• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4421 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ مرداد

ويژه

تامين مالي ۳۰۰ ميليارد توماني ايران خودرو از طريق بازار سرمايه

معاون مالي گروه صنعتي ايران خودرو از تامين مالي اين شركت با روش انتشار اوراق رهني خبر داد.

به گزارش ايكوپرس، ابوالفضل اسماعيل‌زاده با اشاره به ميزان تامين مالي انجام شده ايران‌خودرو از طريق بازار سرمايه گفت: اين خودروساز در دوسال اخير به ميزان ۱۰ هزار و ۷۸ ميليارد ريال از طريق دو ابزار تامين مالي از طريق بازار سرمايه تامين منابع كرده است. او گفت: اولين ابزار تامين مالي نوين استفاده شده توسط شركت ايران خودرو در اين بازه زماني، اوراق مرابحه بوده كه در سال ۹۶ به حجم ۷ هزار ميليارد ريال با نرخ سود ۱۸ درصد سالانه و با سررسيد چهار ساله منتشر شد، اين بار ايران‌خودرو از طريق انتشار اوراق رهني حجمي معادل سه هزار و ۷۸ ميليارد ريال با نرخ سود ۱۶ درصد سالانه و با سررسيد دو ساله منتشر كرد. اسماعيل‌زاده درباره لزوم استفاده از ساز و كار اوراق رهني به عنوان ابزار تامين مالي گفت: در انتشار اوراق رهني، شركت‌هايي كه داراي مطالبات رهني از مشتريان خود هستند، مي‌توانند با واگذاري مطالبات رهني خود به نهاد واسط، تامين مالي كنند. او تصريح كرد: در اين اوراق ايران خودرو از طريق واگذاري ۵۰ هزار و ۴۵۷ قرارداد از تسهيلات رهني اعطايي به مشتريان خود به شركت واسط مالي مهر يكم مطالبات خود را تبديل به وجه نقد كرده و وجوه حاصل از انتشار در راستاي تامين سرمايه در گردش استفاده خواهد شد. معاون مالي گروه صنعتي ايران‌خودرو افزود: علاوه بر موضوع تامين مالي طراحي ابزارهاي نوين و تعامل جدي با بازار سرمايه به عنوان يكي از اصلي‌ترين منبع تامين وجه در توليد در دستور كار ايران‌خودرو قرار دارد تا روش‌هاي مختلف و متنوع و به تبع آن حفظ و گسترش فعاليت‌هاي اين شركت را به همراه داشته باشد. او تبديل مطالبات رهني آينده به وجه نقد مورد استفاده در جريان توليد را از ديگر مزاياي اين روش دانست و گفت: شركت ايران خودرو به عنوان پيشرو‌ترين توليدكننده از اين روش بهره مي‌برد. اسماعيل‌زاده اظهار كرد: سرمايه‌گذاران مي‌توانند از طريق مراجعه به كليه شركت‌هاي كارگزاري عضو بورس تهران نسبت به خريد اوراق اقدام كنند. او از بانك سپه به عنوان بانك ضامن اوراق نام برد و گفت: ضمانت اصل و سود اين اوراق را اين بانك بر عهده داشته و تضمين نقدشوندگي اوراق نيز توسط تامين سرمايه نوين و تامين سرمايه اميد به عنوان بازارگردانان اوراق انجام شده است. اسماعيل‌زاده تصريح كرد: ساختار اين اوراق به گونه‌اي طراحي شده كه تمامي ريسك‌هاي مربوط به سرمايه‌گذاران پوشش داده شود، همچنين ايران‌خودرو به عنوان عامل وصول، مسووليت وصول كليه اقساط مربوط به تسهيلات رهني اعطايي به مشتريان خود را بر عهده خواهد داشت.

 

مجمع عمومي سالانه شركت پالايش نفت اصفهان برگزار شد

جلسه مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام شركت پالايش نفت اصفهان با حضور دارندگان 85/62 درصد از سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار اصفهان، پيرو آگهي دعوت مندرج در روزنامه‌هاي اطلاعات شماره 26758مورخ13/4/96 و دنياي اقتصاد شماره 4084 مورخ 13/04/1396 با حضور سهامداران و محسن انصاري مهياري، نماينده سازمان بورس و هشيار بهمند، نماينده موسسه حسابرسي (به عنوان حسابرس) و مصطفي باتقوا، بازرس قانوني شركت در محل سالن آمفي‌تئاتر شهرك شهيد محمد منتظري به نشاني اصفهان، بزرگراه آزادگان، كيلومتر 3 جاده تهران تشكيل شد. پس از احراز حد نصاب قانوني و با توجه به مفاد ماده 101 اصلاحيه قانون تجارت، حشمت الهي ابراهيمي فرسنگي، نماينده كانون شركت‌هاي سرمايه‌گذاري سهام عدالت به نمايندگي از شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني به عنوان رييس جلسه و جليل رجب كردي، نماينده شركت آواي پرديس سلامت و سيد محسن موسوي، نماينده شركت سرمايه‌گذاري اهداف به عنوان ناظر و مهدي صرامي به عنوان منشي جلسه انتخاب شدند. سپس رسميت جلسه توسط رييس مجمع اعلام و دستور جلسه توسط منشي جلسه به شرح ذيل قرائت شد:

دستور جلسه:

استماع گزارش هيات‌مديره، حسابرس مستقل و بازرس قانوني شركت در خصوص عملكرد سال مالي منتهي به 30/12/1395.

بررسي و تصويب ترازنامه و صورت عملكرد سال مالي منتهي به 30/12/1395.

اتخاذ تصميم نسبت به تقسيم سود.

انتخاب بازرس قانوني و حسابرس شركت براي سال مالي 1396.

تعيين روزنامه كثيرالانتشار جهت درج آگهي‌هاي رسمي شركت.

ساير مواردي كه تصميم‌گيري در مورد آن در صلاحيت مجمع عمومي عادي باشد.

 

بهره‌مندي 12شهرك صنعتي استان قزوين از گاز طبيعي

اسماعيل مفرد بوشهري از بهره‌مندي 12شهرك صنعتي استان قزوين از گاز طبيعي خبرداد. به گزارش خبرنگار اعتماد از قزوين؛ اسماعيل مفرد بوشهري مدير عامل شركت گاز استان قزوين اظهاركرد: زيرساخت‌هاي لازم براي بهره‌گيري واحدهاي صنعتي جزء و عمده در 12 شهرك صنعتي استان در حال حاضر مهياست و شركت گاز استان آمادگي لازم براي گازرساني به شهرك‌هاي صنعتي فاقد گاز باقيمانده را دارد. او افزود: براي گازرساني به شهرك‌هاي صنعتي طارم، الموت و پارك ليا كه هم‌اكنون فاقد گاز هستند، برنامه‌ريزي‌هاي لازم با همكاري شركت شهرك‌هاي صنعتي استان انجام شده است و اين 3 شهرك در آينده نزديك به شبكه سراسري گاز متصل خواهند شد. بوشهري در مورد شهرك‌هاي صنعتي كوهين و نيكويه نيز اعلام كرد در صورت ارايه درخواست و انجام مكاتبات لازم از سوي شركت شهرك‌ها برنامه‌ريزي لازم براي گازرساني به آنها نيز انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون