• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4418 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۹ تير

روهان ديويس ناگهان از توردو فرانس كنار كشيد

معماي كناره‌گيري قهرمان جهان

مترجم| سامان سعادت

 

 

روهان ديويس قهرمان استراليايي تايم تريل قهرماني جهان، براي هم‌تيمي‌هايش در ادامه مسابقات توردوفرانس آرزوي موفقيت كرد. اما هيچ دليلي براي اينكه چرا به شكلي دراماتيك در حال كناره‌گيري از ادامه مسابقات است، اعلام نكرد. در حالي كه او روز قبل از مرحله سيزدهم، به ‌شدت تشنه موفقيت به نظر مي‌رسيد.

متخصص مسابقات تايم ‌تريل، در مرحله دوازدهم توردوفرانس در حالي كه هشتاد كيلومتر از مسير را طي كرده بود، در محوطه تجديد قوا به ناگاه خشكش زد و متوقف شد، سپس اعلام كرد از اين مرحله كناره‌گيري خواهد كرد. بعد از آن او به مدت چند ساعت ناپديد شد. تيم بحرين- مريادا كه ديويس در آن عضويت دارد مجبور به صدور بيانيه‌اي در مورد گم شدن اين دوچرخه‌سوار شد. اما ديويس بعدا در خط پايان كنار اتوبوس تيمش ظاهر شد ولي از سوار شدن به اتوبوس امتناع كرد و مدير رسانه‌هاي تيمش را كه قصد داشت با او صحبت كند، نپذيرفت. مدير رسانه‌اي تيم نيز در آن لحظه از اظهارنظر در اين مورد مقابل رسانه‌ها خودداري كرد.

تيم بحرين – مريادا چند ساعت بعد اعلام كرد كه با اكراه تصميم ديويس مبني بر خارج شدن از مسابقات را پذيرفته است و هيچ توضيحي براي آن ندارد. چند ساعت بعد ديويس بيانيه‌اي صادر كرد و گفت: «بسيار نااميد هستم از اينكه بايد مسابقات را ترك كنم. قطعا تايم ‌تريل فردا يك هدف بزرگ هم براي من و هم براي تيمم خواهد بود. اما بر اساس آنچه در اين لحظه احساس مي‌كنم بايد بگويم كه تصميمم براي ترك مسابقه، تصميمي درست است. من براي هم‌تيمي‌هايم بهترين‌ها را آرزو مي‌كنم و از تمام طرفداران توردوفرانس تشكر مي‌كنم كه روي جاده‌ها از خانه‌ام تا بروكسل مرا تشويق كردند. من اميدوارم فصل‌هاي آينده دوباره بتوانم در اين رقابت بزرگ شركت كنم.»

گورزد استگلج مدير ورزشي تيم بحرين – مريادا در حالي كه به ‌شدت گيج به نظر مي‌رسيد، گفت: «به نظرم ديويس اشتباه مي‌كند. از تصميم او نااميد هستيم. دنيس در فوريه سال جاري قهرمان مسابقات تور سوييس شده بود. اما حالا او از رقابت كناره‌گيري كرده. ما انتظار زيادي از او داشتيم. اين تصميم خود او بود كه در منطقه تجديد قوا توقف كند و كنار برود. ما سعي كرديم با او حرف بزنيم اما او مي‌گويد فعلا نمي‌خواهم حرف بزنم.» مدير ورزشي تيم در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه پرسيد آيا وضعيت او بد است؟ پاسخ داد: «وضعيت او بد نيست. او به اندازه كافي در توردوفرانس خوب بوده. مطمئنا تصميم او هيچ ارتباطي با وضعيت جسماني او ندارد.»

البته نبودن ديويس در تايم‌ تريل يك مزيت براي گراينت توماس خواهد بود كه در غياب ديويس شانس اصلي كسب عنوان قهرماني تايم ‌تريل در نظر گرفته شده است. اين ولي تنها مشكل دنيس نيست. به نظر مي‌رسد با اين اتفاق دوچرخه‌سوار استراليايي از طرف تيمش و به خاطر قراردادش محكوم خواهد شد. دنيس يك سال ديگر با تيم بحرين – مريادا قرارداد دارد. برخي‌ رسانه‌ها در گمانه‌زني‌هاي خود به وجود مشكل بين ديويس و هم‌تيمي‌اش وينچنزو نيبالي كه سابقه قهرماني توردوفرانس را در كارنامه دارد، اشاره كردند. با اين حال مدير اين تيم با رد اين موضوع گفت: «من هيچ مشكلي بين آنها نديدم.» او در مورد ديويس افزود: «او يك مرد خاص است. بگذاريد اين‌طور بگويم كه تمام قهرمانان حاضر در تور، صددرصد تلاش‌شان را براي رسيدن به موفقيت مي‌كنند و به همين خاطر سخت است كه تمام شركت‌كننده‌ها با خوشحالي كامل مسابقات را ترك‌ كنند.»

تيم بحرين – مريادا در سال جاري، چندين ماه زير نظر فدراسيون جهاني مبارزه با دوپينگ قرار داشت. ماموران وادا ارتباطاتي بين ميلان ارزا يكي از مديران تيم با گروه‌هاي تبهكاري دوپينگ يافته بودند. با اين حال ارزا اين اتهامات را قويا تكذيب كرده است. استگلج وقتي با سوالي در مورد ارتباط اين پرونده با كناره‌گيري ديوس مواجه شد، گفت: «بي‌خيال! حرف در دهان من نگذاريد. اينها هيچ ربطي به هم ندارند.»

منبع: گاردين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون