• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4416 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۶ تير

خبر

هفت نفر قرباني تصادف اتوبوس و خودروي حامل سوخت قاچاق

تصادف خودروهاي حامل سوخت قاچاق با خودروهاي ديگر در جاده‌هاي شرق و جنوب شرق كشور يكي از حوادث پرتكرار جاده‌اي به شمار مي‌رود. در تازه‌ترين اين اتفاق ديروز سه‌شنبه، تصادف سواري پژو حامل سوخت با اتوبوس در محور ايرانشهر بم 7 كشته برجاي گذاشت. به گزارش عصر ايران، محمودرضا ناصح رييس اورژانس و مديريت حوادث دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر پس از اعلام حادثه يك بالگرد و ۳ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند و اقدامات امدادرساني را انجام دادند، اما با اين حال اين حادثه تا عصر سه‌شنبه 7 قرباني داشته است. 5 كشته اين حادثه از سرنشينان اتوبوس بوده‌اند. بر اساس توضيحات پيرحسين كوليوند، رييس اورژانس كشور برخورد يك دستگاه سواري پژو حامل سوخت با يك اتوبوس مسافربري در محور ايرانشهر - بم 25 كيلومتري بزمان، در ساعت 9:40 به سامانه اورژانس كشور اطلاع داده شده بود. سرعت بسيار زياد خودروهاي حامل سوخت قاچاق موجب شده تعداد سوانح رانندگي در جاده‌هاي استان‌هاي شرقي كشور نگران‌كننده شود. به گزارش «اعتماد» پيش از اين و در 22 تيرماه سيدمصطفي آيت‌اللهي‌موسوي، معاون عمراني استانداري كرمان گفته بود: «خودروهاي حامل سوخت قاچاق و اتباع بيگانه از عواملي هستند كه آمار كشته‌شدگان و مجروحان تصادفات استان كرمان را بالا مي‌برند.» موسوي با بيان اينكه شهرستان‌هاي كرمان، سيرجان، بم و جيرفت بيشترين آمار تصادفات استان را داشتند، عنوان كرد: در تصادفات سال گذشته در استان هزار و 74 نفر تلفات داشتيم. خودروهاي حامل سوخت قاچاق و حمل اتباع بيگانه يكي از عواملي هستند كه آمار كشته‌شدگان و مجروحان را در تصادفات استان كرمان بالا مي‌برند. بايد ديد پليس و دستگاه‌هاي اجرايي براي كاهش سوانح رانندگي كه يك سوي آنها خودروهاي حامل سوخت يا مهاجران غيرقانوني هستند چه برنامه‌اي دارند.

 

13 كشته و 9 مصدوم در سقوط ميني‌بوس به دره

سقوط يك دستگاه ميني‌بوس در محور حادثه‌خيز بويين- مياندشت به خوانسار 13 كشته و 9 مصدوم برجاي گذاشت. به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، مركز اصفهان؛ سرهنگ حسين پورقيصري، رييس پليس راه استان اصفهان گفت: در اين حادثه كه ساعت 9 و 55 دقيقه امروز (ديروز) روي داد يك دستگاه ميني‌بوس به دره سقوط كرد كه 11 سرنشين از 22 مسافر اين خودرو در دم جان باختند و دو سرنشين ديگر هم در بيمارستان خوانسار جان خود را از دست دادند كه كشته‌شدگان 10 زن، دو پسربچه و يك دختربچه بودند. پورقيصري افزود: علت اين حادثه تخطي از سرعت مطمئنه راننده ميني‌بوس در محل پيچ اعلام شده است. غفور راستين، مسوول مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان اصفهان هم گفت: پس از وقوع اين حادثه نيروهاي امدادي اين جمعيت با 6 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و 6 مصدوم با آسيب‌ديدگي شديد در بيمارستان خوانسار بستري شدند. راستين افزود: سه مصدوم ديگر هم با بالگرد جمعيت هلال‌احمر به بيمارستان 9 دي خميني‌شهر منتقل شدند كه حال اين مصدومان وخيم گزارش شده است.

 

تهديد زباله‌ها براي تالاب شادگان

علي فتحي‌نيا، رييس اداره حفاظت محيط‌زيست شهرستان آبادان گفت: تخليه زباله در بخشي از تالاب بين‌المللي شادگان از سوي شهرداري آبادان علاوه بر آلودگي محيط‌زيست حيات جانداران را نيز به مخاطره انداخته است. به گزارش ايرنا، فتحي‌نيا با بيان اينكه شهرداري آبادان از حدود يك دهه پيش تاكنون زباله‌ها و پسماندهاي شهري را در بخشي از تالاب بين‌ شادگان تخليه مي‌كند، افزود: روزانه به‌طور متوسط بين ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن زباله و پسماند در بخشي از محدوده تالاب شادگان در آبادان تخليه مي‌شود كه اين ميزان در روزهاي پاياني هفته تا ۳۰۰ تن در روز نيز مي‌رسد. او با بيان اينكه بيش از‬ ۱۰۰‬ هكتار‬‬ از تالاب‬ شادگان‬ به محل تخليه‬ زباله‬ تبديل‬ شده‬ است،‬ بيان داشت: اين اقدام علاوه بر ‏خشك شدن ‏بخشي از تالاب، شيرابه حاصل از زباله‬‬ موجب‬ آلودگي ‏شديد زيستگاه جانوران‬ و ‏آلودگي آب و خاك ‏تالاب‬ شده است. فتحي‌نيا نزديكي محل دفن زباله آبادان به منطقه حفاظت شده، دفن نكردن اصولي و استاندارد، بالا بودن سطح آب‌هاي زيرزميني و نفوذ شيرابه پسماند به اين آب‌ها را از مشكلات زيست‌محيطي گود محل تخليه زباله شهرداري آبادان برشمرد و افزود: آتش كشيدن زباله‌ها و انتشار دود ناشي از آن در سطح وسيعي از شهر آبادان، آلودگي گسترده در مناطق حفاظت شده تالاب شادگان، تغذيه برخي جانوران و پرندگان از زباله‌ها همچنين تاثير مخرب ناشي از اين اقدام بر حيات گياهي و جانوري از تبعات سوء زيست‌محيطي ناشي از اين اقدام است كه به تهديدي جدي براي تالاب شادگان تبديل شده است. او افزود: پراكنده كردن زباله‌ها توسط ماشين‌آلات حمل در مسير جاده منتهي به سايت دفن زباله بخش ديگري از معضلات سايت دفن پسماند و زباله در آبادان است. رييس اداره حفاظت محيط‌زيست شهرستان آبادان گفت: سه زيستگاه تالاب ‏شادگان، خورموسي و خور الاميه تحت عنوان تالاب بين‌المللي شادگان در ماه‌هاي سرد سال پذيراي هزاران پرنده‬ مهاجر هستند ضمن اينكه ده‌ها گونه پرنده بومي نيز در تالاب شادگان زندگي مي‌كنند كه تخليه زباله حيات آنها را با خطر مواجه كرده است. به گفته او به منظور حل اين معضل زيست‌محيطي طبق مصوبه كارگروه پسماند استان خوزستان مقرر شده از نيمه دوم امسال محل دفن زباله و پسماندهاي شهري آبادان از محدوده تالاب شادگان جمع‌آوري و پاكسازي شود. تالاب شادگان وسيع‌ترين تالاب كشور است كه از طريق خورهاي متعدد به خليج‌فارس متصل مي‌شود. اين تالاب با آب‌شيرين، لب‌شور و آب‌شور، محيطي مناسب براي زيست انواع آبزيان، پرندگان، جوندگان و حيوانات اهلي و وحشي است. تالاب شادگان در منتهي‌اليه رودخانه جراحي و رابط ميان اين رودخانه و خليج‌فارس است. اين تالاب در فصل پاييز محل زيست انواع پرندگان آبزي و كنار آبزي مهاجر از مناطق سردسير سيبري، روسيه، آسياي ميانه و مناطق داخلي ايران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون