• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4418 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۹ تير

امامان جمعه مشهد و تهران از حجاب و برجام گفتند

در حالي كه خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته حجت‌الاسلام علم‌الهدي در مشهد مقدس، در رابطه با بحث حجاب، به‌ دليل آنچه ادبيات نادرست به‌ كار رفته از سوي اين خطيب جمعه عنوان شد، با واكنش‌هاي توأم با انتقاد افكار عمومي و متعاقبا برخي فعالان سياسي مواجه شد. علم‌الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه روز گذشته نيز بار ديگر به بحث حجاب پرداخت. هر چند اين‌بار ديگر خبري از آن لحن و ادبيات نامتعارف در كلام علم‌الهدي نبود اما آيت‌الله امامي‌كاشاني، خطيب موقت نماز جمعه تهران نيز اين موضوع را مورد اشاره قرار داد.

آيت‌الله محمد امامي‌كاشاني، خطيب جمعه تهران در خطبه‌هاي اين هفته با اشاره به عهدشكني اروپا و امريكا در برجام گفت: «اروپا در تعهداتي كه داشت عمل نكرد، اروپا به عنوان طرف قرارداد، موارد زيادي را متعهد شده بود ازجمله موضوع نفت، ارتباطات بانكي و مسائل ديگر اما به هيچ يك از آنها عمل نكرده است.» به گفته او، امريكا هم در تعهد خود عهدشكني كرد و سرنوشت ملت امريكا را از خجالت به ذلت پيش انداخت؛ هيچ زماني امريكا مانند امروز ذليل و بي‌ارزش نشده بود. او با اشاره به كاهش تعهدات برجامي ايران ادامه داد: «جمهوري اسلامي يك حركت قانوني كرد و اين حركت چيزي است كه دنيا هم آن را قبول دارد.» خطيب جمعه تهران همچنين با اشاره به اينكه دشمن از هر طرف ما را احاطه كرده است، گفت: «در اينجاست كه قرآن كريم وعده كرده، توصيه مي‌كند و به ملت‌ها آرامش مي‌دهد.» او معتقد است: «مشكلات با صبر و استقامت حل خواهد شد و ما بر آنها پيروز مي‌شويم. پيروزي ملت ايران با صبر حاصل خواهد شد و قطعا صابرين هستند كه مي‌توانند به خاطر تقوا، قدرت و عزت خود را حفظ كنند و اين در سايه وجود مقدس حضرت ولي‌عصر (عجل‌الله) صورت مي‌گيرد.» امامي‌كاشاني همچنين با اشاره به «ملاقات ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب» گفت: «ايشان بر لزوم توجه به جوانان و نوجوانان تاكيد كردند. توجه كردن به جوانان كه آينده كشور به دست آنان است بسيار اهميت دارد. بايد تقوا در ميان جوانان احيا شود. اوضاع و احوال خيابان‌ها، كوچه‌ها و دانشگاه‌ها بايد اصلاح شود.» خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: «دختران و پسران بايد ببينند اسلام چه مي‌گويد. قرآن به پسران جوان مي‌فرمايد: «چشمان خود را پايين بيندازيد و به زنان مي‌فرمايد شما هم خود را حفظ كنيد.» به گفته او، رهبر معظم انقلاب تاكيد دارند كه دشمن همه‌ چيز ما را هدف قرار داده است و مي‌خواهد فساد و بي‌بندوباري را در كشور رايج كند. اگر جوانان ما به سمت بي‌بندوباري بروند، دشمن بر ما مسلط مي‌شود. امامي‌كاشاني در بخش ديگري از حرف‌هايش گفت: «دشمن كشور را از لحاظ اقتصادي، اخلاقي و سياسي در فشار انداخته است، اين يك تكليف است كه به امام زمان خود گزارش دهيم. البته دست‌اندركاران و مسوولان كشور اين تكليف را دارند كه مسائل اداري خود را به امام زمان عرضه كرده و گزارش دهند.» به گزارش فارس، او ادامه داد: «آنها بايد وقت و زمان خود را به آن حضرت عرضه كنند و ببينند كه آيا امام عصر (عج) راضي است كه اين ميز و صندلي باشد يا خير، آيا اين امام راضي است كه فلان مسوول سركار باشد يا خير؟ آن هم مسوولي كه سستي و سهل‌انگاري مي‌كند و به مشكل مردم توجه ندارد، مسوولي كه راه‌هاي حل را دنبال نمي‌كند. اينجاست كه رهبري الهي و توجه به امامت مفهوم پيدا مي‌كند.» البته در برخي خبرگزاري‌ها بعد از امام عصر، عبارت « (عج) » آورده نشده است و اين شائبه به وجود آمده كه ممكن است، منظور آيت‌الله امامي‌كاشاني از امام زمان، ولي فقيه در عصر حاضر يعني مقام معظم رهبري باشد.

 

انقلاب كرديم كه سنگلاخ سر راه ظهور
امام زمان (عج) را جمع كنيم

خطيب اين هفته تهران البته تنها كسي نبود كه در خطبه‌هاي نماز جمعه درباره امام زمان صحبت كرد. حجت‌الاسلام علم‌الهدي، امام جمعه مشهد هم گفت كه «ما انقلاب كرديم كه سنگلاخ سر راه ظهور امام زمان (عج) را جمع كنيم تا حضرت تشريف بياورند، مردم ما بچه دادند، جوان دادند، روزي كه جوان از مادرش خداحافظي كرد تا به جبهه برود، روي پيشاني‌اش نوشته بود «يا مهدي ادركني»، اين مردم قيام كردند تا سنگلاخ مقابل امام زمان (عج) را بردارند، اين سنگلاخ، امريكا، استكبار و صهيونيست است پس وظيفه ما استكبارستيزي است.»

حجت‌الاسلام علم‌الهدي با بيان اينكه استكبارستيزي تنها با «مرگ بر امريكا» گفتن تمام نمي‌شود، ادامه داد: «مرگ بر امريكا شعار ما در استكبارستيزي است، استكبارستيزي به اين است كه غرب‌زده نباشيم... استكبارستيزي به اين است كه چشم‌مان به دروازه غرب دوخته نشود و حل مشكل‌مان را در دست غربي‌ها ندانيم.» به گزارش وب‌سايت خطيب نماز جمعه مشهد، او به خباثت سران غرب در مقابل جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: «رييس‌جمهور فرانسه مشاور ارشدش را به ايران فرستاد پيش رييس‌جمهور ايران و پيشنهادش اين بود تحريم اقتصادي امريكا و تنش با امريكا را حل مي‌كنيم به شرطي كه شما كاري كنيد يمني‌هايي كه خودشان، زن‌شان و بچه‌شان، بيمارستان‌شان زير بمب‌ها دارند خاكستر مي‌شوند، ديگر پهپاد و موشك به ‌طرف سعودي و امارات نفرستند، حزب‌الله از سوريه بيرون بيايد و در مقابل تكفيري‌ها و ناو‌هاي جنگي امريكا نايستد، شما در مقابل اسراييل مقاومت نكنيد، در عراق حشد الشعبي و نيروهاي مذهبي و بصير و دلاور عراقي كه در مقابل استكبار ايستاده‌اند، امريكايي‌ها را اذيت نكنند و به آنان امنيت بدهند.» امام جمعه مشهد اصل اول انقلاب را پايبندي به اسلام ناب دانست و ادامه داد: «يعني از نظر عقيده، عمل، ايستادگي و مقاومت در پاي احكام دين و براندازي حرام‌هاي الهي، منكرات شرعيه و وظايف ديني تا پاي جان بايستد؛ اينكه بگويد به‌ خاطر خوشايند بعضي، از يك حرام چشم بپوشيم، براي اينكه برخي ناراحت نشوند، 10 سال، 13 سال از قانون حجاب مي‌گذرد، قانون حجاب را اجرا نكنيم، چون عده‌اي ناراحت مي‌شوند، عليه منكرات حرف نزنيم، اينها همه ضدانقلاب بودن است، آدم نمي‌تواند انقلابي باشد و مظاهر غضب و خشم خدا را ببيند و حرفي نزند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون