• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4421 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ مرداد

ويژه

صورت‌هاي مالي بزرگ‌ترين شركت بورسي كشور تصويب شد

مجمع عمومي عادي ساليانه و فوق‌العاده بانك تجارت با حضور بيش از 73 درصد سهامداران در تاريخ ٣١ تيرماه برگزار و صورت‌هاي مالي اين بانك تصويب شد.

به گزارش روابط عمومي بانك تجارت، مجمع عمومي عادي ساليانه اين بانك با حضور نمايندگان صاحبان سهام، مديرعامل، اعضاي هيات‌مديره و نمايندگان وزارت اقتصاد و بانك مركزي برگزار شد.

رضا دولت‌آبادي مديرعامل بانك تجارت در اين مجمع با ارايه خلاصه گزارشي از عملكرد اين بانك در سال مالي 1397 گفت: در سالي كه گذشت با وجود تنگناها و محدوديت‌هاي موجود، مجموعه خدمتگزاران بانك تجارت تلاشي مجاهدانه در بخش‌هاي صف و ستاد داشتند و برآيند آن كاهش 91 درصدي زيان بانك شد.

مديرعامل اين بانك با تقدير از اعتماد عموم مردم، حمايت كامل سهامداران و تلاش صادقانه كاركنان اين بانك يادآور شد: حاصل اين اعتماد و همراهي در سال گذشته، تبديل زيان عملياتي شش هزار ميليارد ريالي به سود عملياتي 65 هزار ميليارد ريالي شد و البته مجموعه بانك تجارت در سال 1398 نيز تلاش در جهت رونق توليد را سرلوحه فعاليت‌هاي خود قرار داده و سعي دارد با انسجام بيش از پيش و همراستا با سياست‌هاي كلان اقتصادي كشور نقش ويژه خود را به بهترين شكل ايفا كند.

دولت‌آبادي در تشريح علل موفقيت اين بانك در سال 97 افزود: برنامه‌هاي بانك براي سال 97 حول سه محور افزايش تحرك و پويايي در اركان بانك، انجام اصلاحات اساسي در ساختارهاي مالي و عملياتي و طراحي روش‌هاي نوين تامين مالي پروژه‌هاي بزرگ كشور بود كه اجراي آن تاثيرات مثبتي را در عملكرد بانك به همراه داشته است. نقطه عطف اين عملكرد تلاش براي كاهش هزينه پول به شمار مي‌رود كه بانك تجارت موفق شد با اتخاذ راهكارهاي مناسب و پرهيز از جذب سپرده‌هاي گران‌قيمت فارغ از رقابت‌هاي ناسالم موجود كه بعضا در بين بانك‌ها شاهد آن هستيم نرخ هزينه پول خود را افزون بر 2 درصد نسبت به سال 96 كاهش دهد. او به افزايش سرمايه 390 درصدي بانك از محل تجديد ارزيابي دارايي‌ها در سال 1397 اشاره كرد و گفت: با اين افزايش سرمايه گام بلندي براي خروج بانك از ماده 141 اصلاحيه قانون تجارت فراهم شد و بانك را در جايگاه بزرگ‌ترين شركت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران قرار داد. امير مسعود رزازان نايب رييس هيات مديره بانك تجارت نيز با اشاره به وضعيت نقدينگي اين بانك گفت: اگرچه بانك تجارت سال 1397 را با بيش از 40 هزار ميليارد ريال بدهي به بازار بين بانكي و 4 هزار ميليارد ريال اضافه برداشت از بانك مركزي (مجموعا 44 هزار ميليارد ريال) آغاز كرد اما توانست در پايان سال 1397 تراز نقدينگي خود را مثبت كند به نحوي كه موجودي بانك نزد بانك مركزي و در بازار بين بانكي به 6400 ميليارد ريال افزايش يافت؛ به اين معنا كه نه‌‌تنها 44 هزار ميليارد ريال بدهي بين بانكي و اضافه برداشت از بانك مركزي جبران شد، خالص اين تراز نيز به موجودي 6400 ميليارد ريالي اين بانك در بازار بين بانكي و طلب از ديگر بانك‌ها تبديل شد.

رزازان از افزايش درآمدهاي اين بانك از محل حق‌الوكاله در سال 97 خبر داد و افزود: بانك تجارت در سال 1397 ضمن عملكرد مناسب در منابع و مصارف ريالي، توانست مبلغ 2642 ميليارد ريال درآمد حق‌الوكاله از محل عمليات واسطه‌گري مالي كسب كند. اين در صورتي است كه بانك در سال 1396 فاقد اين درآمد بود. علاوه بر اين با افزايش بيش از 58 درصدي در جذب سپرده‌هاي بدون هزينه به ويژه سپرده‌هاي جاري با 72 درصد رشد، تركيب پورتفوي منابع بانك بهبود يافت. استماع گزارش هيات مديره و ارايه گزارش حسابرس و بازرس قانوني در مورد صورت‌هاي مالي سال منتهي به تاريخ 29 اسفند 97، بررسي و تصويب صورت‌هاي مالي، انتخاب روزنامه‌هاي دنياي اقتصاد و جهان صنعت به عنوان روزنامه‌هاي كثيرالانتشار سال مالي منتهي به پايان اسفند ماه 1398، انتخاب حسابرس و بازرس قانوني بانك براي سال مالي جاري و تعيين حق‌الزحمه و تعيين حق حضور اعضاي غيرموظف آنها از جمله محورهايي است كه در مجمع عمومي عادي بانك تجارت به تصويب اعضا رسيد. در ادامه اين جلسه گزارش بازرس قانوني بانك ارايه و موارد از سوي رزازان نايب رييس هيات‌مديره اين بانك پاسخ داده شد. تصويب صورت‌هاي مالي بانك تجارت منتهي به پايان اسفند 97 با اكثريت آراي سهامداران پايان‌بخش اين مجمع بود. مجمع عمومي عادي به‌طور فوق‌العاده بانك تجارت نيز به منظور انتخاب اعضاي هيات‌مديره در ادامه برگزار شد و ضمن اعلام بازنشستگي عليرضا حاجعلي يكي از اعضاي هيات مديره اين بانك، ساير اعضا در سمت خود ابقا شدند.

 

هداياي اينترنتي همراه اول در «دوشنبه سوري» تيرماه

همراه اول در «دوشنبه سوري» تير ماه تا ۱۰۰گيگابايت اينترنت هديه مي‌دهد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همراه اول به منظور تكريم و افزايش رضايتمندي مشتركانش، آخرين دوشنبه هر ماه با ارايه هدايايي در طرح «دوشنبه سوري»، به استقبال آنها مي‌رود. همراه اولي‌ها مي‌توانند براي شركت در اين طرح فراگير و منتفع شدن از مزاياي بسته‌هاي اينترنت رايگان يك‌روزه، در دوشنبه پايان هر ماه با شماره‌گيري «ستاره ۱۰۰ ستاره ۶۴ مربع» از پيشنهادهاي «دوشنبه‌سوري» اين اپراتور بهره‌مند شوند. در همين راستا دوشنبه سوري اين ماه، امروز ۳۱ تير ماه برگزار مي‌شود؛ هداياي در نظر گرفته شده براي اين دوشنبه سوري نيز بسته‌هاي ديتا ۱۰۰مگابايت تا ۱۰۰گيگابايت يك روزه (۵صبح تا ۵عصر) است كه به تمامي مشتركان دايمي و اعتباري با شماره‌گيري كددستوري فوق‌الذكر، به صورت تصادفي تعلق مي‌گيرد. لازم به ذكر است تمامي مشتركان از ساعت ۰۰: ۰۰ روز دوشنبه ۳۱ تير ماه تا 59: 23 همان روز فرصت دارند با شماره‌گيري كددستوري مذكور بسته خود را فعال كنند. زمان مصرف اين بسته‌ها به مدت يك روز از ساعت ۵صبح تا ۵عصر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون