد تجري و ولي‌داداشي.» جالب اينكه تجري در حالي دوباره كانديداي كسب كرسي رياست شده كه در مرتبه نخست با مخالفت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مواجه شده است.

تكذيب نقل قولي درباره بستني خوردن بانوان در اماكن عمومي

چندي پيش بود كه يك حساب كاربري ناشناس در شبكه اجتماعي توييتر در خبري بدون ذكر منبع به نقل از رييس بسيج جامعه زنان از طرحي براي ممنوع‌سازي مصرف بستني توسط بانوان در اماكن عمومي سخن به ميان آورد. خبري كه به حدي عجيب بود كه حداقل براي دنبال‌كنندگان حرفه‌اي فضاي رسانه و آشنايان به توييتر، كذب بودن آن قابل تشخيص بود.با اين حال مينو اصلاني، رييس بسيج جامعه زنان درباره نقل‌قول انتشار يافته از خود با اين مضمون كه «طرح ممنوعيت مصرف بستني توسط بانوان در اماكن عمومي به زودي اجرايي مي‌شود و با متخلفان به ‌شدت برخورد خواهد شد» در اظهاراتي كه ايلنا آن را منتشر كرد، گفت: «من صد درصد اين مساله را تكذيب مي‌كنم و حق پيگرد قانوني را براي خود محفوظ مي‌دانم.»

دشمن اميد بسته بود كه در سال 96 و 97 نظام را به زانو درآورد

سرلشكر محمدعلي جعفري، مسوول قرارگاه فرهنگي اجتماعي بقيه‌الله‌الاعظم(عج) گفت: «دشمن در سال 96 و 97 بسيج شد تا مردم را به اعتراض برانگيزاند اما مردم شريف و مقاوم ايران اسير نقشه‌هاي دشمن نشدند و از نظام دفاع كردند.»به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار عزيز جعفري ادامه داد: « مردم حتي ممكن است به‌خاطر مشكلات دلخوري‌هايي هم داشته باشند اما باز هم از نظام حمايت مي‌كنند و پاي كار انقلاب ايستاده‌اند زيرا اين نظام، مردمي است.»مسوول قرارگاه فرهنگي،اجتماعي بقيه‌الله‌الاعظم(عج) در مورد بحران‌هاي امنيتي دو دهه گذشته توضيح داد: «در بحران امنيتي نظام كه از سال 78 تا 97 شامل سه مقطع مي‌شود، بحران‌ها با به ميدان آمدن و حضور مردم حل شدند. برخي مي‌گفتند كه نبايد به نيروهاي مردمي اعتماد كرد اما ديديم كه اين نيروهاي مردمي با قدرت وارد ميدان شدند و به فتنه‌ها پايان دادند.»او در پايان تاكيد كرد: «دشمن اميد بسته بود كه در سال 96 و 97 نظام را به زانو درآورد اما با وجود سازماندهي و فشارهاي اقتصادي به نظام، به سبب حضور و حمايت نيروهاي مردمي موفق نشدند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون