• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4418 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۹ تير

خبر

مشاركت عراق و لبنان در نشست فرآيند آستانه براي صلح سوريه

وزارت امور خارجه قزاقستان رسما اعلام كرد كه سيزدهمين دور نشست «روند آستانه» درباره سوريه در 10 و 11 مرداد‌ماه برگزار مي‌شود و براي نخستين‌بار هيات‌هايي از عراق، لبنان و اردن به عنوان ناظر در اين نشست حضور خواهند يافت. در بيانيه رسمي وزارت امور خارجه قزاقستان آمده است: شهر نور سلطان در روزهاي ۱۰ و ۱۱ مردادماه تابستان جاري ميزبان سيزدهمين نشست روند آستانه درباره سوريه است. بنابر اين بيانيه، قرار است سران كشورهاي ضامن روند آستانه (ايران، روسيه و تركيه) و نيز دولت سوريه و گروه‌هاي مخالف در اين نشست حضور يابند. وزارت خارجه قزاقستان اعلام كرد كه چند نماينده عاليرتبه از سازمان ملل، اردن و همچنين از عراق و لبنان به عنوان ناظر به منظور تسهيل روند مذاكرات در آستانه حضور مي‌يابند. در اين بيانيه آمده است: آخرين تحولات سوريه به ويژه اوضاع ادلب و شمال شرق اين كشور، اقدامات لازم براي اعتماد‌سازي بيشتر ميان طرف‌هاي درگير و فعال كردن روند سياسي از جمله تشكيل كميته بررسي قانون اساسي از محورهاي مهم بحث در اين كنفرانس خواهد بود.

 

ادامه گفت‌وگوهاي آشتي ونزوئلا

وزارت خارجه نروژ كه به عنوان ميانجيگر در مذاكرات دولت و اپوزيسيون ونزوئلا عمل مي‌كند، در بيانيه‌اي بي‌سابقه درباره پيشرفت اين مذاكرات اعلام كرد، گفت‌وگوها بين دو طرف در باربادوس ادامه مي‌يابد. به گزارش ايسنا و به نقل از رويترز، اين وزارتخانه در بيانيه خود آورده است: نمايندگاني از طرف‌هاي درگير ونزوئلا به مذاكرات با ابتكار عمل دولت نروژ و با هدف همكاري ادامه‌دار و موثر بودن آن ادامه مي‌دهند. مذاكرات در روزهاي آتي براي يافتن راه‌هايي به منظور حل بحران سياسي در اين كشور امريكاي لاتين از سر گرفته مي‌شود. خوآن گوآيدو، رهبر اپوزيسيون ونزوئلا در ژانويه سال جاري ميلادي پس از آنكه انتخاب مجدد نيكولاس مادورو را به عنوان رييس‌جمهوري اين كشور زير سوال برد و آن را همراه با تقلب دانست، عليه او دست به كار شد.

حمله پهپادي به پايگاه حشدالشعبي

منابع خبري عراقي اعلام كردند كه در جريان حمله پهپادي به پايگاه «الشهداء» در منطقه «آمرلي» در استان صلاح‌الدين، تاكنون دو نفر زخمي شده‌اند. پايگاه خبري السومريه با اعلام اين خبر به نقل از گروه اطلاع‌رسانه‌اي «الاعلام الامني» نوشت: پايگاه «الشهداء» در منطقه آمرلي وابسته به تيپ 16 الحشد الشعبي نيمه‌شب روز جمعه دو مرتبه، يك بار در ساعت يك و پنج دقيقه بامداد و بار ديگر در ساعت دو و ده دقيقه بامداد هدف حمله پهپاد ناشناس قرار گرفت. شبكه العالم نيز به نقل از خبرنگار خود از كشته شدن يك نيروي وابسته به الحشد الشعبي و زخمي شدن دو تن ديگر خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون