• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4420 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۱ تير

خبرخوان

قيمت مسكن كاهش مي‌يابد

محمد اسلامي در حاشيه مراسم افتتاح مركز عمليات ايمني اضطراري در جمع خبرنگاران در خصوص توقيف كشتي ايراني در بندر جده عربستان گفت: روز شنبه و با پيگيري‌هاي ويژه از طرف سازمان بنادر و دريانوردي رفع مزاحمت شد و ساعت 15: 6 دقيقه روز گذشته اين نفتكش با اجازه بندر جده با دو يدك‌كش ايراني به سمت خليج فارس مي‌آيد تا وارد آب‌هاي ايران شود. اسلامي با اشاره به اتفاقات روي داده در حوزه درياها و آسمان ايران گفت: جمهوري اسلامي با اقدام‌هاي مختلفي از سوي دشمن روبه‌روست، اما شركت‌هاي هواپيمايي و كشتيراني كشورمان مهارت بالايي در اين حوزه‌ها دارند. اسلامي درباره انتقاد گمرك از دپوي برخي از كالاها در بنادر گفت: سازمان بنادر و دريانوردي محل انبار نيست و صاحبان بار بايد نسبت به تخليه و بارگيري با ارايه مستندات و مدارك و تعاملات با بانك و گمرك اقدام كنند. وي اضافه كرد: سازمان بنادر وظيفه كنترل محتواي كالاها را ندارد و بايد نهادهاي مربوطه اين وظيفه را انجام دهند. اسلامي در مورد آخرين وضعيت قيمت مسكن نيز اعلام كرد: بنده بعد از ۲۸ سال صاحبخانه شدم و پيش از آن مستاجر بودم. قيمت مسكن و روند شتابان آن با افت مواجه شده است و در سطح كشور شاهد وادادگي قيمت مسكن هستيم.

 

مديرعامل اسبق بانك سپه درگذشت

رامين پاشايي‌فام مديرعامل اسبق بانك سپه و عضو هيات مديره بانك ايران و اروپا در 54 سالگي درگذشت. رامين پاشايي‌فام متولد 1344 كه قبلا به مدت سه سال از سال 89 تا 92 مديريت عامل بانك سپه را بر عهده داشت، روز جمعه 28 تير ماه 98 در آلمان دعوت حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت. مرحوم پاشايي‌فام از مديران خوش مصاحبه و منبع خبري مناسب براي خبرنگاران بود كه همواره با روي باز خبرنگاران را مي‌پذيرفت. همچنين در سوابق اجرايي پاشايي‌فام، مدير كل دفتر امور بازرگاني سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، عضويت در شوراي عالي بانك‌ها، عضويت در كميسيون فرعي شوراي پول و اعتبار، عضويت در شوراي خريد (موضوع مصوبه شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي)، مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد كلان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، عضويت در هيات مديره بانك ملي، عضو هيات امناي پژوهشكده پولي و بانكي، عضويت در هيات امناي موسسه عالي بانكداري ايران، معاونت اقتصادي بانك مركزي و عضو هيات مديره بانك ايران و اروپا به چشم مي‌خورد. فرهاد دژپسند، وزير امور اقتصادي و دارايي با ارسال پيامي درگذشت رامين پاشايي‌فام، مدير عامل فقيد بانك ايران و اروپا را تسليت گفت.

 

موافقت كميسيون اقتصادي دولت با نرخ صادراتي برق ماينرها

معاون وزير نيرو گفت: پس از بررسي‌هاي به عمل آمده در كميسيون اقتصادي دولت، اتخاذ نرخ صادراتي برق براي ارز مجازي مورد موافقت قرار گرفت و نهايي شدن آن در انتظار تصويب هيات دولت است. به گزارش وزارت نيرو، همايون حائري در همايش آموزش مديريت مصرف برق ويژه بانوان (روشنا) گفت: براي پيك سال آينده و اعمال برنامه‌هاي مديريت مصرف در پي توسعه قابليت‌هاي اجتماعي شدن برق هستيم كه در اين زمينه نقش بانوان غيرقابل انكار است. او با بيان اينكه بخش قابل توجهي از سرمايه‌گذاري‌هاي صنعت برق، فقط به ‌منظور گذر از بازه‌هاي زماني اوج مصرف در ماه‌هاي گرم سال انجام مي‌شود، گفت: بانوان نقش مهمي در برنامه‌هاي نوين وزارت نيرو به ‌منظور كنترل بار مصرف انرژي خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون