• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4418 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۹ تير

خبر روز

واكنش‌ها به خبر ضرب و شتم در دانشگاه تربيت مدرس

گروه اجتماعي| روز گذشته انتشار خبري در مورد ضرب و شتم يكي از دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس توسط يكي از اساتيد اين دانشگاه سبب واكنش وزير علوم شد، واكنشي البته كوتاه و مختصر.

منصور غلامي درباره ضرب و شتم يكي از دانشجويان دختر دانشگاه تربيت مدرس توسط استادش بر مساله حجاب گفت:«موضوع چنين نيست، اين اتفاق جلوي درب دانشگاه و به خاطر ورود يك دانشجو با همراهش بوده است. انتظامات با آنها در حال بحث بوده و آن استاد اصلا نبايد به موضوع ورود پيدا مي‌كرد.» آنچه وزير علوم به خبرگزاري ايلنا گفت، اشاره به موضوع درگيري ميان استاد و دانشجو در دانشگاه تربيت مدرس داشت. چند روز پيش‌تر كانال شوراهاي صنفي دانشجويان كشور خبر داد:«دختر دانشجويي به همراه دوستش به خاطر پيگيري علت دير كردن سرويس دانشگاه به دفتر حراست دانشكده كشاورزي اين دانشگاه كه در جاده كرج قرار دارد، مراجعه مي‌كند، در اين حين يكي از اساتيد گروه قارچ‌شناسي دانشگاه به نام ابراهيم محمدي‌گل‌تپه در دفتر حراست حضور داشته و پس از ترك دفتر توسط دانشجو، مسوول حراست، اطلاعاتي شامل دفاع يكي از اين دانشجويان و اينكه اين دانشجو حقوقي مبني بر سرويس و حتي سوال در مورد ساعت آن را ندارد در اختيار استاد قرار داده بود. اين استاد دفتر حراست را به قصد برخورد با اين دانشجو ترك مي‌كند ولي در اين بين دوست دانشجو كه همراهش بود را در ايستگاه اتوبوس مورد خشونت و اهانت كلامي قرار مي‌دهد، اين دانشجو شروع به ثبت فيلم توسط گوشي موبايل مي‎كند كه استاد با مشاهده عكس‌العمل او به او يورش مي‎برد و گردن دانشجو را گرفته و به ضرب و شتم او مي‌پردازد.» شوراي صنفي دانشجويان در خبر خود مدعي شده كه اين استاد، دانشجو را تا خوابگاه دختران تعقيب كرده است.»

به دنبال اين ماجرا، ابراهيم محمدي‌گل‌تپه، استاد دانشگاه تربيت مدرس در گفت‌وگو با سايت انصاف‌نيوز خبر منتشر شده را تكذيب كرد و گفت:«تمام ماجرا را به نهاد رهبري دانشگاه گفته‌ام. از آنها بپرسيد. اگر بخواهم اين موضوع را رسانه‌اي كنم براي آن دانشجو كه دخترخانم است؛ خيلي بد مي‌شود. مساله خانوادگي است، او مثل دختر من است من هم معلم هستم.»

زيستگاه‌هاي حساس ساحلي و دريايي كشور معرفي مي‌شوند

تخريب و آلودگي‌ اكوسيستم‌هاي ساحلي و دريايي كشور يكي از چالش‌هاي جدي در ايران به شمار مي‌رود. حالا اما سازمان حفاظت محيط زيست مي‌گويد براي جلوگيري از اين تخريب‌ها قصد دارد، زيستگاه‌هاي حساس ساحلي و دريايي كشور را در قالب يك اطلس جامع معرفي كند. داود ميرشكار، مديركل دفتر زيست‌بوم‌هاي دريايي سازمان حفاظت محيط زيست در اين باره گفت: اطلس زيستگاه‌هاي حساس ساحلي و دريايي كشور به زودي منتشر مي‌شود. به گزارش ايسنا او با بيان اينكه پايش، حفاظت و احياي زيست‌بوم‌هاي دريايي توسط دفتر زيست‌بوم‌هاي دريايي پيگيري مي‌شود، گفت: در اين راستا از سال گذشته تهيه «اطلس زيستگاه‌هاي حساس ساحلي و دريايي» را در برنامه خود قرار داديم و خوشبختانه اين مجموعه علمي غني تا چند ماه آينده براي چاپ آماده مي‌شود. به گفته مديركل دفتر زيست‌بوم‌هاي دريايي سازمان حفاظت محيط زيست اين اطلس همه زيستگاه‌هاي حساس ساحلي و دريايي از جمله علف‌هاي دريايي، آبسنگ‌هاي مرجاني، جنگل‌هاي حرّا، زيستگاه‌هاي پرندگان، محل تخم‌گذاري پرندگان و لاك‌پشت‌هاي دريايي، محل ثابت تردد پستانداران دريايي، زيستگاه‌هاي تغذيه‌اي لاك‌پشت‌ها و پستانداران دريايي، سواحل شني و ماسه‌اي، سواحل جزر و مدي و سواحل صخره‌اي را معرفي مي‌كند. ميرشكار افزود: از طريق اطلس زيستگاه‌هاي حساس ساحلي و دريايي مي‌توانيم در برنامه‌ريزي‌هاي توسعه‌اي طوري عمل كنيم كه كمترين آسيب به زيستگاه‌هاي ارزشمند برسد همچنين اگر در نقاط نزديك به اين زيستگاه‌هاي حساس، آلودگي پديدار شد همه تلاش‌ها براي جلوگيري از ورود آلودگي‌ها به اين زيستگاه‌ها صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون